F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 4
Seznam kapitol
Závody F1 nám Codemasters přinášejí pravidelně každým rokem. Ročník 2016 se vydařil, v recenzích je velice chválen po stránce hratelnosti a my se tedy podíváme na technickou stránku hry. Jako vždy se budeme věnovat vlivu jednotlivých detailů na kvalitu obrazu a výkon. Samozřejmě zhodnotíme i optimalizaci hry.
Vyhlazování hran
F1 2016 patří mezi většinu her, které nepodporují vyhlazování MSAA a spoléhají jen na post-processing. Metody vyhlazování jsou z de k dispozici pouze dvě – SMAA a TAA a pak jak jejich kombinace. Vliv na výkon jednotlivých metod můžete vidět v následujícím grafu.
Náročnost post-processing metod je jako vždy výrazně nižší než u MSAA. Jedná se o detail, který výkon ovlivní pouze mírně i když aktivujete kombinaci obou metod vyhlazování. Pokud však potřebuje i na vyhlazování ušetřit výkon, doporučuji použít metodu TAA.
SMAA sice lépe vyhlazuje hrany, ale v pohybu je obraz stejně roztřesený jako bez vyhlazování. TAA naopak vyhlazuje i pohyb a obraz působí výrazně klidněji. Náhrada za plnohodnotné MSAA to sice není, ale pokles výkonu je zanedbatelný. Nevýhodou této metody je obecně vyšší stupeň rozmazání obrazu. Zde je k této metodě aktivován mírný sharpen filtr a tak obraz je stále dostatečně ostrý.
Vliv na obraz můžete vidět na následujících obrázcích, ale předem upozorňuji, že se jedná o statické snímky. Hlavně TAA v pohybu nabízí výrazně lepší zážitek než SMAA. To ze statických obrázků nepoznáte, to si musíte zkusit sami. Na statickém snímku si akorát můžete všimnout, jak TAA výrazně lépe prokreslí tenké linie.
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování SMAA:
Vyhlazování TAA:
Vyhlazování SMAA + TAA: