HIS Radeon X700Pro - lítý boj karet PCI Express | Kapitola 6
Seznam kapitol
Nemáte 12 000 korun na novou špičkovou grafickou kartu, ale dokážete si představit, že byste dali dohromady částku 4000 - 7000Kč? Ano? V tom případě pravděpodobně patříte do široké skupiny uživatelů, kteří hledají nejlepší poměr cena/výkon ve střední třídě grafických karet. A právě zde, proti řadě karet PCI Express GeForce 6600 a 6600 GT, nasadila firma ATi čipy Radeon X700 Pro a X700 XT. Má smysl o nich uvažovat? Jsou lepší nebo horší od řešení nVidie? Nebo stačí nižší řada Radeon X600? Na tyto otázky odpovíme v tomto článku...
Hra FarCry byla asi největším vizuálním překvapením roku 2004. Pokud máte výkonný systém, pak je vegetace tropických ostrovů v podání "CRYTEK Engine" doslova pastvou pro oči. Poznámka: FarCry zde reprezentuje moderní hry DirectX 9.
Hra využívá mnoho pokročilých vlastností DirectX 8 i 9. Ve verzi 1.3 dokonce dokáže využít Shader Model 3.0. My jsme však zůstali u stabilnější verze 1.2 a osvědčeného SM 2.0b. Far Cry je poměrně dobrým indikátorem výkonu pro nadcházející generaci pokročilých 3D her - z grafické karty totiž ždímá první-poslední.
Verze | FarCry 1.2 |
Rozhraní | DirectX 8, DirectX 9 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader |
Nastavení | Maximum quality |
Návod jak testovat | Bench Em All |
Na tomto testu je zajímavé, že karty ATi s 8mi pipelinami (X700, Radeon 9800) podávají téměř identický výkon. Tento test hraje do ruky vysoce taktovaným čipům GeForce 6660 GT (500/1000), GeForce 6600 (300/550) zůstává daleko vzadu. X600 (i když se jedná o nejlepší verzi XT) zůstává ještě více vzadu...
Bohužel, nároky hry jsou tak vysoké, že pokud zapnete vyhlazení hran (AA x4) a Anisotropní filtrování textur (AF x8), stěží se přehoupnete přes 40-50 fps (v případě rozlišení 1024x768). Je evidentní, že zde by si lépe vedly grafiky s 12 nebo 16 výpočetními pipeliny.