F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 5
Seznam kapitol
Závody F1 nám Codemasters přinášejí pravidelně každým rokem. Ročník 2016 se vydařil, v recenzích je velice chválen po stránce hratelnosti a my se tedy podíváme na technickou stránku hry. Jako vždy se budeme věnovat vlivu jednotlivých detailů na kvalitu obrazu a výkon. Samozřejmě zhodnotíme i optimalizaci hry.
Lighting Quality
Nastavuje kvalitu osvětlení trati. Rozdíly jsou vidět hlavně v noci, kdy ovlivňuje počet viditelných světel a jejich kvalitu stínování objektů. Vliv na výkon je nízký – 84 fps vs. 88 fps, ale na obraz také.
Nastavení na HIGH (po najetí myší se zobrazí LOW)
Post Process
Nastavuje kvalitu Post-Processing efektů. Mezi nejviditelnější změny, lze považovat efekt Bloom, který je na úrovni Low úplně deaktivován. Vliv na výkon je také nízký – 84 fps vs. 87 fps.
Nastavení na HIGH (po najetí myší se zobrazí LOW)
Motion Blur Strength
Posuvníkem nastavujete sílu rozmazání v pohybu. Jak tento posuvník nastavit je asi volba individuální – zda vám tento efekt vadí, anebo nevadí. vliv na výkon je minimální – 84 fps vs. 85 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Shadows
Nastavuje kvalitu a rozlišení stínů. Stíny jako vždy ovlivní obraz i výkon znatelně. Zde i na minimální detaily stíny vypadají dobře a vliv na výkon je sice velký, ale zdaleka ne takový, jak u jiných her. Stíny tedy klidně i na slabších grafikách můžou být na maximum – 70 fps vs. 84 fps.
Nastavení na ULTRA HIGH (po najetí myší se zobrazí LOW)