Recenze Dead Island: Riptide – takový lepší, masitý datadisk | Kapitola 6
Seznam kapitol
Jsou to už téměř dva roky, co se na světě ukázala hra Dead Island. Hráčům poskytla téměř vše, po čem jejich srdce prahlo – tedy atraktivní prostředí tropického ostrova, spoustu zbraní a armádu zombíků, kteří páchli z monitoru na několik metrů. Super pak byla možnost si vše nápaditě vylepšovat. Jaká je dvojka?
Zkušenostní body své postavy opět můžete rozdělovat do tří směrů – tzv. fury, tedy mód zuřivosti, dále combat, který zvyšuje vaše schopnosti boje a survival, díky němuž se naučíte další praktické znalosti, které se netýkají samotného boje. Některé konkrétní znalosti jsou potom rozděleny ještě do dalších tří úrovní.
Mód fury vám poté, co zabíjením protivníků nakumulujete dostatek bodů a naplníte tak příslušný ukazatel, dovolí bojovat proti svým nepřátelům s větší zuřivostí, tedy pobíjet je ve vyšším tempu, větším množství, přičemž je vám ubíráno méně bodů zdraví, než v boji obyčejném. Osobně jsem svou postavu tímto směrem moc nevzdělávala, proto se raději zaměřím na dva zbylé zkušenostní směry, které mi jsou o hodně bližší.
Ve vývojovém stromu combat najdete například znalost, která vám umožní v běhu kopnout svého nepřítele a tím ho okamžitě usmrtit, nebo umění rozdávat silnější údery, případně zvyšovat šanci na okamžité usmrcení nepřítele atd. Směr survival nás zase může naučit otevírat zamčené bedny s lootem, případně vydržet déle v běhu, nebo se těšit z levnějších oprav zbraní.
Nabídka těchto dvou stromů je dobře provázaná, jednotlivé znalosti se vhodně doplňují a výsledné změny jsou citelné. Osobně by mi ale rozhodně nevadilo, kdyby uživatelské rozhraní a především pak tento zkušenostní strom byl o něco málo přehlednější.