Nvidia GeForce 7800GTX - technologie a výkon | Kapitola 6
Seznam kapitol
První! Stejně jako spousta ostatních hardwarových serverů si i PCtuning musel posvítit na nově příchozího hráče na pole grafických karet s označením GeForce 7800GTX. Dnes se podíváme jak na samotný výkon karty Leadtek WinFast PX7800 GTX tak i na technologickou stránku samotné karty. Detailně se podíváme na výkon karty při různých metodách anti-aliasingu, které nová GeForce nabízí. Další články s mnohem podrobnějším popsáním technologií čipu G70 na sebe nenechají dlouho čekat, takže se těšte...
Metodika je opět jasná a průhledná. Dnes jsme se soustředili na výkon ve hrách a hlavně na vyhlazování, které najdete v grafech v požehnaném množství. GeForce 7800GTX byla naměřena v všech možných módech vyhlazovaní, což znamená jak transparentní vyhlazovaní na základě MS a SS tak i obyčejný MS a SS. Výčet zkratek v grafech je v následujících vysvětlivkách.
- GeForce 7800GTX - T MS = Transparent Multi-Sampling
- GeForce 7800GTX - T SS = Transparent Super-Sampling
- GeForce 7800GTX = non Transparent Anti-Aliasing
Na výkon pixel shadrů a vertex shaderů se podívame v samostatném článku, protože výkonnostní skok je opravdu velký a bude potřeba tento skok ve výkonu pečlivě prozkoumat a vhodně zdůvodnit.
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon 64 3800 + (2400MHz,512kB cache) |
Chladič CPU | BOX |
Paměť | 2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6) |
Čipset, MotherBoard | Gigabyte GA-K8NXP-SLI |
Ovladače | ForceWare 77.72 WHQL |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2 |
DirectX | Microsoft DX9.0c |
Ovladače grafické karty | nVidia ForceWare 77.72 WHQL (oficiální) Catalyst 5.6 WHQL (oficiální) |
Teoretické testy | 3Dmark 2003 patch 340 3Dmark 2005 patch 1.10 |
Herní testy | Aquamark 3 FarCry Unreal Tournament 2004 Half-Life 2 Doom III |