Máme novou metodiku – test prvních 7 procesorů | Kapitola 9
Seznam kapitol
Už hodně dlouho slibujeme novou, přepracovanou metodiku měření výkonu procesorů. Jelikož se blíží uvedení architektury Bulldozer od AMD, museli jsme dát metodiku dohromady před jejím příchodem na trh. V dnešním článku si ji podrobně představíme a podíváme se na výkon sedmi procesorů v ní změřených.
S.T.A.L.K.E.R. Call Of Pripyat
K testování používám samostatný benchmark, jež nastavuji na absolutně nejnižší kvalitu zobrazení. Používám rozlišení 1280 × 1024, Static lightning a všechna vylepšení obrazu vypnutá. Aplikace nedokáže využít více než jedno nebo maximálně dvě jádra procesoru. Výsledných grafů je čtveřice, tak jako testů v benchmarku.
Lost Planet 2
Druhá hra Lost Planet 2 je na tom ve využití procesorových jader lépe, umí je využít všechna. Rozlišení je stejné jako v prvním případě, také zde jsou všechny grafické volby nastavené na absolutní minimum. Hru spouštím v DX9 režimu. Výsledkem jsou tři grafy, ze tří herních testů.
Aliens Vs Predators
Poslední hru Aliens Vs Predators testuji také s nejnižšími možnými detaily v DX11. Rozlišení je také 1280 × 1024. K testu používám samostatný benchmark, který umí využít více než jedno jádro procesoru, zátěž scheduler rozházel po různých jádrech CPU. Celkově je ale vliv CPU zanedbatelný.
DOS Box
Emulace DOSu je kvůli mnoha starým hrám nutností, je ale velice náročná na procesorový výkon. Aplikace neumí využít více než jedno jádro CPU, ale umí řádně prověřit paměťovou propustnost a celkovou efektivity systému. Já testuji v prostředí DOS Boxu hru Quake. Výsledek je zobrazen ve fps.
PhysX – Fluidmark
I když systém PhysX v poslední době spíše ustupuje, má v některých hrách stále významnou roli. Pokud nemáte dost silnou grafiku GeForce, nebo máte kartu z produkce AMD, musíte se spokojit s CPU verzí PhysX. Právě tu testuje tento benchmark. Vše jsem nastavil jak vidíte na obrázku, pak stačí jen nechat test projít a zaznamenat skóre. Aplikace využívá všechna dostupná jádra procesoru.