DOOM: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 13
Seznam kapitol
Legenda DOOM se po dlouhé době vrátila na naše monitory ve výrazně hezčím grafickém kabátě, než tomu bylo u posledního dílu DOOM 3. A my jsme tu opět s detailním rozborem všech možných grafických nastavení. Podíváme se na to, jak jednotlivé položky v menu nastavení grafiky ovlivní výkon a kvalitu obrazu.
Závěr
Po grafické stránce a kvalitě optimalizace DOOM příjemně překvapil. Ukázal, že OpenGL opravdu stále nepatří do starého železa. Grafika hry sice nedosahuje kvality některých DirectX 11 her, ale ani se nejedná o nějakou ošklivou hru. Výrazně byl v novém id Tech 6 engine předělán model nasvícení a hra již využívá technologie shadowmaps a plně dynamické stínování. Předchozí díl využíval ještě stencil shadows a hry založené na Id tech 5 engine (Rage, Wolfenstein: The new order...) měly vetšinu světel „zapečených“ do základní Megatexture.
Velmi povedená je grafika jednotlivých postav a potvor. Hlavně Cacodemon opět připomíná svým vzhledem klasickou červenou kouli známou z prvních dvou dílů. Ale i ostatní postavy vypadají skvěle a vetší bossové doslova děsivě. Kvalita modelů a textur je u nich opravdu excelentní. Pekelné úrovně také vypadají úžasně a jen v industriálních částech grafika hry místy pokulhává k úrovni DOOM3 + HD texturepack.
Jak jste mohli vidět, hra nabízí opravdu velké množství voleb nastavení grafiky. Na jednu stranu potěší, že je možné deaktivovat chromatickou vadu, nebo render optimalizovat pro barvoslepé. Na druhou stranu možnosti lazení výkonu nejsou příliš vysoké. Hra sice není příliš náročná na výkon GPU, vyžaduje spíše velké množství paměti, ale větší možnosti očesání detailů by jistě majitelé slabých PC ocenili.
Grafika hry na maximální a minimální detaily se díky tomu také moc neliší. A dalo by se říct, že ladit jednotlivé položky v nastavení grafiky také téměř postrádá smysl, když většina z nich výkon ovlivní jen minimálně. Jediným problémem je náročnost hry na paměť grafické karty, a po téměř celém dohrání hry DOOM na GTX 960 se 2 GB se ukázalo, že i s úrovní textur na Low můžete narazit místy na propad výkonu (z běžných 60 až 80 fps na 40fps i méně) a přetížení PCI-E (z běžných 1 až 4 % na 30 až 50 %).
Nový DOOM je důstojný nástupce původních akčních dílů ve skvělém technickém zpracování. Pokud máte rádi rychlé akční střílečky, nemůže DOOM chybět ve vaší sbírce. Díky dobré optimalizaci si jej navíc zahrajete na většině herních PC – i těch mírně slabších.
Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI
Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus