GeForce 6600 GT - vyplatí se, nebo přetaktovat 6600? | Kapitola 5
Seznam kapitol
Nedávno jsme vám představili grafické karty ze šestkové série jako zástupce střední třídy nVidie v podání GeForce 6600 a GeForce 6800 LE. Kromě výkonnostního porovnání a představení recenzovaných karet jsme ale narazili na něco velmi zajímavého. Něco, co si zcela jistě zaslouží samostatný článek. Řeč je o nevídaných možnostech přetaktování jádra GeForce 6600. Proto se na to podíváme mnohem důkladněji a při té příležitosti si představíme i výkonnější variantu - GeForce 6600 GT v podání hned dvou karet od různých výrobců. Paměti jsou u GT verze již standardně taktované na úctyhodných 1GHz. A aby to bylo zajímavější, přetaktujeme i obě GT-čka.
Unreal Tournament 2004
Verze | UT2004 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon |
Nastavení | 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details |
Návod jak testovat | Bench Em All, mapy primeval a bench3 |
Test "bench3" probíhá v interiéru, kdežto při demu "primeval" jsou vykreslovány vnější prostory, náročnější efekty a větší množství objektů (hráčů) zároveň.
Stencil test - X2: The Threat Rolling demo
Verze | X2 Rolling Demo |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | stencil shadows, bump mapping |
Nastavení | 1024x768x32bit auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on |
Stažení benchmarku | http://www.egosoft.com |
Návod jak testovat | X2-demo.exe, další nastavení výše |
Dungeon Siege
Verze | Dungeon Siege |
Rozhraní | DirectX 7 |
Heslovitý popis | T&L, HSR |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x |
Návod jak testovat | Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme |
Limitujícím faktorem je paměťová sběrnice. Ovšem jen při vysokých rozlišeních a AA/AF.
Painkiller
Verze | Painkiller 1.31 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud... |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!! |
V případě Painkiller se situace jeví jako naprosto vyrovnaná pro všechny zúčastněné a jejich kombinace. Na vině pravděpodobně bude pouze 128-bitová paměťová sběrnice z níž v tomto případě je zatažená ruční brzda. Samozřejmě v případě zapnutých optimalizací obrazu v podobě FSAA a AF je evidentní poměrně značný odstup GeForce 6600 s pomalým jádrem.
Painkiller - test 2
Verze | Painkiller 1.31 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud... |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | konzole: "benchmark c5l2" -pouze od verze 1.3 |
FarCry
Verze | FarCry 1.1 |
Rozhraní | DirectX 8/9 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | Bench Em All |
Situace se opět opakuje. Jak se ale situace doposud jeví, tak se opravdu vyplatí GF 6600 přetaktovat a dostanete se skoro na úroveň dražší verze s přídomkem GT.