Články od autora Michal Rybka

Nehody, náhody, katastrofy: Jak popravit telefon?

Jupí! Zničil jsem další telefon! Tentokrát šlo o mimořádně trapnou příhodu, kdy potichu jako Jack v Titanicu sklouzl pod hladinu vody v dřezu, zatímco jsem si dával šlofíka. Pár hodin pod hladinou saponátu jej zneprovoznilo stejně spolehlivě jako ledové vody severního Atlantiku. Nuže, učiňme tryznu za všechny utopené, rozmlácené a přejeté telefony!


Jak jsem si (skoro) zamiloval bezdrátová sluchátka

Bezdrátová sluchátka jsou v podstatě nutností, protože jack je stále vzácnějším jevem. Díky tomu si můžeme koupit dražší sluchátka než dřív – a s jistotou, že jim časem umře baterka, takže si poběžíme pro další. Bezdrátová sluchátka přesto mají svoje výhody – a začínají být celkem použitelná.


EDSM se blíží: článek 11 a 13 – ne tak růžové, jak si malují

Už víckrát jsem psal o problémech týkajících se implementace autorského práva. Nyní se blíží finální hlasování o nové direktivě, která proběhne na konci března anebo na začátku dubna. Ale bude nová směrnice řešit to, co má řešit? A co když se ti, na něž cílí, zachovají jinak, než Evropská komise čeká? Stále je čas protestovat, ale ten čas se krátí.


Letsplay: Divné umění hrát hry a divná posedlost to sledovat

Kdo vytvořil nejbrutálnější torture porno současnosti? Ujetí Korejci, všeho schopní Japonci a nebo snad německá avantgarda? Ne, je to hra, která se jmenuje Getting Over It with Benett Foddy. Je to hra určená pro určitý typ lidí – aby jim ublížila! A Bože, ona jim ubližuje, jak jim ubližuje!


Jak se doma hrálo dříve a dnes: Kam jsme se až dostali?

Počátek domácího hraní – toho opravdového, počítačového a konzolového – můžeme odhadnout mezi roky 1977, kdy se objevila konzole Atari VCS – a rokem 1979, kdy se objevilo Atari 400/800. Osobně jsem se k hraní dostal v roce 1981 – a měl jsem tedy čest a potěšení sledovat, jak se rozvíjelo až do dneška. Kam jsme se vlastně dostali?


Trendy a megatrendy: co nás čeká v roce 2019

Rok 2019 je tady – a můžeme volně podumat nad tím, co nám asi přinese. Nemám na mysli jednotlivé produkty, ale trendy, které nám před očima mění technologie. Tedy takové ty fóry, jako že se jednou objeví komický výřez v displeji – a baf, najednou je výřez úplně všude!


Quo vadis VR: Opadá třetí vlna virtuální reality?

Opravdu si přeji, aby se virtuální realita etablovala a stala se skutečností. Dostali jsme se do bodu, kde jsou headsety dostupné, počítače dost výkonné a máme i software – nic z toho u předchozích verzí VR nebylo. Přesto se zdá, že třetí vlna VR opadá – a to není dobré znamení.


Rok 2018: Úspěchy, průšvihy, podivnosti a pády

Rok 2018 se chýlí ke konci – a přišel čas rekapitulovat. Rok 2018 byl docela divoký a přinesl celou řadu událostí, z nichž rozhodně největší jsou pokroky SpaceX v dobývání vesmíru: Falcon Heavy poslal Teslu do sluneční soustavy a vygeneroval tak nejvtipnější vesmírný odpad v dějinách. Konzum jede naplno a ceny letí vzhůru...


Staré hry: Má herní branže i ligu veteránů?

Je to otázka, kterou si kladu už velmi dlouho: Má herní branže ligu veteránů? Máme otevřené Muzeum her, i děti hrají na akcích typu Bytefest a pochopitelně potomci fanoušků se také dostanou ke starým konzolím. Platí to ale obecně – anebo vývoj prostě míří vpřed, aby se vlastně nevracel?


Full crypto: Zvítězí spojení kryptografie a lenosti nad GDPR?

GDPR je vágní a těžko uchopitelný dokument. V panující nejistotě dokonce německé město Roth zakázalo dětem posílat Santovi dopisy, aby nedošlo k porušení jejich soukromí. Nikdo neví, co chránit – a zda to zaměstnanci budou vážně dodržovat. Naštěstí ale existuje elegantní řešení.

Následující
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.