Nejlevnější DX9 karty na trhu: Radeon 9600SE vs. GeForce FX 5600XT |
autor: Kovač Pavel , publikováno 20.1.2004 |
Tento konkrétní "kousek" je od firmy Triplex (což neznamená, že se jedna o vzácný typ karty, opak je pravdou, dnes se SE čka prodávají - musím říci bohužel - nejvíce). Jádro grafické karty vychází z Radeonu 9600 (RV360) - čip je však o dost níže taktován a co je hlavní, má poloviční, tedy pouze 64bit paměťovou sběrnici. Jak sami uvidíte v testech, přes 64bit sběrnici nelze data protlačit natolik rychle aby hladce běžely i starší hry, natožpak lahůdky jako je 3DMark03, nebo již zmiňovaný STALKER. Přesto si v porovnání s konkurencí vedl vcelku dobře, ale o tom až za chvíli. Nyní se podíváme co dostanete za své těžce vydělané peníze.
Triplex Para-Souls Radeon 9600SE
Kartu obdržíte ve velké krabici atypických rozměrů. Na přední straně je samolepka "SE" a jen díky tomu omlouvám chybu ve specifikacích uvádějící 128bit paměťovou sběrnici.
Po otevření na Vás vypadnou dvě menší krabice tentokrát už z tvrdého bílého kartonu. V jedné (té větší) je sama grafická karta, která je překvapivě malá a v krabici se skoro ztrácí (red. jedná se o tzv. kartu Low-profile kterou lze instalovat i do velmi malých barebonů).
Určitě Vás překvapí, že jádro nese jen pasivní chladič (no vzhledem k taktům se není co divit), paměti samozřejmě chlazeny nejsou. Po dalším zkoumání zjistíte nepřítomnost analogového výstupu na klasické CRT monitory (naopak majitele LCD přítomnost DVI určitě potěší). Analogový výstup řešen přibalenou redukcí.
Teď, když jsme prozkoumali první část krabice, podíváme se do druhé. Ta v sobě skrývá již zmíněnou redukci, dále pak S-Video kabel, skromný černobílý manuál a instalační CD. Málem jsem zapomněl na první pohled nezvyklý kus plechu - již zmiňivaný header do "Low-profile" skříní - tam se obvykle běžné karty nevejdou. Jinak je krabice docela prázdná a vše vypadá jako by něco chybělo.
4ns není zrovna to co by jsme si přáli-
Klady | Zápory |
|
|
Stejně jako u Radeonu a verze SE je i GeForce FX 5600 XT očesanou verzi plnohodnotné karty, v tomto případě se jedná o FX 5600. I v tomto případě jsou frekvence nižší a i zde je sběrnice 64 bitová. Pozor ale na značení: u Radeonů "XT" znamená lepší kousek, kdežto u GeForce značí "XT" naopak horší! Pozor při nákupu ať se nechytíte na špek.
Pro lepší přehlednost jsem sestavil jednoduchou tabulku s přívlastky karet:
ATI | nVIDIA | |
Přívlastek označující lepší výkon | XT, PRO | Ultra |
Přívlastek označující horší výkon | LE, SE | MX, XT, DT |
XFX GeForce FX 5600XT
Balení je daleko atraktivnější než u Triplexu - zaujme už na první pohled. Celá krabice je do tvaru X (že by ta X z názvu? :-)) a její velikost je adekvátní k obsahu.
Zadní strana je průhledná, skýtá náhled na kartu samotnou a její sériové číslo (skutečně pěkný pohled). Po otevření vysunete ještě jednu menší krabičku, která mě docela pobavila nápisem "Dangerousy awesome graphics" - už jen proto jaký typ karty to je, no ale budiž.
příslušenství je o dost bohatší než u Triplexu, dokonce i manuál je na slušné úrovni-
-skousnu hodně, ale tohle už ne! 6ns je opravdu moc-
Klady | Zápory |
|
|
Specifikace obou karet
XFX GeForceFX 5600XT | Triplex Radeon 9600SE | |
Výrobní proces | 0.13 ľm | 0.13 ľm |
Paměťová sběrnice | 64-bit | 64-bit |
Paměť | 128MB | 64MB |
Takt čipu | 235MHz | 325MHz |
Takt pamětí | 167MHz (334MHz DDR) | 200MHz (400MHz DDR) |
Počet Pixel Pipelines | 4 | 4 |
Počet text. jednotek na pipeline | 1 | 1 |
Max. textur v 1 cyklu | 8 | 8 |
Vertex Shader verze
|
2.0+
|
2.0 |
Pixel Shader verze
|
2.0+
|
2.0 |
DirectX
|
9.0+
|
9.0 |
FSAA
|
MultiSampling
SuperSampling | MultiSampling |
Optimalizace propustnosti paměti
|
vylepšené LMA II
Color Compression |
Hyper Z III+ |
Optimalizační enginy
|
IntelliSample HCT
|
SmartShader 2.1 SmoothVision 2.1 |
Z komprese
|
4:1
|
8:1 Max - 24:1 @ 6x FSAA |
Barevná komprese
|
4:1
|
8:1 |
Integrované RAMDACy
|
2x 400MHz
|
1x 400MHz |
Bitů na barevný kanál
|
10
|
10 |
OpenGL
|
1.4
|
1.3 |
Další technologie
|
TV encoder na čipu
UltraShadow Programovatelnost Adaptivní filtrování |
TV encoder na čipu Adaptivní filtrování N-patches Fullstream F-buffer |
Frekvence GeForceFX 5600 XT jsou opravdu děsivé - připadá mi jako by se výrobce chtěl zbavit i jinak nepoužitelných kusů pamětí i VPU.
Přetaktování
Využíval jsem programu PowerStrip v3.47 (1.09Mb) a frekvence kontroloval pomocí porgramu Aida 32 v3.88.
Triplex Radeon 9600SE
Od této karty jsem neočekával nějaký velký potenciál na taktování. Opak byl ovšem pravdou. Jádro se mi povedlo povytáhnout o úctyhodných 100MHz (z 325 na 425MHz) a to i bez použití aktivního chladiče. Stačila case s dobrým větráním a bylo vystaráno. A k tomu všemu bylo jádro pěkně vlažné i po pěti hodinách testů. Paměti sice mohly jít trošku víc, ale i tak 25MHz navíc je slušný výkon. Zde je krásně vidět, že ani 4ns nemusí vždy zvládat 250MHz a záleží na časování a hlavně na napětí, které karta dodává.
XFX GeForceFX 5600XT
Tady jsem byl skutečně zvědav jak pude tato karta taktovat. V jádře jsem tušil velkou rezervu. Na pohled kvalitní aktivní chladič tomu nasvědčoval. Bohužel opak byl pravdou. Zvednutím z 235MHz na 300 jsem dostal po pěti minutách testu "blue screen" a tím to celé končilo. Nakonec se jako stabilní frekvence ukázala 270MHz, což je opravdu málo. Paměti mají standardní frekvenci přesně podle údajů na čipu. Zde už zvedání nebylo skoro možné a nakonec se povedlo jen o 3MHz. Celkově mě tato karta velmi zklamala.
Testy
Redakce: dodatečně jsme doplnili některé referenční karty - oblíbený (a dnes vlastně výprodejový model) GeForce 4 Ti 4200 a standardní GeForce 5600. Za zapůjčení karet děkujeme firmě ProCA.
Použitý hardware
Hardware |
|
Procesor |
AMD Athlon XP (Barton) 2500@3200+ (200 x 11 = 2200MHz) |
Základní deska |
Epox 8RDA3+ rev. 2.1 |
Paměť |
2*256MB Corsair DDR400 CL2 (3, 3, 3, 6) |
Pevný disk |
Maxtor 40GB 6L040J2 |
Grafické karty | XFX GeForce FX 5600XT 128MB 270@170 128bit Triplex Radeon 9600SE 128MB 64bit |
Ovladače, software |
|
Operační systém |
Windows XP Professional SP1 |
DirectX, čipset driver |
9.0b, nForce 3.13 WHQL |
Ovladače grafické karty |
nVIDIA Force Ware 53.03 |
Teoretické testy |
3DMark03 patch 340 |
Herní testy |
Unreal Tournament 2003 v2199 |
3DMark03 build 340
Verze | 3DMark 2003, patch 330 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3DMark03.shtml |
Radeon těží z dobré implementace Pixel Shaderů, která je daleko rychlejší než u konkurence. GeForce FX 5600 XT zde propadla úplně.
A hle, zde GeForce 4Ti 4200 dokonce předhání Radeona 9600SE. Vezmeme li v potaz potenciál přetaktování většiny karet GeForce 4, tak není o čem diskutovat. GeForce 4 Ti 4200 a GeForce FX5600 zde vyhrává.
3DMark 2001
Verze | 3DMark 2001 SE, build 330 |
Rozhraní | DirectX 8.1 |
Heslovitý popis | Car Chase - realtime physics (náročné na CPU), dynamic shadows, multi-texturing (3 layers) Dragothic - vertex shader, lightmaps Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps |
Nastavení | Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3DMark2001.shtml |
Ani ve starém 3DMarku si "osekané" karty nevedou příliš slavně (nepomáhá ani přetaktování), pokulhávají i GeForce 4 Ti 4200.
CodeCreature benchmark
Verze | Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 poylgonů na snímek) |
Nastavení | požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader |
Stažení benchmarku | http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256 |
3D Analyze log | cc.shader.out.txt |
Zde GeForce FX 5600 XT celkem slušně dohání Radeona 9600 SE. Bohužel po přetaktování obou karet tomu tak zdaleka není. Radeon zde získává slušný 20% náskok i přes svou úzkou 64-bit sběrnici.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy, různě aplikované přesnosti FP16-FP32, 3D volumetric fog, dynamic vertex based lighting+environment map (modely), particle effects+alpha blending, plant system (vertex shader), závislost na fill-rate (multi-texturing) |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Tento moderní test využívá Pixel Shadery a v hojné míře multi-texturing a ten GeForce svými nízkými takty nezvládá.
Redakce: v dalších testech už naše referenční karty, GeForce 4 Ti 4200 a GeForce FX 5600 nenajdete - je však evidentní že jsou mnohem lepší volbou než verze 9600 SE nebo 5600 XT. Pokud hry nevyužívají Pixel Shadery je náskok "staré" GeForce 4 často i dvojnásobný (podívejte se na 3DMark 2001). V novějších hrách si zase lépe vede GeForce FX 5600 - právě tato karta může být považována za nástupce řady GeForce 4 Ti.
VillageMark
Verze | D3D VillageMark 1.20 |
Rozhraní | DirectX 6 |
Heslovitý popis | praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers) |
Nastavení | 1024x768x16bit, trilinear, DXT1 on |
Stažení benchmarku | http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm |
Návod jak testovat | D3DVillageMark.exe ScreenWidth=1024 ScreenHeight=768 VSyncOFF Benchmark=1 |
nVidia Chameleon Mark
Verze | ChameleonMark |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1 |
Nastavení | 1024x768x32bit, skin Real |
Stažení benchmarku | http://http://www.pctuning.cz//http://www.pctuning.cz/ilustrace/poola/jahoda/ChameleonMark.zip |
Návod jak testovat | V adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt |
Ačkoliv by se mohlo zdát, že Chameleon je optimalizovaný pro nVidie - v tomto testu již nějakou dobu vedou karty ATI. Ale, že to bude o tolik, to jsem nečekal.
Unreal Tournament 2003
Verze | UT2003 v2299 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping, particles |
Nastavení | 1600x1200x32bit, default benchmark (Benchmark.exe) |
Návod jak testovat | http://http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1813 |
Zde GeForce vede a v celku o slušnou část. Jakmile ovšem dojde na přetaktování tak se karta obrací.
Comanche 4
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy, různě aplikované přesnosti FP16-FP32, 3D volumetric fog, dynamic vertex based lighting+environment map (modely), particle effects+alpha blending, plant system (vertex shader), závislost na fill-rate (multi-texturing) |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Zde ATI těží hlavně z lepších taktů což se projeví i na přetaktování.
Serious Sam The Second Encounter
Verze | Serious Sam 2 1.07 |
Rozhraní | OpenGL (DirectX 8) |
Heslovitý popis | multi-texturing (max 5-layer), environment bump mapping, particles, lens flare, animated lights, procedural textures |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details |
Návod jak testovat | http://http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1821 |
Return To Castle Wolfstein - Enemy Territory
Verze | ET 1.0 |
Rozhraní | OpenGL (DirectX 8) |
Heslovitý popis | Quake III engine, multi-texturing |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details, timedemo 1, demo checkpoint |
Návod jak testovat | http://http://www.pctuning.cz/titulnistrana/default.aspx?ArtID=16835&CatID=75&LayID=2&ChapID=1820 |
V tomto testu jsou vždy naopak lepší nVidie. I po drobném přetaktování získáváme dva snímky navíc, kdyby šla karta přetaktovat na úroveň Radeonu tak ho s klidem porazí a nebude se ani ohlížet.
IL-2 Sturmovik
Rozhodl jsem se do testů zařadit i nějaký letecký simulátor. První, který jsem stáhl byl právě IL-2 Sturmovik. Po spuštění jsem zjistil, že je velice vhodný na testování. Obsahuje již připravená dema která stačí spustit a pomocí utilitky FRAPS změřit výsledek.
ET 1.0 | |
Rozhraní | OpenGL (DirectX 8) |
Heslovitý popis | Nevyužívá PixelShaderů, velice závislí na fill-rate, multi-texturing |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details, BF109_vs_P39) |
Návod jak testovat | Spustíte hru, nastavíte vše na max (jako 3dzobrazení zvolíte OpenGL). Pak již zbývá spustit příslušné demo a pomocí programu Fraps (klávesa F11 na začátku i na konci dema) změřit výsledek. |
S.T.A.L.K.E.R. alpha 1096
Verze | S.T.A.L.K.E.R. alpha 1096 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1/možná i 1.4 , intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva) |
Nastavení | soubor user.ltx |
Stažení hry | :-) |
Jen tak pro porovnání: Na mém Radeonu 9700PRO je výsledek ze hry S.T.A.L.K.E.R. 146fps
Zhodnocení výsledků
Určitě jste si všimli, že výsledky levných karet s DX9 jsou opravdu hodně mizerné (k čemu jsou funkce které při tomto nízkém výkonu stejně nevyužijete). Radeon 9600 SE ještě zvládá alespoň základní aplikace, ale i tak se u některých her musíte omezovat na detailech. nVidia GeForce FX 5600XT nezvládá bohužel ani to. Ubírání na detailech se u moderních her nevyhnete skoro nikde. Maximální rozlišení pro tyto karty je 1024*768*32. Na antialising, stejně jako na použitelné DX9, můžete rovnou zapomenout. Rozhodně nepočítejte, že by jste si na těchto kartách zahráli DooM III, Half-Life2 nebo zde testovaný STALKER.
Poznámka: Pro majitele karet GeForce 4 Ti 4200 a lepších se rozhodně nevyplatí upgrade na tyto karty. Zde bych doporučil spíše Radeona 9700 / 9800 či GeForce 5700 Ultra nebo vyšší.
Závěr
Po dopsání tohoto článku mě napadla jediná věc: Kdo je tak bohatý, aby si kupoval levné věci!
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Nekdy kolem noveho roku jsem si koupil grafickou kartu gf fx 5600XT 128mb ram od PROLINKu. v deafult testech 3dmark 2001/2003 mam tyto vysledky 7500/1600. deafult takt je gpucka je 235mhz a ramek 400mhz, osobne jsem ji ted vytahl stabilne na 350/550 a vysledky jsou tyto 3dmark 2001/2003 9200/2600 bodu. Kartu jse kupoval zhruba za 3500kc a zatim spokojen(vzhledem k tomu kolik stala). jo jen pro upresneni ma sestava je athlon 2500+(barton) a 512 ddr 400,kazdopadne mi ty Vase vysledky prijdou dost divne.
A to se tahle karta se prodavala pred rokem ani ne za 2500 s dani. Dnes se uz bohuzel sehnat neda.
Vubec je to v tom low-endu dneska nejaky spatny, dnes se prodavaj za vetsi penize pomalejsi karty nez driv. Hold naklady se musej furt snizovat...
Rekord mam cca 9400b. s pretaktovanou grafikou a cpu na XP2700+.
Mas pravdu, v low endu je to spatny!!
Ja chci kupovat 9600pro, ale reknete sami,za 5200Kc??
Kdyz tu svou grafiku prodam za 1500Kc [kupce mam], musim doplatit 3700Kc a to je na ten vykonostni rozdil porad hodne penez.
cau Komca
Narust v 3DM2001 z uplne puvodnich 2400b na 9200b (nepretaktovany) po pretaktovani 9500b.Pozor to vse na Athlonu 1.2GHz!
za 3278,- super koupe
Domnivam se, ze jsou charakteristiky techto testu prehozene.
proc bych si nemohl zahrat Stalkera pri 35 fps?
myslel jsem, ze fps > 30 => hra je plynula.
Ty přívlastky bych trochu upravil: MX je lowend, vzhledem k tomu, že existují GF4MX440SE, tak bych místo toho dal pro horší verze SE.
Mnohem lepší přehled lowend karet je na http://www.digit-life.com/articles2/value-2003/index.html . Autoři porovnání 5600XT a 9600SE by si z toho mohli vzít příklad (určitě to viděli). Není mi jasné proč např. při testu RTCW použili naprosto nehratelné nastavení 1600x1200 4xAA 8xAF (podobně UT2003 a Comanche 4) a pro "skvělé hry" typu 3DMark VillageMark, AquaMark apod. běžné rozlišení 1024x768.
Z přehledu na digit-life je patrné, že i majitelé GF4MX by si nepolepšili při upgrade na 5600XT nebo 9600SE a že obyč. 9200 nebo 5200 (128 bit sběrnice) mají pro hry mnohem lepší poměr cena/výkon.
(kdyby byl pretaktovan na 650/400 tak bych tomu i veril :-))
Mimo to, takt GPU 325MHz je shodny jak u 9600 tak 9600SE, a ne nizsi. (pameti rovneztak, rozdil je tedy jen v polovicni sbernici)
Pokud GeForce FX pracuje v rezimu kdy pouziva 4 pixelpipeline, pak je pocet texturovacich jednotek 1, ale ve skutecnosti pracuje jako 2X2.
Obe karty podporuji OpenGL 2.0 (jeste neexistuje, v tom pripade obe podporuji verzi 1.4)
V testu CodeCreatures je vykon pretaktovane GeforceFX 5600XT nizsi nez nepretaktovane - teplotni ochrana. A "Radeon zde získává slušný 20% náskok i přes svou úzkou 64-bit sběrnici." uz zmineny nesmysl, tento test je velice narocny na pixel shadery (kratke programy ktere se velmi rychle prenesou i pres 64bitovou sbernici) ale jejich vypocitani trva velmi dlouho, tudiz konstatovani ze si radeon v tomto testu vede dobre i pres 64 bitovou sbernici, postrada jakykoliv smysl.
Aquamark 3 - "v hojné míře puziva multi-texturing a ten GeForce svými nízkými takty nezvládá" Vzhledem k tomu ze ma dve texturovaci jednotky, mela by se vyrovnat radeonu o taktu dvojnasobnem, tudiz tvrzeni o taktu postrada smysl.
Testovat karty pomoci UT2003 BOTMATCH je nesmysl, jde o test zatezujici CPU, ne GPU (proto take tak nizke vysledky) a navic v rozliseni 1600X1200.
Autor vlastnici Radeon 9700PRO si vybiral kartu zjevne podle ceny nebo taktu, aniz by vedel jaky vliv ma jaka cast GPU na jeho vykon a v jakych aplikacich.
Navíc, konkrétně u 5600SE, existují ve stejné cenové relaci i karty se 128bitovou sběrnicí s výrazně vyšším výkonem.
diky vsem
http://www.pctuning.cz/Default.aspx?CatID=75&LayId=2&ArtId=18868
2. Nemám na mysli sekretářku, drobný firmy, státní sektor (tam jsou S3Trio = luxus). Když se porozhlédnu u nás (stačí tak 50cm), vidím GoF4200, tak proč ne 5600XT?
Jak si na tom stojí FX5200 - tahle karta tam vyloženě chybí, protože podle poměru cena výkon by si mohla v levných PC staát dobře, a troufám si říct, že Doom3 na ni taky pojede... i když ne v 1600*1200, ale proč taky... :o)
Spustí hry nebo ne?
(tzn. fakt gut :-))
mam taky 9100(8500LE) od Daitony na 285/285 a s A850 mam skore 6350
koupil sem ji jako predposledni kus ve 100meze a je to zlata karta, no kdo by vam chodil na 285/285 s pridrenym vetrackem este ke vsemu od ATI
http://files.novalogic.com/C4/c4_demo_122101_xx.exe
Vzpomeňte si na low-end od 3Dfx, jako byly Voodoo3 - 2000 nebo Banshee. To byly karty. Hrát na tom šlo všechno, rychle a měly 128bitovou sběrnici!!!!!
Pochybuju, že Vice city využívá vůbec nějaký DX natož DX9
Mam ji pul roku a sem moc spokojen. Ma vykon asi jako GF4200 nebo FX5600 (jak kde), radeony 8500-9200 prekonava bez problemu.
Na moji Ti4200 jede docela slusne a co tak muzu z ALPHy vyvozovat, tak FULL bude brutalne dobra hra. ALPHA se mi sakra libi...
1)proc testujete tu fx5600xt od absolutne neznameho vyrobce?? proc radeji neotestite tyto karty od nejakeho znamejsiho vyrobce? tu kartu kterou jste recenzovali jsem nasel jen v jednom obchode, jinak v nejvetsich internetovych kseftech o teto firme neni ani zminka.
2)Proc jste radeji netestili grfikce karty od abitu, gigabytu nebo aj toho prolinku?
3)kdyz uz testite tuhle kartu tak proc snad tu nejhorsi verzi teto karty?(fx5600xt) vetsina ma totiz 128bitovou zbernici a rozhodne lepsi pameti nez 6NS
tot tak vse a doufam ze mi autor odpovi
2) to samy
3) Protoze jsem chtal upozornit na prave takovehle shit karty a aby si pripadni zakaznici dali VELKY pozor pri nakupu.
ps:kdyby to bylo mozne zkusit udelat recenzi "kvalitnejsich 5600xtcek"
Detaily najdete tady
http://www.ati.com/gitg/promotions/chat/upcoming.html
pro rychlejší orientaci dejte vyhledat "doom" a je to...
Ještě bych měl připomínku k těm "kancelářským" kartám. Do kanceláře na všechno a bohatě stačí R7000 s podporou HV. Pokud ovšem někdo v kanclu hraje, tak je to jiná věc :-).
Upresni to...
V soucasne dobe nejsou na "strednim" poli GC zadne karty, ktere by mely tak vyborny pomer cena/vykon jako Ti4200 a odpovidajici vyrobky firmy ATI.
Vyroky tipu... na kartach X si zahrajete bez efektu jako AA atd a jen v 1024x768x32, to same se objevilo v jinych testech - pripad Ti4200 -, jsou pochopitelne uplne zcestne. Mam vyborne zkusenosti s kartami Gainward (Ti 4200), na kterych sice nezapinam zadne AA atd. - ostatne k cemu take ze -, a i na novych narocnych hrach jedu v klidu 1280x960/1024x32. Ostatne asi by se spousta lidi divila co jde vymacknout ze stareho GF3 Ti200. Ano bavime se o pretaktovanem HW, ale ostatne o tom byla i recenze. Na co kupovat karty za 6000,- > ?.DX 9 je jak tu jiz zminuji dalsi lide jen bublina pro zakazniky nakupujici karty za 10K,- mezi ktere pravdepodobne patrit nikdy nebudu.
Kdosi zde napsal, ze "vysneny televizni FPS 25-30" je jinak videny v televizi a jinak ve hrach. Z casti je to vec subjektivni a z casti to ma co delat s tim average FPS. Pokud ma clovek ve hre prumerne 30FPS pak je temere 100% jistota, ze mu to v urcitych chvilich pojede treba jen 5FPS. Nic to ovsem nerika o tom, ze tech 30FPS je prumerna hranice, ktera pokud by byla dodrzena po celou dobu hrani tak uz nebude mozne rozeznat zadny rozdil oproti 60FPS. Prestanme si hrat na terminatory, kteri vidi i refresh 100Hz na svem monitoru ;)
na MSI FX5600XT 128bit (alespoň podle stránek výrobce je
128bit) je markantní. Nárůst celkového výkonu počítače v hrách je o 50%. A hlavně ... DirectX9 ... U nových her
je to podstatný rozdíl. Zatímco NFS7 se na gforce4 MX440
dali hrát plynule v rozlišení 800x600 bez valných detailů,
tak na f5600xt se dají hrát na 1024x768 v antialiasingu 2x
s plnými detaily ... Nezdá se vám ten rozdíl markantní?
Stále se tu dokola mluví o bodech v 3d Marku ale z vlastní
zkušenosti vím, že na počítači, který ve 3dMarku ukáže nižší
výkon se kolikrát dá hrát v lepší kvalitě než na jiném, kde
vám 3dMark ukáže bodů více ....
Ale chlape Fx5600 není žadný zázrak ale toho Dooma 3 pařim normálně bez škubání a plinule na hrou nastavenné rozlišení 1024.Ale jestli je nutnost karta za 20000,- na 17" monitor? tak si jí kup sám.S pozdravem Hypergun-X
PS: jak moc je hra zabavnejsi v rozliseni 1024x768 oproti 800x600 ???