Sapphire Radeon 9800 XT 256MB | Kapitola 6
Seznam kapitol
Nová vlajková loď firmy ATi - Radeon 9800 XT - dorazila do České republiky a PCtuning vám jako první předkládá kompletní recenzi. Podíváme se, jak se nadupaný krasavec firmy Sapphire porve v testech se současnými šampióny - GeForce FX 5900 Ultra a Radeonem 9800 Pro, letmo si projdeme nové funkce v ovladačích ATi Catalyst 3.8 a samotnou kartu jsme opět vystavili 10 herním a 7 teoretickým benchmarkům.
3DMark 2001 SE
Pro FX 5900 nedostačují procesor a slabý vertex shader zařídily poslední místa NV35 karet. Radeon 9800 XT bez překvapení o slušnou porci vpřed.
3DMark 2003
Byl aplikován poslední opravný patch - 330. Nastavení ponecháno na implicitním.
Radeony s přehledem vpředu, odstup přetaktovaného XT začíná být docela velký.
CodeCreatures Benchmark Pro
V době vypuštění vyrazil tento benchmark všem dech - v minimálních požadavcích měl uvedeno 512MB RAM, 128MB grafické paměti (buď 128MB grafiku či alespoň v BIOSu nastaveno 128MB Aperture Size) a pixel shader 1.1. Dnes již tyto požadavky nejsou ničím neobvyklým, ale engine firmy CodeCult zůstává velice náročným především po geometrické stránce, jednotlivé snímky mají okolo 700.000 polygonů. Je zde intenzivně využit vertex shader 1.0 - 1.1 a k renderingu vodní hladiny pak pixel shader 1.1 - viz log soubor pořízený pomocí 3D-Analyze 2.16a - cc.shader.out.txt
Tentokrát je zapotřebí Radeon 9800 XT přetaktovat, aby si poradil s Ultrou na základní frekvence. V CodeCreatures se mluví o cheatech, možná někdy v budoucnu zkusíme testovat s Anti-Detect z RivaTuneru nebo 3DAnalyze.