Je kreativita pro korporace nebezpečná?
Před pár dny zbankrotovala firma MadCatz, výrobce originálních periferií. Osudnou se jí stal výlet do nejistého světa software. Před patnácti lety se stalo něco podobného, ale opačného: Microsoft masivně utlumil svoje aktivity v oblasti vývoje hardware a soustředil se na „core business“. Bylo „vzdání se bláznivin“ něco, co Microsoft zachránilo?
čtěte dále | autor: Michal Rybka | komentářů: 22
 
Počítačový stroj času: Když si Xerox postavil PC z budoucnosti
U zrodu moderního ovládání počítačů stál tým odborníků ze společnosti, kterou si dnes s počítači spojuje jen málokdo. Vědci z laboratoří Xeroxu si pohrávali s grafickým rozhraním ovládaným myší v době, kdy Steve Jobs neměl tušení, že bude jednou prodávat Apple s Mac OS a Bill Gates ještě intenzivně pracoval na Basicu pro Altair...
čtěte dále | autor: Pavel Tronner | komentářů: 5
  XFX Radeon RX 470: jednoduše a levně v malém balení
Proklepli jsme Radeon RX 470 značky XFX, která je v našich končinách stále trochu exotická. Z hlediska poměru cena/výkon se jedná o jednu z nejvýhodnějších karet, které dnes můžete pořídit. Levnější řešení je pochopitelně vždy kompromisem. Jak velké ústupky budete muset dělat, pokud se pro tuto kartu rozhodnete?
čtěte dále | autor: Adam Vágner | komentářů: 45
  Test EVGA GTX 1080 SC2 iCX: karta pod dokonalou kontrolou
EVGA uvedlo na trh novou modelovou řadu karet s dovětkem ICX, která počítačovým kutilům a ladičům nabízí nebývalé možnosti monitoringu a nastavení regulace chlazení. Podrobné informace o teplotách získáte díky devíti teplotním snímačům a regulaci vyladíte k obrazu svému díky možnosti nezávislého ovládání ventilátorů.
čtěte dále | autor: Adam Vágner | komentářů: 13
  DemonetizationGate aneb čí reklamy jíš, toho píseň zpívej?
YouTube má problém. Na jedné straně nechal vzniknout velkému množství youtubovských hvězd díky tomu, že je nijak nereguloval a platil je z reklamy, kterou nezřídka youtubeři sami pomlouvali. Na druhou stranu se zadavatelům reklamy přestává líbit, že se jejich reklamy objevují vedle obsahu, se kterým nesouhlasí.
čtěte dále | autor: Michal Rybka | komentářů: 51
  Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou hru Mass Effect Andromeda. BioWare v tomto nejnovějším titulu využilo pro tuto sérii nový engine Frostbite. Podíváme se jak hra vypadá po technické stránce a zhodnotíme kvalitu grafiky. A jako vždy vyzkoušíme jednotlivá nastavení detailů a jejich vliv na výkon.
čtěte dále | autor: Petr Diviš | komentářů: 27
  Test Sapphire Nitro+ RX 480 8GB: výkon v příliš malém balení
Proklepli jsme nerychlejší a také nejdražší model RX 480 od Sapphire v provedení Nitro+, který budeme už zanedlouho poměřovat s novou modelovou řadou Radeonů. Nabízí vše, nač jsme zvyklí u nejvyšších modelů – výrazné přetaktování od výrobce, nastavitelné podsvícení pomocí RGB LED či pasivní chlazení při nízké zátěži.
čtěte dále | autor: Adam Vágner | komentářů: 50
  Logitech MX Master – mercedes mezi pracovními myšmi
Ač je Logitech MX Master na trhu již nějaký ten pátek, i po více než dvou letech se s ním setkáváme v nabídce mnoha obchodů. A nutno podotknout, že ani dnes nepatří zrovna mezi ty nejlevnější myšáky. Jste-li však nároční, pravděpodobně budete MX Master zvažovat. Ale má dnes vůbec ještě co nabídnout?
čtěte dále | autor: Filip Eckstein | komentářů: 17
  Virtuální realita v křesle: závodníkem, pilotem či střelcem
Nedávno jsem vám představil hry a pár aplikací, které, až na výjimky, naplno využívají virtuální realitu s pohybovými ovladači. Na základě diskuze jsem vyslyšel vaše přání v komentářích a více se zaměřil i na hry nabízející seated experience, tedy hraní v sedě, které také skýtá nemalou porci zábavy.
čtěte dále | autor: Jan Preclík | komentářů: 13
  Blíží se den, kdy skončí kino?
Můj osobní konec kina přišel ve chvíli, když jsem si uvědomil, že můj filmový vkus je extrémně mimomainstreamový a mimo specializovaných festivalů v kině neuvidím nic, co by mě zajímalo. S nástupem HDR a OLED technologií, s velkými obrazovkami a vysíláním ve vysokém rozlišení s prostorovým zvukem ale mizí důvody navštívit kino i pro běžného diváka.
čtěte dále | autor: Michal Rybka | komentářů: 61
  Playseat Airforce – hledá se kokpit
Před dokončením recenzí produktů ze zásady nečtu recenze jiných lidí. Ale to neznamená, že nedohledávám všemožné informace. A právě při recenzování závodních sedaček Playseat jsem narazil i na kousek, po jehož zahlédnutí mé srdce letce zaplesalo a já prostě musel požádat distributora o otestování i této sedačky. A vida vida, po týdnu je Playseat u mě doma a já nasávám první dojmy…
čtěte dále | autor: Jan "Fucida" Schrenk | komentářů: 10
  Supermicro SuperChassis GS50-000R – „herní“ skříň
Do redakce nám po základní desce od Supermicro nabídli i vzorek skříně, SuperChassis GS50-000R. Jedná se o midi-tower řady S5 s poměrně dost bohatými možnostmi montáže chlazení a mnoha pozicemi pro disky a jiné jednotky. Cenová laťka je ovšem vyšší a atakuje hranici tří tisíc, jakou kvalitu za tu cenu nabízí?
čtěte dále | autor: Pavel Boček | komentářů: 34
  Mass Effect: Andromeda – vesmír je tak jednotvárný
Kultovní série akčních sci-fi RPG se v nejnovějším díle odpoutala od svých kořenů a společně s hlavními hrdiny se v kryobankách vydala najít novou galaxii. Andromeda je plná tajemství a otevřenější rozlehlý svět láká k pečlivému zkoumání. Nedá se ale říct, že takový přístup novému dílu svědčí.
čtěte dále | autor: Lucie Jiříková | komentářů: 39
  Nárůst výkonu CPU za posledních devět let – AMD vs. Intel
První CPU Core i7 (Nehalem) byl uveden před devíti lety, Phenom II X6 od AMD před sedmi. Jak se zvýšil výkon procesorů obou výrobců od roku 2008 do roku 2017, a jak by na tom jednotlivé architektury byly při stejných taktech či počtech jader, se podíváme v aktualizovaném srovnání architektur. V psledním roce jsme přidali Zen a Kaby Lake.
čtěte dále | autor: Z. Obermaier | komentářů: 73
  Že by tu byla konečně rozumná zelená energetika?
Zelení neznají bratra, ani cenu, kterou jejich šílené nápady stojí. Přehnaný boom solární energetiky podpořil několik solárních baronů a jistě i výrobu solárních panelů v Číně, ale zamořil naše pole lesklými deskami, jejichž energetická produkce stojí domácnosti i průmysl desítky miliard navíc. S novými technologiemi by se ale situace snad mohla normalizovat.
čtěte dále | autor: Michal Rybka | komentářů: 94
  Playseat Challenge a Evolution: Zabořte se do závodění!
Pokud rádi hrajete simulátory a máte i volant, nejspíš už jste zjistili, že hrát u běžného stolu a šlapat na pedály, když sedíte na kancelářské židli, je dost nepřirozené a přinejmenším nepohodlné. I proto se spolu s propracovanějšími volanty objevila sedadla. Podíváme se, co nám nabídnou dvě sedačky s odlišnou koncepcí...
čtěte dále | autor: Jan "Fucida" Schrenk | komentářů: 13
  LEGO Worlds: kostky v partii s Minecraftem a No Man's Sky
Neotřelý LEGO projekt se po dvou letech v předběžném přístupu dostal do cíle. LEGO hra ve stylu Minecraftu vychází pro počítače a konzole nové generace na DVD a my jsme se mu podívali na... kostečky. Co to LEGO Worlds je? Co ve hře během vývoje přibylo? A jak se hraje? No skvěle, ale všechno se dozvíte z recenze.
čtěte dále | autor: Lucie Jiříková | komentářů: 8
  Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.
čtěte dále | autor: Petr Diviš | komentářů: 33
  AMD Ryzen 7 1700 proti Core i7-7700K – s takty nadoraz
Obě platformy stojí prakticky stejně, obě jdou výborně taktovat. Minule jsme se zaměřili na standardní nastavení, dnes se podíváme, jak Ryzenu 7 pomůže, když jej přetaktujeme a osadíme rychlejšími pamětmi (až 3200 MHz). Porovnáme maximální OC obou CPU, herní i aplikační výkon po přetaktovaní s rychlými pamětmi a také výbavu obou platforem
čtěte dále | autor: Z. Obermaier | komentářů: 161
  Fake problémy s fake news: Když profíci ohýbají realitu
V poslední době se řeší tak zvané problémy s fake news. V nejjednodušším chápání jde o problém s informacemi, které neschválila oficiální propaganda. Tento problém ale není ani nový, ani unikátní. Dnes je existence propagandy a countepropagandy exponována proto, že oficiální propagandě už věří jen málokdo.
čtěte dále | autor: Michal Rybka | komentářů: 64
 
PrvníPředchozí12345678910NásledujícíPoslední
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.