geforce-6600gt-agp-v-podani-msi-nx6600gt
Hardware Článek GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT | Kapitola 3

Štefek Petr

Štefek Petr

13. 1. 2005 00:00 132

Seznam kapitol

1. NV43 alias GeForce 6600GT 2. MSI NX6600GT AGP - bližší pohled a 2D kvalita 3. Syntetické testy a testovací sestava 4. Doom 3 5. FarCry
6. Half-Life 2 7. Serious Sam: The Second Encounter 8. Unreal Tournament 2004 9. Závěr

Výrobce MSI musel samozřejmě přispěchat se svým řešením založeným na čipu NV43 (+ AGP můstek), které je známé jako GeForce 6600GT a dnes představuje nejlepší mainstreamové řešení, které stačí s přehledem na kteroukoli novou hru. V poslední recenzi jsme se podívali na trojici grafických karet GeForce 6600GT AGP, které se lišily především vybavením a v případě Leadteku také designem a chladičem. Dnes je na řadě jeden z největších výrobců grafických karet a motherboardů MSI.

Reklama

U každé karty jsou uvedeny dva výsledky (jen herní testy), první výsledek je bez použití vyhlazování a anizotropního filteringu, druhý výsledek ukazuje propad výkonu při zapnutí těchto funkcí (FSAA 4x a anizotropní filtrování 8x). Jednotlivá rozlišení u herních testů jsou označena svou vlastní barvou, takže se dá v grafech opravdu lehce orientovat bez nutnosti čtení legendy. 

 

Hardware

  Procesor  AMD Athlon 64 3400+ (2200MHz, 1MB cache)
  Chladič CPU  GigaByte 3D Cooler
  Paměť  2*512MB Corsair DDR400 CL2,5 (3, 3, 6)
  Čipset, MotherBoardSoltek SL-K8AN2-GR, nForce 3 250Gb
 

Software

  Operační systém

Windows XP Professional SP2

  DirectX

Microsoft DX9.0c

  Ovladače grafické karty

nVidia ForceWare 66.93
Catalyst 4.11

  Teoretické testy

3Dmark 2003 patch 340
3Dmark 2005 patch 1.10
Codecreatures Benchmark Pro
SPECViewperf 8.01

  Herní testy

Aquamark 3
FarCry 1.3
Call of Duty
Unreal Tournament 2004
Half-Life 2
Doom III
Serious Sam SE (The Second Encounter)

 

Aquamark 3

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
i Zdroj: PCTuning.cz

VerzeAquamark 3
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popispixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy
Nastavení1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off
Stažení benchmarkuhttp://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm
GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
i Zdroj: PCTuning.cz

V Aquamarku se výrazný rozdíl ve výkonu mezi Radeonem 9800Pro a GeForce 6600GT nekoná. Pokud vezmeme v úvahu overclocking, tak nárůst 6000 bodů není k zahození. Tento test není tak úplně syntetický, protože vychází z enginu hry Aquanox 2 a využívá grafické rozhraní DirectX 9. Výsledné skóre je výsledkem průměrného počtu snímků za sekundu násobeného 10000.

3DMark 2003

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze3DMark03, patch 340
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisWings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers)
Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles
Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy)
Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení)
NastaveníDefault, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml
GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
i Zdroj: PCTuning.cz

3DMark 2005

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
i Zdroj: PCTuning.cz

Verze3DMark05, patch 1.10
RozhraníDirectX 9
Heslovitý popisReturn to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources
Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška)
Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map)
NastaveníDefault
Stažení benchmarkuhttp://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml
GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
i Zdroj: PCTuning.cz

3D Marky jasně ukazují výhody nové architektury karty Radeon X800SE  oproti staršímu Radeonu 9800Pro. Náskok GeForce 6600GT je způsoben především  vyššími taktovacími frekvencemi (R9800 Pro 380/340MHz vs. G6600GT 500/900MHz). Kartám ATi  nový 3DMark05 velmi svědčí, ale nVidia se ž po počátečních problémech s výkonem v tomto marku vzpamatovala a zapracovala na ovladačích.

CodeCreatures

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
i Zdroj: PCTuning.cz

VerzeCodecreatures Benchmark Pro 1.0.0
RozhraníDirectX 8
Heslovitý popispixel shader 1.1 (vodní hladina), intenzivně vertex shader 1.0-1.1 (tráva, motýli), high polygon count (700.000 polygonů na snímek)
Nastavenípožaduje 128MB grafické paměti (Aperture size nebo paměť grafické karty) a HW pixel shader
Stažení benchmarkuhttp://www.majorgeeks.com/download.php?det=1256
GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
i Zdroj: PCTuning.cz

CodeCreatures je benchmark ve kterém můžeme vidět na obrazovce najednou velké množství polygonů, ale jinak využívá pouze DirectX 8, takže i starší karty mohou dosáhnout relativně slušných výsledků. Radeon 9800Pro dokázal, že nepatří do starého železa a jeho mladší souputník Radeon X800SE s přehledem zvítězil i nad přetaktovanou GeForce 6600GT.

SPECViewperf 8

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
i Zdroj: PCTuning.cz

GeForce 6600GT AGP v podání MSI NX6600GT
i Zdroj: PCTuning.cz

SPECViewperf 8 byl zařazen na přání čtenářů, neboť je jasné, že ne každý chce grafické karty používat pouze k hraní her. Test byl proveden při standardním rozlišení 1280x1024, aby bylo možno porovnat výkony této karty s mnohonásobně dražšími grafickými kartami určenými speciálně pro profesionální práci. Přes tento odkaz si můžete prohlédnout skóre mnoha profi karet a porovnat je s právě recenzovanou GeForce 6600GT AGP. Při porovnávání musíte vzít v úvahu cenu uvedených karet, která se většinou pohybuje v řádech tisíců dolarů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama