GeForce FX 5950 Ultra - nová vlajková loď nVIDIE | Kapitola 6
Seznam kapitol
Před pár dny jsme probrali kvalitu obrazu na top modelech obou firem - Radeonu 9800 i FX 5950. Dnes se podíváme, jak si FX 5950 Ultra vede ve výkonnostních testech v porovnání s Radeony 9800, 9800 Pro a 9800 XT i předchozími GeForce FX 5900 a FX 5900 Ultra. Na testy dorazila zajímavě provedená karta od Leadteku, která na první pohled zaujme pěknou krabicí, vysokou hmotností i netradičním chladičem.
3DMark 2001 SE
Ani sebevíce taktovaná GeForce FX 5950 Ultra nemá vzhledem k vlastně již slabšímu Athlonu XP3000+ na Radeony 9800 v tomto benchmarku limitovaném procesorem. V Dragothic, jenž společně s Nature nejlépe ze všech testů odráží výkon garfické karty pak vítězí rychlejší Vertex Shader procesory Radeonu 9800.
3DMark 2003
Byl aplikován poslední opravný patch - 330. Nastavení ponecháno na implicitním.
V novějším 3DMarku 2003 s jedním DirectX 9, dvěma DirectX8 a prvním DirectX 7 testem jsou oba přetaktovaní títáni - 9800 XT i 5950 Ultra - na téměř stejné úrovni. Mírně navrch má 9800 XT, rozdíl v Mother Nature je pak nepatrný.
CodeCreatures Benchmark Pro
V době vypuštění vyrazil tento benchmark všem dech - v minimálních požadavcích měl uvedeno 512MB RAM, 128MB grafické paměti (buď 128MB grafiku či alespoň v BIOSu nastaveno 128MB Aperture Size) a pixel shader 1.1. Dnes již tyto požadavky nejsou ničím neobvyklým, ale engine firmy CodeCult zůstává velice náročným především po geometrické stránce, jednotlivé snímky mají okolo 700.000 polygonů. Je zde intenzivně využit vertex shader 1.0 - 1.1 a k renderingu vodní hladiny pak pixel shader 1.1 - viz log soubor pořízený pomocí 3D-Analyze 2.16a - cc.shader.out.txt
Naopak v Codecreatures je odstup FX 5950 po přetaktování obrovský, Radeony zde nemají vůbec šanci.