Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie | Kapitola 5
Seznam kapitol
Tahová strategie pravděpodobně nepatří do skupiny her, od kterých byste čekali povedenou vizuální stránku. Zvláště, když je postavena na sedm let starém enginu. O to větší překvapení připravilo pokračování Heroes of Might and Magic VI. Revoluce to sice není, vizuální stránka hry je ale nadprůměrná.
Zejména majitelé pomalejších karet nVidia GeForce budou mít s během hry na nejvyšší detaily problémy, jako obvykle jsem proto vyzkoušel také vliv jednotlivých nastavení grafiky na výkon počítače. Při měření jsem použil kartu nVidia GeForce GTS 450 v rozlišení 1920 × 1200 px v režimu bez vyhlazování hran.
Texture Quality
Prvním nastavením je rozlišení textur s na prvním pohled zřejmým dopadem na kvalitu grafiky. Samotné snížení kvality textur však výkon příliš nezvýšilo, framerate vzrostl z 31 na 32 snímků za sekundu (výrazně pomůže jen v případě, že bojujete s nedostatkem paměti na grafické kartě, typicky ve vyšších rozlišeních s 512MB kartou).
Shader Quality
Druhým nastavením je kvalita shaderových efektů. Rozdílů si všimnete zejména na zvrásněných površích jako jsou třeba kameny a skály, rozdíly však nejsou velké. Výkon po snížení poskočil o jediný snímek za sekundu.
Lighting Quality
Kvalita osvětlení úplně změní systém výpočtu světel na scéně, čímž hra ztratí část svého kouzla (scéna působí daleko méně dynamicky). Na druhou stranu má snížený obrovský dopad na výkon, vyskočil z 28 na 43 fps!
Animation Quality
Rozdílů v nastavení Animation Quality jsem si nevšiml a ani framerate se nezměnil.