Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu

Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu | Kapitola 9

Z. Obermaier

Z. Obermaier

15. 6. 2009 00:00 12

Seznam kapitol

1. Multi-GPU v létě 2009 2. Specifikace karet v testu 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 5. Far Cry 2, Left 4 Dead, Fallout 3 6. Call Of Duty 5, Dead Space, Bioshock 7. World In Conflict, Race Driver GRID, Half Life 2 EP2
8. Company Of Heroes OF, Mass Effect, UT 3 9. Enemy Territory, Tomb Raider Underworld, GTA IV 10. Call Of Duty 4, Devil May Cry 4, Crysis Warhead 11. S.T.A.L.K.E.R. CS, Brothers In Arms HH, Mirrors Edge 12. Sacred 2, Tom Clancys HAWX, 3DMark Vantage 13. Shrnutí výkonu 14. Závěr

V dnešním testu se podíváme na výkon dvojice Radeonů HD 4890 v CrossFire, kterou podpoříme výkonově vyladěnou platformou Core i7. Tento test ale nebude jen pohledem na výkon, ale také podrobnou analýzou toho, jak si CrossFire stojí s posledními ovladači. Změřili jsme škálování ve 23 hrách včetně vyhlazování 8xAA.

Reklama
Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Jedinou hrou s dosud přežívajícím OpenGL enginem je Enemy Territory. I v tomto titulu se CrossFire daří velice slušně a nárůst výkonu je napříč rozlišeními od 70 do 94 procent. Nejvyšší výkon jsme z druhé karty získali v rozlišení 2560x1600 8xAA. Koupí druhého Radeonu si průměrně polepšíte o 83 procent.

Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve hře Tomb Raider Underworld dochází k zajímavému paradoxu. Pokud si vzpomeneme na starší testy, tam CrossFire (nebo duální karta) podávaly žalostné výsledky ve všech nastaveních. S novými ovladači je to trochu jinak. V obou rozlišeních s 2xAF a 0xAA totiž fps v CrossFire klesá pod úroveň jedné karty. Pokles výkonu jsem změřil 39 a 52 procent. Pokud ale zapneme 16xAF a vyhlazování, karta se obrací a CrossFire začíná skvěle fungovat. Největší nárůst jsem změřil v 2560x1600 8xAA - 86 procent. Průměrný výsledek nám dva propady kazí, i tak není nárůst 40 procent špatný, mohl být ale vyšší. Zde musí ještě chybu v ovladačích AMD odstranit.

Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu
i Zdroj: PCTuning.cz

Engine hry GTA IV je extrémně závislý na výkonu procesoru a na dobrém managementu grafické paměti. Na Radeonech se hra mnohdy cuká, i když není k podobným chybám důvod a karta má dostatek paměti. Sám jsem musel snížit detaily, aby se hra s CrossFire vůbec spustila - hlásila málo grafické paměti. Dostatečně silný CPU nám ale dovolí zaznamenat pěkné škálování výkonu s druhou kartou. Průměrně je nárůst fps v CrossFire 47 procent, hratelné to ale díky microstutteringu není. V nižším rozlišení bylo vše ale v pořádku.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama