Recenze Dead Island: Riptide – takový lepší, masitý datadisk | Kapitola 7
Seznam kapitol
Jsou to už téměř dva roky, co se na světě ukázala hra Dead Island. Hráčům poskytla téměř vše, po čem jejich srdce prahlo – tedy atraktivní prostředí tropického ostrova, spoustu zbraní a armádu zombíků, kteří páchli z monitoru na několik metrů. Super pak byla možnost si vše nápaditě vylepšovat. Jaká je dvojka?
V některých úkolech bojují hlavní hrdinové na vaší straně, čímž autoři do jisté míry vyřešili nesmyslně vyznívající videosekvence z prvního dílu, v nichž po osamoceném putování vždycky vystupovaly všechny hlavní postavy dohromady. Hlavní hrdinové ovládaní počítačem jsou o něco obratnější, než vaši nepřátelé, ovšem také jim nebylo dopřáno zrovna moc chytrosti a tak jde více než o pomoc o pouhou kosmetickou záležitost.
Pokud budete mít štěstí, skutečné pomoci se dočkáte v multiplayeru, do kterého se můžete pustit se svými přáteli, nebo s libovolnými hráči z celého světa. Já zezačátku takové štěstí neměla. Vždycky, když jsem se chtěla zapojit do hry, zjistila jsem, že jde o úplného začátečníky, který mi visí na krku a nebo o člověka, který je pouze zalogován, ale nehraje.
Ale pak to přišlo. Série skvělých spoluhráčů, kteří hráli podobným tempem jako já, mi ukázala, že Dead Island: Riptide umí být velice zábavný, ba přímo návykový. Najednou je tu důvod, proč se proti hordám zombie pouštět znovu a znovu, proč plnit hloupé úkoly a střádat body zkušeností a případně také šetřit na lepší zbraně. A přitom je to tak jednoduché – obyčejný hráčský chtíč pochlubit se s něčím výjimečným a novým.
Multiplayer je přitom vyřešen velice jednoduše a účelně. Stačí, abyste si v menu hry u vybraného hráčského profilu zaškrtli, že chcete hrát s ostatními lidmi, případně si nastavili viditelnost hráčů a pustili se do hry. Ta vám potom hlásí, když se v okolí nachází hráč, který je ve hře stejně daleko jako vy. V tu chvíli stačí zmáčknout příslušné tlačítko a už se hraje. Pokud bych autory hry za něco pochválila, potom je to právě ta úžasná triviálnost. Na druhou stranu se mi však nelíbí, že spousta hráčů nereaguje – hra by je po určité době neměla nabízet jako možné spoluhráče.