radeon-9550-na-tri-zpusoby
Hardware Článek Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby | Kapitola 3

Souček Jiří

Souček Jiří

30. 9. 2004 00:00 110

Seznam kapitol

1. RV350 2. Benchmarky a syntetické testy 3. Herní testy - Direct 3D 4. Herní testy - OpenGL, přetaktování, závěr

Před nedávnem (krátce po uvedení série "X") ohlásila kanadská společnost ATi dvě novinky. První byla nazvána Radeon 9250 a tou druhou je Radeon 9550, se kterým už jste se v našich recenzích mohli setkat. Tato karta má bezesporu vynikající poměr cena výkon a patří k těm nejprodávanějším v segmentu vyššího low-endu. V dnešním testu najdete srovnání tří velmi odlišných a zajímavých verzí "9550".

Reklama

Unreal Tournament 2003

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze UT2003 v2299
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovat zde (Bench Em All, bm inferno)

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Unreal Tournament 2004

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze UT2004
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon
Nastavení 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details
Návod jak testovat Bench Em All, mapy primeval a bench3

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Test "bench3" probíhá v interiéru, kdežto při demu "primeval" jsou vykreslovány vnější prostory, náročnější efekty a větší množství objektů (hráčů) zároveň.

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Stencil test - X2: The Threat Rolling demo

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze X2 Rolling Demo
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis stencil shadows, bump mapping
Nastavení 1024x768x32bit
auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on
Stažení benchmarku http://www.egosoft.com
Návod jak testovat X2-demo.exe, další nastavení výše

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Dungeon Siege

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Dungeon Siege
Rozhraní DirectX 7
Heslovitý popis T&L, HSR
Nastavení 1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x
Návod jak testovat Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme
Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

  

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Dungeon Siege standardně podporuje jako maximální rozlišení 1024*768. To je i při zapnutém FSAA na dnešní grafické karty trochu málo, neboť díky přílišné závislosti na CPU (v tomto rozlišení obzvlášť patrné), nedokáže karty dostatečně rozdělit. Benchmark ale (více-méně neoficiálně) podporuje i vyšší rozlišení. Pro jeho dosažení je nutné upravit parametr následným způsobem:

"adresář hry\DungeonSiege.exe" Fullscreen=true demo=true map=benchmark_demo teleport=island fpslog=true minfps=0 height=1200 width=1600 bpp=32 vsync=false

Po spuštění je nutné odkliknout varovnou hlášku, ale poté již test v požadovaném rozlišení proběhne:

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Nyní už jsou rozdíly poněkud vyšší a lze pozorovat, že limitujícím faktorem je propustnost paměťové sběrnice: 64-bitová 9550SE propadá velmi výrazně, zatímco XT verze (o 50MHz rychlejší na pamětech) oproti ostatním povyskočila o 12-22%, což krásně kopíruje zmíněnou situaci na sběrnici. Karty s 200MHz pamětmi mají totožné výsledky.

Painkiller

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Painkiller 1.31
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud...
Nastavení max. quality
Návod jak testovat konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!!

V nedávné době se objevila opět nová verze - 1.35. Ta by ale oproti verzi 1.31 neměla nijak měnit výsledky testu (oproti 1.30 ovšem rozdíly možné jsou). Původní verze nepodporovala rozlišení 1280*1024 (jen 1280*960). S 1.3x není ani 1280*1024 problém.

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz
Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Painkiller - test 2

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Painkiller 1.31
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud...
Nastavení max. quality
Návod jak testovat konzole: "benchmark c5l2" -pouze od verze 1.3

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

  

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Test 2 je sice výrazně náročnější, ale původní (c5l1) grafické karty lépe škáluje. Je vidět, že závislost na CPU je poměrně vysoká, což ukazuje na softwarové zpracování fyziky (velké množství odletujících a bortících se objektů)

FarCry

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze FarCry 1.1
Rozhraní DirectX 8/9
Heslovitý popis Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader
Nastavení max. quality
Návod jak testovat Bench Em All

 
Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama