sapphire-radeon-9800-xt-256mb
Hardware Článek Sapphire Radeon 9800 XT 256MB

Sapphire Radeon 9800 XT 256MB | Kapitola 6

Jahoda Miroslav

Jahoda Miroslav

31. 10. 2003 00:00 38

Seznam kapitol

1. R360, Catalyst 3.8 2. Balení a software 3. Karta 4. Kvalita zobrazení 5. Přetaktování a konfigurace testů 6. 3DMark 2001 SE, 3DMark 2003, Codecreatures
7. ChameleonMark, VillageMark, ... 8. Aquamark 3, Aquamark 2 9. UT2003, Unreal 2, Splinter Cell 10. Max Payne, Gun Metal, Comanche 4 11. Serious Sam 2, Wolfenstein 12. Vyhodnocení výsledků, závěr

Nová vlajková loď firmy ATi - Radeon 9800 XT - dorazila do České republiky a PCtuning vám jako první předkládá kompletní recenzi. Podíváme se, jak se nadupaný krasavec firmy Sapphire porve v testech se současnými šampióny - GeForce FX 5900 Ultra a Radeonem 9800 Pro, letmo si projdeme nové funkce v ovladačích ATi Catalyst 3.8 a samotnou kartu jsme opět vystavili 10 herním a 7 teoretickým benchmarkům.

Reklama

 

3DMark 2001 SE

Sapphire Radeon 9800 XT 256MB
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon 9800 XT 256MB
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon 9800 XT 256MB
i Zdroj: PCTuning.cz

Pro FX 5900 nedostačují procesor a slabý vertex shader zařídily poslední místa NV35 karet. Radeon 9800 XT bez překvapení o slušnou porci vpřed.

3DMark 2003

Sapphire Radeon 9800 XT 256MB
i Zdroj: PCTuning.cz

Byl aplikován poslední opravný patch - 330. Nastavení ponecháno na implicitním.

Sapphire Radeon 9800 XT 256MB
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon 9800 XT 256MB
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeony s přehledem vpředu, odstup přetaktovaného XT začíná být docela velký.

CodeCreatures Benchmark Pro

Sapphire Radeon 9800 XT 256MB
i Zdroj: PCTuning.cz

V době vypuštění vyrazil tento benchmark všem dech - v minimálních požadavcích měl uvedeno 512MB RAM, 128MB grafické paměti (buď 128MB grafiku či alespoň v BIOSu nastaveno 128MB Aperture Size) a pixel shader 1.1. Dnes již tyto požadavky nejsou ničím neobvyklým, ale engine firmy CodeCult zůstává velice náročným především po geometrické stránce, jednotlivé snímky mají okolo 700.000 polygonů. Je zde intenzivně využit vertex shader 1.0 - 1.1 a k renderingu vodní hladiny pak pixel shader 1.1 - viz log soubor pořízený pomocí 3D-Analyze 2.16a - cc.shader.out.txt

Sapphire Radeon 9800 XT 256MB
i Zdroj: PCTuning.cz

Sapphire Radeon 9800 XT 256MB
i Zdroj: PCTuning.cz

Tentokrát je zapotřebí Radeon 9800 XT přetaktovat, aby si poradil s Ultrou na základní frekvence. V CodeCreatures se mluví o cheatech, možná někdy v budoucnu zkusíme testovat s Anti-Detect z RivaTuneru nebo 3DAnalyze.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama