DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 9
Seznam kapitol
Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.
Depth of Field
Aktivuje efekt hloubky ostrosti. Ten se vyskytuje pouze v animacích, takže se rozhodně nemusíte bát negativního vlivu na hratelnost. Vliv na výkon je znatelný také pouze v animacích – 67 fps vs. 70 fps. Detail tedy můžete bez obav ponechat aktivní.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Depth of Field Antialiasing
Upravuje kvalitu efektu Depth of Field tím, že samotné pole více vyhladí. Rozdíl je znatelný ve kvalitě efektu bokeh (rozmazané okolí mimo pole ostrosti). Vliv na výkon je opět minimální – 67 fps vs. 68 fps.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
HDR Bloom
Přidává do obrazu klasický bloom efekt – přesvícení od jasných světel nebo objektů. Vliv na obraz je velice výrazný, ale na výkon naopak minimální – 75 fps vs. 76 fps. Důvod vypínat tento efekt opravdu neexistuje.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Lens Flare
Efekt simulující přepaly od silných světel je zde využívá velice mírně (orgie jako ve filmech od J. J. Abramse neočekávejte), takže detail není nutné snižovat. Vliv na výkon je totiž neměřitelný.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Lens Dirt
Tento přepínač aktivuje efekt špinavé čočky. Když je aktivní HDR Bloom, můžete vidět v obraze stopy po špíně v objektivu. Efekt nijak neobtěžuje a přidává na „filmové realističnosti“. Navíc výkon nijak neovlivní.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)