radeon-9550-na-tri-zpusoby
Hardware Článek Radeon 9550 na tři způsoby

Radeon 9550 na tři způsoby | Kapitola 2

Souček Jiří

Souček Jiří

30. 9. 2004 00:00 110

Seznam kapitol

1. RV350 2. Benchmarky a syntetické testy 3. Herní testy - Direct 3D 4. Herní testy - OpenGL, přetaktování, závěr

Před nedávnem (krátce po uvedení série "X") ohlásila kanadská společnost ATi dvě novinky. První byla nazvána Radeon 9250 a tou druhou je Radeon 9550, se kterým už jste se v našich recenzích mohli setkat. Tato karta má bezesporu vynikající poměr cena výkon a patří k těm nejprodávanějším v segmentu vyššího low-endu. V dnešním testu najdete srovnání tří velmi odlišných a zajímavých verzí "9550".

Reklama

Přejděme k testům, čeká nás několik novinek.

 

Hardware

  Procesor   AMD Athlon 64 3200+ (2000MHz, 1MB cache)
  Chladič CPU   GigaByte 3D Cooler
  Čipset, MotherBoard   VIA K8T800, Soltek SL-K8-AVR
  Paměť   2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Pevný disk   Western Digital WD800JD
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP2

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 61.40
ATi Catalyst 4.9

  Teoretické testy

3Dmark03 patch 340
3Dmark 2001SE built 330
Codecreatures Benchmark Pro
nVidia ChameleonMark
Aquamark 3
D3D VillageMark
TempleMark
FableMark
Matrox SharkMark
OGL VillageMark
OpenGL Stars

  Herní testy

Painkiller 1.31
FarCry 1.1
Unreal Tournament 2003
Unreal Tournament 2004
X2 The Thread
GunMetal
Return to Castle Wolfenstein - Enemy Teritory
Quake III Arena
Dungeon Siege
Doom III
Serious Sam II (The Second Encounter)

Možná jste si všimli, že seznam her je poněkud delší, než obvykle. Přidal jsem dva OpenGL a dva D3D testy. Je to jednak slíbený Painkiller test2 v. 1.31 ("benchmark c5l2), který poskytuje mnohem reálnější výsledky, než nabízela starší verze; obsahuje mnoho monster, explozí a efektů, které lépe simulují průběh hry.

Druhým je Doom III benchmark. V dnešním článku (jedná se o méně výkonný hardware) je použit jen při nízkém rozlišení. Myslím, že uznáte, že náročnější nastavení by ani nemělo smysl ;-). Podrobnější popis najdete přímo u grafu.

Dále Serious Sam 2. Na našem serveru nejde o novinku, ale vzhledem k tomu, že jde stále o jeden z nejlepších OpenGL testů, jsem ho vrátil do testovací sady.

A úplně na závěr je to Dungeon Siege v 1600*1200; více u grafu.

3DMark 2001 SE

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze 3DMark 2001 SE, built 330
Rozhraní DirectX 8.1
Heslovitý popis Car Chase - realtime physics, dynamic shadows, multi-texturing (3 layers)
Dragothic - vertex shader, lightmaps
Lobby - vertex shader, dynamic shadows, reflections
Nature - pixel shader (vodní povrch), vertex shader (stromy, tráva, motýli), lightmaps
Nastavení Default - 1024x768x32bit, DXT komprese, FSAA a Aniso vypnuto
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/
Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

 

3DMark 2003

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze 3DMark 2003, patch 340
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
Nastavení Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarku http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml
Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

SHADERS:

Pixel Shader 1.1 - nVIDIA ChameleonMark

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze ChameleonMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1
Nastavení 1024x768x32bit, skin Real
Stažení benchmarku http://www.pctuning.cz//ilustrace2/jahoda/ChameleonMark.zip
Návod jak testovat V adresáři ChameleonMark\RUN\10x7x32 spusťte chameleon_bmark_Real.bat a výsledek najdete v ChameleonMark\binaries v souboru fps.txt

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz
 

Pixel Shader 1.1  - 3D Mark 2001

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Pixel Shader 1.4 - 3D Mark 2001

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz
 

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Pixel Shader 2.0 - 3D Mark 2003

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Vertex Shader 1.1  - MATROX SharkMark

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze SharkMark
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis vertex shader 1.1
Nastavení -
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat Spustit SharkMark.exe, výsledek v result.txt (ideálně několikrát + průměr)
Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Vertex Shader 1.1  - 3D Mark 2001

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Vertex Shader - 3D Mark 2003

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

CodeCreatures Benchmark Pro

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Codecreatures Benchmark Pro 1.0.0
Rozhraní DirectX 8
Heslovitý popis pixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek)
Nastavení požaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo pamět grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarku http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256
Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Aquamark 3

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze Aquamark 3
Rozhraní DirectX 9
Heslovitý popis pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarku http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

  

Jako obvykle je první výsledek s AF nastaveným přes ovladače a druhý výsledek pak s AF, jak si ho nastavila samotná aplikace.

PowerVR D3D TempleMark

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D TempleMark
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis Environment Mapping, Bump Mapping, Refraction & Reflection maps MultiTexturing (max 6 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit
Stažení benchmarku  
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe -benchmark

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

  

PowerVR D3D FableMark

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D FableMark 1.0
Rozhraní DirectX
Heslovitý popis Soft Shadows (Stencil Buffer)
Nastavení 1024x768x32bit
Stažení benchmarku  http://www.pvrdev.com/pub/PC/fE/DX8/D3DFableMark.zip
Návod jak testovat FableMark.exe -benchmark
Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

 

Hidden Surface Removal test - PowerVR D3D VillageMark 1.22

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze D3D VillageMark 1.22
Rozhraní DirectX 6
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat D3DVillageMark.exe, readme.txt

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

  

Hidden Surface Removal test - PowerVR OGL VillageMark 1.22

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze OGL VillageMark 1.22
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test (teoretický fill-rate karty + optimalizace jako hidden surface removal, z-testy apod.), multi-texturing (3 layers)
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear, DXT1 on
Stažení benchmarku http://www.pvrdev.com/pub/PC/extra/h/VillageMark.htm
Návod jak testovat VillageMark.exe, readme.txt

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

   

OpenGL Stars

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze OpenGL Stars
Rozhraní OpenGL
Heslovitý popis praktický fill-rate test (multitexturing), propustnost pamětí, lens flare, particles
Nastavení 1024x768x32bit, 1280*1024x32bit, 1600*1200x32bit, trilinear
Stažení benchmarku http://www.stars.benchmark.pl/
Návod jak testovat Nastavte rozlišení + barevnou hloubku, zaškrtnout položku benchmark, fullscreen
Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

  

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Výsledky testu OpenGL Stars přesně kopírují paměťovou propustnost. 64-bitová karta se propadá zhruba na polovinu výkonu klasické verze.

Fill Rate

Na závěr teoretických testů ještě srovnání fill rate.

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Radeon 9550 na tři způsoby
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama