F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 7
Seznam kapitol
Závody F1 nám Codemasters přinášejí pravidelně každým rokem. Ročník 2016 se vydařil, v recenzích je velice chválen po stránce hratelnosti a my se tedy podíváme na technickou stránku hry. Jako vždy se budeme věnovat vlivu jednotlivých detailů na kvalitu obrazu a výkon. Samozřejmě zhodnotíme i optimalizaci hry.
Ambient Occlussion
Přepínač aktivuje anebo deaktivuje efekt Ambient Occlussion (zastínění okolím). Efekt Ambient Occlusion zvyšuje hloubku scény tím, že přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem.
Kvalita AO je v této hře celkem nízká a výkon ovlivňuje také minimálně - 86fps vs. 90 fps. Doporučuji AO nechat aktivní, protože lepší je alespoň nějaké AO než žádné.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Screen Space Reflections
Nastavení by mělo ovlivnit kvalitu real-time odrazů okolí na lesklých površích, ale rozdíl mezi OFF a Ultra jsem nikde nezaznamenal, a rozdíl ve výkonu je také spíše na úrovni chyby měření 65 fps vs. 66 fps.
Nastavení na ULTRA HIGH (po najetí myší se zobrazí OFF)
Texture Streaming
Tímto nastavením ovlivníte kvalitu textur. Vliv na kvalitu obrazu je mezi minimálním a maximálním nastavením značný. Ale na grafických kartách s méně videopaměti je viditelný nárůst výkonu. V případě GTX 960 s pouhými 2GB VRAM byl rozdíl 75 fps vs. 88fps.
Nastavení na ULTRA HIGH (po najetí myší se zobrazí ULTRA LOW)
Vehicle Reflections
Tento detail skrývá zajímavé překvapení. Ovlivňuje totiž nejvíce výkon, pokud je nastaven na úroveň Ultra. Už při nastavení High je výkon spíše podobný tomu, jaký je při nejnižším nastavení – 58 fps. Zde tedy doporučuji maximálně nastavit úroveň High. Rozdíl ve výkonu byl celých 41 fps vs. 64 fps.
Nastavení na ULTRA HIGH (po najetí myší se zobrazí ULTRA LOW)