F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 4

Petr Diviš

Petr Diviš

14. 9. 2016 03:00 17

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync, AF 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – světla, stíny, post-processing 6. Vliv nastavení – částice, dav diváků, zrcátka  
7. Vliv nastavení – AO, odrazy okolí, textury 8. Vliv nastavení – počasí, tráva, vlasy, stopy 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 11. Závěr

Závody F1 nám Codemasters přinášejí pravidelně každým rokem. Ročník 2016 se vydařil, v recenzích je velice chválen po stránce hratelnosti a my se tedy podíváme na technickou stránku hry. Jako vždy se budeme věnovat vlivu jednotlivých detailů na kvalitu obrazu a výkon. Samozřejmě zhodnotíme i optimalizaci hry.

Reklama

Vyhlazování hran

F1 2016 patří mezi většinu her, které nepodporují vyhlazování MSAA a spoléhají jen na post-processing. Metody vyhlazování jsou z de k dispozici pouze dvě – SMAA a TAA a pak jak jejich kombinace. Vliv na výkon jednotlivých metod můžete vidět v následujícím grafu.

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Náročnost post-processing metod je jako vždy výrazně nižší než u MSAA. Jedná se o detail, který výkon ovlivní pouze mírně i když aktivujete kombinaci obou metod vyhlazování. Pokud však potřebuje i na vyhlazování ušetřit výkon, doporučuji použít metodu TAA.

SMAA sice lépe vyhlazuje hrany, ale v pohybu je obraz stejně roztřesený jako bez vyhlazování. TAA naopak vyhlazuje i pohyb a obraz působí výrazně klidněji. Náhrada za plnohodnotné MSAA to sice není, ale pokles výkonu je zanedbatelný. Nevýhodou této metody je obecně vyšší stupeň rozmazání obrazu. Zde je k této metodě aktivován mírný sharpen filtr a tak obraz je stále dostatečně ostrý.

Vliv na obraz můžete vidět na následujících obrázcích, ale předem upozorňuji, že se jedná o statické snímky. Hlavně TAA v pohybu nabízí výrazně lepší zážitek než SMAA. To ze statických obrázků nepoznáte, to si musíte zkusit sami. Na statickém snímku si akorát můžete všimnout, jak TAA výrazně lépe prokreslí tenké linie.

Bez Vyhlazování:

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování SMAA:

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování TAA:

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Vyhlazování SMAA + TAA:

F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama