Google, Yahoo a Microsoft spolupracují. Rivalové chtějí označkováním zlepšit web
S rostoucím počtem informací přichází situace, kdy nelze přesně určit jejich přesný význam. Nyní se vše pokusí řešit společná iniciativa společností s názvem Schema.org.
Internetoví giganti se rozhodli situaci s nepřeberným množstvím informací začít řešit. Vzniklá organizace se pokusí zavést jednotný standard a vzájemnou spoluprácí přijít na efektivní systém označování obsahu.
Vždyť právě označování typu informací je na dnešním webu jedním z největších problémů. Uživatel sice ví, že hledá informace o filmu Avatar, ale vyhledávač jen stěží pozná rozdíl mezi zmiňovaným filmem a digitální reprezentací uživatele. Řešením se zdají být tzv. mikrodata, což jsou vlastně taková klíčová slova, která popisují na první pohled zřejmé informace. Na webu pak lze snadno rozlišit, co je článkem pojednávajícím o daném tématu a co např. adresou.
Pokud by se povedlo tyto značky standardizovat, byl by vyhledávaný obsah snadno dostupný a především by se zvýšila samotná kvalita hledání. Těžit by z toho mohli i uživatelé odkázaní na hlasové ovládání, dalších možností je nepochyně spousta a záleží jen na vývojářích, s čím dorazí.
Zdroj: Schema.org