XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 7
Seznam kapitol
Fanoušci kvalitních strategií zbystřete. V dnešním rozboru se podíváme na dlouho očekávanou hru XCOM 2. Uvidíte, jak je náročná a jaké jsou možnosti nastavení detailů. Tahové strategie sice nevyžadují pro pohodlné hraní vysoké snímkové frekvence, ale i tak bude dobré vědět, jaké detaily snížit, protože u XCOMu 2 je o výkon nouze.
Bloom
Velice známý efekt simulující přesvícení obrazu od světlých ploch. Vliv na výkon je na úrovni chyby měření. Volba, zda aktivovat nebo deaktivovat tento efekt, je jen na každém z vás.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Dirty Lens
Efekt přidává do obrazu skvrny způsobené zašpiněným objektivem. Můžete jej opět vidět spíše v animacích a přidává na „filmovém“ dojmu ze hraní. Vliv na výkon opět nebyl zaznamenán, takže je volba pouze na vás, zda jej aktivovat nebo ne.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Subsurface Scattering
Efekt, simulující průsvitnost materiálů, se používá hlavně k reálnějšímu zobrazení kůže. Zde ovšem má neznatelný vliv na obraz. Obličeje postav jsou v obou případech otřesné, o kvalitě vlasů ani raději nemluvit. Opět i výkon nijak neovlivní, takže vypnutím efektu výkon neušetříte.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Screen Space Reflections
Poslední volba aktivuje odrazy prostření na vodní plochy. Výraznější vliv na výkon byl zaznamenán pouze ve scéně za deštivého počasí – 37 fps vs. 40 fps. Při klasickém hraní v izometrickém pohledu opět byl vliv neznatelný.
Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)