Radeon HD4890 v CrossFire - Analýza škálování výkonu | Kapitola 11
Seznam kapitol
V dnešním testu se podíváme na výkon dvojice Radeonů HD 4890 v CrossFire, kterou podpoříme výkonově vyladěnou platformou Core i7. Tento test ale nebude jen pohledem na výkon, ale také podrobnou analýzou toho, jak si CrossFire stojí s posledními ovladači. Změřili jsme škálování ve 23 hrách včetně vyhlazování 8xAA.
STALKER Clear Sky je bašta karet Radeon, nejen kvůli DX10.1 rozšíření. Konkurence hře stále nepřišla na kloub a výkon GeForce je i dnes mizerný. Při pohledu do tabulky je jasné, že škálování s druhou grafikou je téměř ideální. Ve všech nastaveních je to od 90-100 procent výkonu navíc. Nejlepší výsledky jsou v 1920x1200 a 2560x1600 s 4xAA. Ve vyšším rozlišení si ale plynule nezahrajete, v nižším ano. I tak ale vyhlazování nedoporučuji zapínat, spolkne mnoho výkonu. Průměrný nárůst výkonu s CrossFire je 97 procent.
Ve hře Brothers In Arms také AMD významně zlepšilo podporu a CrossFire pěkně škáluje. Po zapnutí vyhlazování výkon jedné karty brutálně klesne na téměř polovinu. Pomocí druhé karty v CrossFire ale tento deficit lehce doženeme a hra je plynulá a dobře hratelná. Navýšení fps jsou napříč rozlišeními téměř stoprocentní. Nejlepší výsledky jsou v rozlišení 2560x1600 s AA, ovšem nejsou úplně plynulé. Průměrný nárůst výkonu s CrossFire je 89 procent.
Pokud ve hře Mirrors Edge nezapnu vyhlazování, jsou úrovně fps vysoké a plynulé. Pokud bychom zapnuli rozšíření PhysX, klesne fps ihned na polovinu. V našem testu bylo vypnuté. Nárůst výkonu se u nejvyšších nastavení opravdu hodí a přesune vás do plně hratelných úrovní fps. Největší navýšení výkonu jsme změřili v 2560x1600 4xAA. Průměrný nárůst výkonu s druhou grafickou kartou je 48 procent.