Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 6
Seznam kapitol
Po mírně delší době tu opět máme další díl ze série Need for Speed. Nový díl přináší velmi propracované úpravy vozů, u nichž si hlavně vzhled můžete přizpůsobit podle svého. A jak si přizpůsobit nastavení detailů, pokud hru hrajete na slabší sestavě a na co si dát pozor? Na to jsme se opět podívali v našem rozboru.
Anti-Aliasing
Vyhlazování hran je v Need for Speed řešeno pouze pomocí post-processingu. K dispozici jsou dvě metody - FXAA a TAA. Na vyhlazování MSAA v moderních „next-gen“ hrách už můžeme opravdu zapomenout. To se vyskytuje ve hrách už jen opravdu výjimečně a vetšinou jen ve hrách založených na starších enginech. Nové herní enginy klasické vyhlazování hran nepodporují a spoléhají se na post-processing (vyhlazení hran až na hotovém obrazu).
Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu.
Jak můžete vidět z grafu, jedinou výhodou post-processing metod je jejich nízká náročnost. Při 4× MSAA by následoval propad tak ke 40 fps.
FXAA pouze mírně mázne obraz, ale hrany moc dobře nevyhladí a v pohybu je obraz velice neklidný, což umocňuje i podivná „kostičkovaná“ filtrace odlesků na silnici. Zde se FXAA tedy moc dobře nepředvedlo. Hrát s ním je úplně stejné jako bez něj.
Naopak TAA až neuvěřitelně redukuje jakýkoliv pohybový aliasing a hra působí velice filmově. Bohužel dojde k celkovému rozmazání obrazu. To může být hlavně na monitorech s nízkým DPI trochu problém. Ovšem vyhlazení hran je téměř dokonalé a o redukci shimmeringu textur se dá napsat to samé. V kombinaci se 4K rozlišením vám tato metoda nabídne opravdu filmový zážitek.
Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích (1:1 výřezy).
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování FXAA:
Vyhlazování TAA: