Svěží vítr do plachet Low-Endu: GeForce 6200 v podání MSI | Kapitola 6
Seznam kapitol
V předchozích recenzích jsme vám přinesli srovnání mainstreamu pro sběrnici AGP i pro PCIe , následovaly recenze High-Endu pro AGP (Radeon X800XT-PE vs. GeForce 6800 Ultra) i pro PCIe (Radeon X850XT-PE vs. GeForce 6800 GT). Nyní vám přinášíme test 4 Low-Endových karet určených pro rozhraní PCI-Express a poprvé se setkáváme s nejnovějším přírůstkem do oblasti Low-Endu. Představujeme vám GeForce 6200.
Vzhledem k výkonu testovaných karet a náročnosti současných herních testů jsme vynechali rozlišení 1600*1200 a testy s aktivovaným FSAA, neboť žádná z karet v naprosté většině těchto her nenabídne více, než nehratelnou slide-show.
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon 64 3500+ (jádro Winchester, 2200MHz, 512KB cache, sc939) |
Chladič CPU | GigaByte 3D Cooler |
Paměť | 2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6) |
Čipset, MotherBoard | MSI K8N Diamond, nForce 4 SLI |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2 |
DirectX | Microsoft DX9.0c |
Ovladače grafické karty | nVidia ForceWare 66.93 (oficiální) |
Teoretické testy | 3Dmark 2003 patch 340 |
Herní testy | Aquamark 3 |
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 340 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
3DMark03 vyhovuje GeForce 6200, která o 12% překonává Radeon X600PRO. Rozdíl mezi GF FX5750 a RX300 je obdobný - opět ve prospěch nVidie.
3DMark 2005
Verze | 3DMark 2005, patch 1.10 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
3DMark05 sice lépe vyhovuje Radeonům, ale v tomto případě má GF6200 jednoznačně navrch. Naopak architektura GeForce FX se jeví jako naprosto nevhodná pro moderní engine intenzivně využívající pixel shaderů.
CodeCreatures Benchmark Pro
Verze | Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek) |
Nastavení | požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader |
Stažení benchmarku | http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256 |
CodeCreatures staví GeForce FX 5750 na stejnou úroveň s Radeonem X300; naopak GeForce 6200 vítězí s 12% náskokem.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Aquamark 3 mezi kartami nijak výrazně nerozlišuje, výsledek zhruba odpovídá frekvencím, na kterých testované modely běží.