XCOM 2: rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 4
Seznam kapitol
Fanoušci kvalitních strategií zbystřete. V dnešním rozboru se podíváme na dlouho očekávanou hru XCOM 2. Uvidíte, jak je náročná a jaké jsou možnosti nastavení detailů. Tahové strategie sice nevyžadují pro pohodlné hraní vysoké snímkové frekvence, ale i tak bude dobré vědět, jaké detaily snížit, protože u XCOMu 2 je o výkon nouze.
Anti-Aliasing (vyhlazování hran)
Hra XCOM 2 patří dnes k menšině her, které podporují vyhlazování hran metodou MSAA. Většina dnešních her podporuje pouze post-processing metody vyhlazování – například FXAA nebo SMAA.
Zde máte k dispozici všechny stupně MSAA a i post-process metodu FXAA. Výhodou FXAA je nízká náročnost, ale nevýhodou celkové rozmazání obrazu. FXAA vyhlazuje až hotový obraz a tak neumí vyhladit geometrický aliasing.
Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu.
Rozdíl mezi vypnutým vyhlazováním a post-process metodou FXAA je ve výkonu minimální. Naopak volba vyhlazování MSAA výrazně zasáhne výkon i při stupni 2×. Stupeň MSAA 4× kupodivu nepřináší o moc větší propad výkonu a to i přesto, že toto nastavení vyžaduje výrazně více než 2GB paměti, které má GTX 670 k dispozici. Při 8× MSAA už ale výkon GPU i velikost paměti vůbec nestačí a hra se ještě výrazněji zpomalí.
Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích (1:1 výřezy).
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování FXAA:
Vyhlazování 2× MSAA:
Vyhlazování 4× MSAA:
Vyhlazování 8× MSAA: