Radeon 9550 na tři způsoby | Kapitola 3
Seznam kapitol
Před nedávnem (krátce po uvedení série "X") ohlásila kanadská společnost ATi dvě novinky. První byla nazvána Radeon 9250 a tou druhou je Radeon 9550, se kterým už jste se v našich recenzích mohli setkat. Tato karta má bezesporu vynikající poměr cena výkon a patří k těm nejprodávanějším v segmentu vyššího low-endu. V dnešním testu najdete srovnání tří velmi odlišných a zajímavých verzí "9550".
Unreal Tournament 2003
Verze | UT2003 v2299 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping |
Nastavení | 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details |
Návod jak testovat | zde (Bench Em All, bm inferno) |
Unreal Tournament 2004
Verze | UT2004 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon |
Nastavení | 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details |
Návod jak testovat | Bench Em All, mapy primeval a bench3 |
Test "bench3" probíhá v interiéru, kdežto při demu "primeval" jsou vykreslovány vnější prostory, náročnější efekty a větší množství objektů (hráčů) zároveň.
Stencil test - X2: The Threat Rolling demo
Verze | X2 Rolling Demo |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | stencil shadows, bump mapping |
Nastavení | 1024x768x32bit auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on |
Stažení benchmarku | http://www.egosoft.com |
Návod jak testovat | X2-demo.exe, další nastavení výše |
Dungeon Siege
Verze | Dungeon Siege |
Rozhraní | DirectX 7 |
Heslovitý popis | T&L, HSR |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x |
Návod jak testovat | Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme |
Dungeon Siege standardně podporuje jako maximální rozlišení 1024*768. To je i při zapnutém FSAA na dnešní grafické karty trochu málo, neboť díky přílišné závislosti na CPU (v tomto rozlišení obzvlášť patrné), nedokáže karty dostatečně rozdělit. Benchmark ale (více-méně neoficiálně) podporuje i vyšší rozlišení. Pro jeho dosažení je nutné upravit parametr následným způsobem:
"adresář hry\DungeonSiege.exe" Fullscreen=true demo=true map=benchmark_demo teleport=island fpslog=true minfps=0 height=1200 width=1600 bpp=32 vsync=false
Po spuštění je nutné odkliknout varovnou hlášku, ale poté již test v požadovaném rozlišení proběhne:
Nyní už jsou rozdíly poněkud vyšší a lze pozorovat, že limitujícím faktorem je propustnost paměťové sběrnice: 64-bitová 9550SE propadá velmi výrazně, zatímco XT verze (o 50MHz rychlejší na pamětech) oproti ostatním povyskočila o 12-22%, což krásně kopíruje zmíněnou situaci na sběrnici. Karty s 200MHz pamětmi mají totožné výsledky.
Painkiller
Verze | Painkiller 1.31 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud... |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!! |
V nedávné době se objevila opět nová verze - 1.35. Ta by ale oproti verzi 1.31 neměla nijak měnit výsledky testu (oproti 1.30 ovšem rozdíly možné jsou). Původní verze nepodporovala rozlišení 1280*1024 (jen 1280*960). S 1.3x není ani 1280*1024 problém.
Painkiller - test 2
Verze | Painkiller 1.31 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud... |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | konzole: "benchmark c5l2" -pouze od verze 1.3 |
Test 2 je sice výrazně náročnější, ale původní (c5l1) grafické karty lépe škáluje. Je vidět, že závislost na CPU je poměrně vysoká, což ukazuje na softwarové zpracování fyziky (velké množství odletujících a bortících se objektů)
FarCry
Verze | FarCry 1.1 |
Rozhraní | DirectX 8/9 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | Bench Em All |