Inno3D GeForce 6800PE (AGP): heat-pipe v akci | Kapitola 5
Seznam kapitol
Tato karta se od konkurence postavené na stejných čipech (NV40) odlišuje velmi zásadním způsobem, je totiž chlazená pasivně. Chladič této karty funguje na principu heat-pipe, což je velmi dobrý způsob, jak odvádět přijaté teplo (je využito odpařování a následné kondenzace kapaliny ochlazením v takzvané heat-pipe). Blíže se na způsob chlazení podíváme v samotné recenzi.
U herních testů jsou uvedeny dva grafy; první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filtru, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x).
Do testů je zařazena GeForce 6600GT AGP na základních frekvencích a dále je přítomen výsledek karty přetaktované na 560/1120MHz, která umožní zhodnocení výkonu u všech tří karet, neboť dosáhly velmi podobných výsledků.
Hardware | |
Procesor | AMD Athlon 64 3200 + (2000MHz,1MB cache) |
Chladič CPU | BOX |
Paměť | 2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6) |
Čipset, MotherBoard | Soltek KT800 |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2 |
DirectX | Microsoft DX9.0c |
Ovladače grafické karty | nVidia ForceWare 66.93 (oficiální) 5.2 (oficiální) |
Teoretické testy | 3Dmark 2003 patch 340 |
Herní testy | Aquamark 3 |
3DMark03
Verze | 3DMark 2003, patch 340 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Ve 3DMarku03 se ukazuje jasná dominace modikované karty Inno3D GeForce 6800 (16x1) a R9800Pro s nimi nestačí držet krok.
3DMark05
Verze | 3DMark 2005, patch 1.10 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
Přetaktovaná GeForce 6800 si opět udržuje dostatečný náskok vůči ostatním kartám.
SPECViewperf 8
Test byl proveden při standardním rozlišení 1280x1024, aby bylo možno porovnat výkony této karty s mnohonásobně dražšími grafickými kartami určenými speciálně pro profesionální práci. Přes tento odkaz si můžete prohlédnout skóre mnoha profi karet a porovnat je s právě recenzovanými kartami.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Aquamark ukazuje, že výhody moderní architektury GeForce 6800 nejsou nic moc platné a na Radeon 9800Pro má Inno3D 6800 náskok opravdu malý.