DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 6
Seznam kapitol
Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.
Resolution Scale
Posuvník pro nastavení měřítka rozlišení. Je to jediná volba výrazněji ovlivňující výkon hry i obraz. Umožňuje totiž snížit renderované rozlišení obrazu bez snižování celkového rozlišení. Díky tomu HUD zůstane ostrý. k dispozici je nastavení od 50 % po 100 %. A rozdíl mezi těmito hranicemi je propastných 71 fps vs. 140 fps.
Nastavení na 100% (po najetí myší se zobrazí 50% )
Lights Quality
Nastavení ovlivňuje kvalitu světel na scéně, přesněji jejich maximální počet a dohlednost. Vliv na výkon je minimální – 64 fps vs. 65 fps , takže volbu můžete ponechat na Ultra i na slabších grafických kartách.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Shadows Quality
Nastavení kvality stínů má také nečekaně nízký vliv na výkon – 98 fps vs. 101 fps, pokud nenarazíte na pád výkonu kvůli nedostatku VRAM. Zajímavé je, že v testované scéně ani Ultra nedělalo problémy na 2GB GTX 960, ale Nightmare hra umožňuje nastavit pouze na GTX 980 Ti (nebo jakékoliv jiné 5 GB a více VRAM grafické kartě).
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Player Self-Shadow
Volba aktivuje stíny na postavě, ze které stejně vidíte jen ruku a zbraň. Vliv na výkon nebyl změřen žádný, takže volbu ponechte aktivní.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)