Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu | Kapitola 8
Seznam kapitol
V dnešním testu se podíváme na výkon dvojice Radeonů HD 4890 v CrossFire, kterou podpoříme výkonově vyladěnou platformou Core i7. Tento test ale nebude jen pohledem na výkon, ale také podrobnou analýzou toho, jak si CrossFire stojí s posledními ovladači. Změřili jsme škálování ve 23 hrách včetně vyhlazování 8xAA.
Ve hře Company Of Heroes mají Radeony dlouhodobě problém s nízkými fps, a díky novému datadisku se také zájem ke hře opět vrací. O to více je potěšující, že s druhou grafikou v CrossFire si významně polepšíte a hodnoty fps významně poskočí vzhůru. Minimální nárůst je 82 procent a další výsledky jsou ještě lepší. Dokonce jsem ve čtyřech nastaveních dosáhli více než 100 procentního nárůstu výkonu. S druhou grafikou si hru zahrajete plynule i v 2560x1600 8xAA. Zde CrossFire obstálo na jedničku a přináší průměrný nárůst 98 procent.
Engine hry Mass Effect je také CrossFire nakloněn a výsledky jsou excelentní. Nárůst výkonu s druhou kartou neklesá nikdy pod 90 procent a v nastavení 2560x1600 4xAA dosáhl přesného dvojnásobku. Tedy se zde jedná opět o kvalitní implementaci a průměrný výsledek CrossFire 95 procent hovoří za sebe sám.
Poslední hrou této kapitoly je Unreal Tournament 3, ve kterém také CrossFire škáluje perfektně. Tatam jsou nedávné problémy Radeonů s vyhlazováním a ve vyšších nastaveních je nárůst výkonu od 70 do 90 procent. Nejlepšího výkonu jsme dosáhli v nastavení 2560x1600 4xAA. Druhou grafickou kartou si průměrně dopomůžete k 75 procentům výkonu navíc.