Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu | Kapitola 9
Seznam kapitol
V dnešním testu se podíváme na výkon dvojice Radeonů HD 4890 v CrossFire, kterou podpoříme výkonově vyladěnou platformou Core i7. Tento test ale nebude jen pohledem na výkon, ale také podrobnou analýzou toho, jak si CrossFire stojí s posledními ovladači. Změřili jsme škálování ve 23 hrách včetně vyhlazování 8xAA.
Jedinou hrou s dosud přežívajícím OpenGL enginem je Enemy Territory. I v tomto titulu se CrossFire daří velice slušně a nárůst výkonu je napříč rozlišeními od 70 do 94 procent. Nejvyšší výkon jsme z druhé karty získali v rozlišení 2560x1600 8xAA. Koupí druhého Radeonu si průměrně polepšíte o 83 procent.
Ve hře Tomb Raider Underworld dochází k zajímavému paradoxu. Pokud si vzpomeneme na starší testy, tam CrossFire (nebo duální karta) podávaly žalostné výsledky ve všech nastaveních. S novými ovladači je to trochu jinak. V obou rozlišeních s 2xAF a 0xAA totiž fps v CrossFire klesá pod úroveň jedné karty. Pokles výkonu jsem změřil 39 a 52 procent. Pokud ale zapneme 16xAF a vyhlazování, karta se obrací a CrossFire začíná skvěle fungovat. Největší nárůst jsem změřil v 2560x1600 8xAA - 86 procent. Průměrný výsledek nám dva propady kazí, i tak není nárůst 40 procent špatný, mohl být ale vyšší. Zde musí ještě chybu v ovladačích AMD odstranit.
Engine hry GTA IV je extrémně závislý na výkonu procesoru a na dobrém managementu grafické paměti. Na Radeonech se hra mnohdy cuká, i když není k podobným chybám důvod a karta má dostatek paměti. Sám jsem musel snížit detaily, aby se hra s CrossFire vůbec spustila - hlásila málo grafické paměti. Dostatečně silný CPU nám ale dovolí zaznamenat pěkné škálování výkonu s druhou kartou. Průměrně je nárůst fps v CrossFire 47 procent, hratelné to ale díky microstutteringu není. V nižším rozlišení bylo vše ale v pořádku.