Recenze Dead Island: Riptide – takový lepší, masitý datadisk | Kapitola 2
Seznam kapitol
Jsou to už téměř dva roky, co se na světě ukázala hra Dead Island. Hráčům poskytla téměř vše, po čem jejich srdce prahlo – tedy atraktivní prostředí tropického ostrova, spoustu zbraní a armádu zombíků, kteří páchli z monitoru na několik metrů. Super pak byla možnost si vše nápaditě vylepšovat. Jaká je dvojka?
Jak autoři pravili, také udělali. Od prvního dílu Dead Island se toho skutečně mnoho nezměnilo. Opět máme k dispozici tropický ostrov, který je co do barevnosti o něco pestřejší, než ostrov v původním Dead Island, avšak na druhou stranu na něm nenajdete mnoho zajímavých míst a tak se poměrně brzy okouká.
Ostrov je opět přístupný jenom z části. Oproti titulu Far Cry 3 se na něm tedy pohybujete volně jen do určité míry a občas budete směrováni různými koridory, představujícími pěšinky v džungli, nebo průrvy ve skalách atd. Pocit volnosti je tedy dost omezený a sandbox jako takový se zde rozhodně nekoná – alespoň ne v plném rozsahu.
Vedle mateřského ostrova se v této hře podíváte ještě na sousední ostrov, na němž se pro změnu rozprostírá zaplavené městečko s úzkými klikatými uličkami. A abychom nebyli příliš překvapení, autoři přidali ještě výlety do podzemí, návštěvu laboratoře a vojenské zóny, přičemž tyto prvky dávkují přibližně ve stejných časových rozestupech, jako je dávkovali v předešlém dobrodružství. Jediným neokoukaným místem je tak začátek hry, který se odehrává na lodi.
Po zmiňovaných místech nás doprovází vcelku neoriginální příběh, který se taktéž nápadně podobá příběhu v prvním díle s tím rozdílem, že má trošku jiný začátek a konec. Vzhledem k tomu se fanouškům původního dílu jaksi nedostává žádného velkého překvapení a o satisfakci jako takové ani nemůže být řeč. O tu se však naštěstí postarají jiné složky této hry.