Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie

Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 11. 2011 03:00 18

Seznam kapitol

1. Starý, ale pěkný engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Vliv procesoru na hru 5. Vliv nastavení na hru I
6. Vliv nastavení na hru II 7. Galerie in game screenshotů 8. Výběr recenzí herních magazínů 9. Závěr

Tahová strategie pravděpodobně nepatří do skupiny her, od kterých byste čekali povedenou vizuální stránku. Zvláště, když je postavena na sedm let starém enginu. O to větší překvapení připravilo pokračování Heroes of Might and Magic VI. Revoluce to sice není, vizuální stránka hry je ale nadprůměrná.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo E4400 2,0 GHz / AMD Athlon X2 5000+ 2,6 GHz
Operační paměť: 1 GB (XP) / 1,5 GB (Vista / 7)
Grafická karta: nVidia GeForce 8600 GTS / ATI Radeon HD 2600 XT
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo E6400 2,13 GHz / AMD Athlon II X2 240 2,8 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GTX / ATI Radeon HD 3870
OS: Windows XP / Vista / 7

Pohled na hardwarové požadavky hry vás zaujme, dle vývojářů jsou totiž velmi nízké. Jak ale uvidíte v grafech v následujících kapitolách, Heroes VI nepatří do skupiny her „konverze z konzolí“ s minimálními hardwarovými nároky. Na minimální uvedené sestavě si tak Heroes VI dle mých zkušeností moc dobře nezahrajete, počítejte s nejnižšími detaily ve velmi nízkých rozlišeních (1024 × 768 px apod). Podstatně lepší bude situace na doporučené sestavě, kde by už hra měla běžet vcelku rozumně, na nejvyšší nastavení však také nepoběží.

Testovací sestava

Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 285.62, pro ATI Radeony pak Catalyst 11.9 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Heroes of Might and Magic VI v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra bohužel nemá vestavěný benchmark, testoval jsem proto přímo hraním hry. K testování jsem zvolil největší mapu v herním módu Skirmish, kdy jsem v tahovém režimu během několika kol prošel část mapy (v prostředí lesa s množstvím detailních a poměrně náročných stromů). Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Nastavení hry

Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení grafiky hry jsem měl maximální možné. Testoval jsem v klasické trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px. Tentokrát jen v režimu bez vyhlazování hran, vyhlazování totiž engine bohužel nepodporuje a nelze jej vynutit ani přes ovladače. Jediným možným řešením jsou post processing technologie jako morfologické vyhlazování (u karet AMD Radeon).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama