Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 8
Seznam kapitol
Po mírně delší době tu opět máme další díl ze série Need for Speed. Nový díl přináší velmi propracované úpravy vozů, u nichž si hlavně vzhled můžete přizpůsobit podle svého. A jak si přizpůsobit nastavení detailů, pokud hru hrajete na slabší sestavě a na co si dát pozor? Na to jsme se opět podívali v našem rozboru.
Vylepšení grafiky přes ovladače VGA
Že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty.
Need for Speed patří k většině her, co nepodporují vyhlazování MSAA. K dispozici je opět pouze post-processing vyhlazování. Zde máte na výběr FXAA a TAA. TRAA si opět nevyzkoušíme.
Podíváme se alespoň na to, jak hře pomůže aktivace 16× HQAF přes ovladače grafické karty.
16× High Quality AF
Dnešní hry, až na výjimky (Watch Dogs), zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez výjimek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...
Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:
Grafické karty Nvidia:
Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Need for Speed. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:
Grafické karty AMD:
Postup je podobný. Od ovladačů Radeon Software Crimson Edition AMD změnilo vzhled svých ovladačů. Všechna nastavení grafiky jsou nyní pohromadě na jednom místě v podobě dlaždicového menu. Zvolte nabídku: Hraní, zde si můžete vybrat zda editovat Globální nastavení nebo jen profil hry (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní).
V nastavení Globální grafika (případně Profil grafiky) se zaměřte na dlaždice s názvem: Úroveň anizotropního filtrování, Kvalita filtrování textury a nastavte je podle následujícího obrázku na 16x a Vysoká.
A jak se obraz při 16x HQAF změnil proti in-game nastavení? Pokud máte aktivní TAA, tak nijak. Bez vyhlazování hran, nebo při FXAA si můžete všimnout mírného zlepšení kvality textur. Výrazněji je tento efekt vidět v pohybu, kdy obraz při aktivaci 16xHQAF méně zrní a filtrace je tedy o něco kvalitnější.
16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí AF in-game)
A výkon? Ten se aktivací 16x HQAF změnil jen minimálně – spíše na úrovni chyby měření – 53 fps vs. 54fps. Zde tedy mohu aktivaci 16x HQAF přes ovladače doporučit. Mírně si zlepšíte filtraci textur a o výkon nepřijdete.