Need for Speed: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 2
Seznam kapitol
Po mírně delší době tu opět máme další díl ze série Need for Speed. Nový díl přináší velmi propracované úpravy vozů, u nichž si hlavně vzhled můžete přizpůsobit podle svého. A jak si přizpůsobit nastavení detailů, pokud hru hrajete na slabší sestavě a na co si dát pozor? Na to jsme se opět podívali v našem rozboru.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
- Operační systém: 64 bit: Windows 7 nebo vyšší
- Procesor: Intel Core i3-4130 nebo podobný podporující 4 vlákna
- Operační paměť: 6 GB RAM
- Pevný disk: 30 GB volného místa
- Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 2GB nebo AMD Radeon HD 7850 2GB
Doporučená sestava
- Operační systém: 64 bit: Windows 7 nebo vyšší
- Procesor: Intel Core i5-4690 nebo podobný podporující 4 vlákna
- Operační paměť: 8 GB RAM
- Pevný disk: 30 GB volného místa
- Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX 970 nebo AMD Radeon R9 290
Minimální požadavky hry vypadají celkem rozumně. Je zapotřebí čtyřvláknový procesor a dnes již běžných 6 GB RAM. Dále je v požadavcích grafická karta minimálně se 2 GB pamětí, ale stačí i pomalejší modely jako je GeForce GTX 750 Ti nebo AMD Radeon HD 7850 (2GB verze). 64bitový operační systém je dnes již samozřejmost pro všechny moderní hry.
Na doporučené sestavě, která by měla dobře fungovat na maximálních detailech, není také žádný extrémní požadavek. Požadován je o něco silnější procesor a 8 GB RAM, což je dnes v běžných herních PC standard. Dvojice grafických karet NVIDIA GeForce GTX 970 a AMD Radeon R9 290 se v poslední době také stále vyskytuje v doporučených sestavách, takže ani zde se nekoná nějaké nečekané překvapení.
Testovací sestava
Hlavní testovací PC je založeno na starším, ale stále dobrém procesoru Intel Core–i7 2600K (Sandy Bridge), který je přetaktován na 4,5 GHz. Šestnáct gigabajtů RAM by mělo s rezervou zajistit, aby testované hry měly dostatek operační paměti. Hry jsou instalovány na 1TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD.
Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která ve většině případů slouží jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i v rozlišení 4K (3840 × 2160).
Druhá grafika je nižší mainstreamový model GeForce GTX 960 v přetaktované edici od MSI. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik (výkon kolem modelů: GTX 680, GTX 770, HD 7970, R9 280, R9 380), a tak bude použita v rozborech pro ukázání vlivu detailů na výkon.
Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX 8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7–2600K. Operační paměti je dnes již standardních 8 GB. Na této sestavě se pouze hrají hry a pořizují screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde továrně přetaktovaný ASUS Radeon R9 290 DirectCU II. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na grafice AMD vs. Nvidia.
Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou již dnes připraveny na budoucí hry. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na dnešní hry.
Metodika testování a nastavení hry
Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. V Need for Speed není možné hru zastavit – hra běží stále on-line. Jako bonus navíc není možné ve hře měnit detaily, a je nutné hru kvůli změně jakéhokoliv detailu resetovat.
Kvůli výše zmíněnému problému a faktu, že se jedná o závodní hru, bude většina porovnání detailů bez přesného porovnání pixel na pixel.
Test vlivu jednotlivých detailů bude proveden na grafické kartě GTX 960 při následujícím referenčním nastavení detailů. Jedná se maximální detaily se sníženým rozlišením textur, neboť 2 GB VRAM jsou na maximální texturové detaily nedostatečná kapacita a dochází k propadům výkonu.