Recenze Dead Island: Riptide – takový lepší, masitý datadisk
Hry Článek Recenze Dead Island: Riptide – takový lepší, masitý datadisk

Recenze Dead Island: Riptide – takový lepší, masitý datadisk | Kapitola 7

13. 5. 2013 03:00 3

1. Úvod 2. Herní prostředí, příběh 3. Zbraně a jejich úpravy 4. Směňování zbraní, questy 5. Hlavní hrdinové, nepřátelé a jejich AI
6. Vývoj postavy 7. Multiplayer 8. Dopravní prostředky 9. Závěrečné shrnutí

Jsou to už téměř dva roky, co se na světě ukázala hra Dead Island. Hráčům poskytla téměř vše, po čem jejich srdce prahlo – tedy atraktivní prostředí tropického ostrova, spoustu zbraní a armádu zombíků, kteří páchli z monitoru na několik metrů. Super pak byla možnost si vše nápaditě vylepšovat. Jaká je dvojka?

V některých úkolech bojují hlavní hrdinové na vaší straně, čímž autoři do jisté míry vyřešili nesmyslně vyznívající videosekvence z prvního dílu, v nichž po osamoceném putování vždycky vystupovaly všechny hlavní postavy dohromady. Hlavní hrdinové ovládaní počítačem jsou o něco obratnější, než vaši nepřátelé, ovšem také jim nebylo dopřáno zrovna moc chytrosti a tak jde více než o pomoc o pouhou kosmetickou záležitost.

Pokud budete mít štěstí, skutečné pomoci se dočkáte v multiplayeru, do kterého se můžete pustit se svými přáteli, nebo s libovolnými hráči z celého světa. Já zezačátku takové štěstí neměla. Vždycky, když jsem se chtěla zapojit do hry, zjistila jsem, že jde o úplného začátečníky, který mi visí na krku a nebo o člověka, který je pouze zalogován, ale nehraje.

Ale pak to přišlo. Série skvělých spoluhráčů, kteří hráli podobným tempem jako já, mi ukázala, že Dead Island: Riptide umí být velice zábavný, ba přímo návykový. Najednou je tu důvod, proč se proti hordám zombie pouštět znovu a znovu, proč plnit hloupé úkoly a střádat body zkušeností a případně také šetřit na lepší zbraně. A přitom je to tak jednoduché – obyčejný hráčský chtíč pochlubit se s něčím výjimečným a novým.

Multiplayer je přitom vyřešen velice jednoduše a účelně. Stačí, abyste si v menu hry u vybraného hráčského profilu zaškrtli, že chcete hrát s ostatními lidmi, případně si nastavili viditelnost hráčů a pustili se do hry. Ta vám potom hlásí, když se v okolí nachází hráč, který je ve hře stejně daleko jako vy. V tu chvíli stačí zmáčknout příslušné tlačítko a už se hraje. Pokud bych autory hry za něco pochválila, potom je to právě ta úžasná triviálnost. Na druhou stranu se mi však nelíbí, že spousta hráčů nereaguje – hra by je po určité době neměla nabízet jako možné spoluhráče.