Dead Island 2: nastavení detailů a jeho vliv na výkon při masakrování nekonečných hord mrtvých | Kapitola 6
Seznam kapitol
Nabruste sekery, naleštěte golfové hole, opásejte se molotovy. Stáda kráčejících mrtvol se vydala na pochod Amerikou. Dovolená v Bel Air nikdy nebyla tak rudě omamná!
Následné zpracování
Netuším, na čem všem se má projevovat. Obraz je víceméně stejný. Rozdíl ve výkonu je spíš způsoben kolísáním snímkové frekvence ve hře než samotným nastavením.
Na nižších úrovních mizí chromatická aberace a mírná deformace od „objektivu“, ale tento efekt je velmi decentní a je vidět jen na kontrastních hranách při okraji obrazu, v následující dvojici nalevo na bílých deskách skříně.
A pak je možné, že jsou nějaké rozdíly v cutscénách (bývá to třeba u hloubky ostrosti), ale při nich se nedají dost dobře natípat srovnávací screenshoty.
Vegetace
Stejně zelená, kvetoucí a pěstěná na všechny úrovně detailů. Jediný rozdíl je v tom, že na nízké nastavení se rostliny stanou sochami. Jinak se kymácí a šumí ve větru. Vliv na výkon nulový.
Odrazy
Dost ovlivní scény v interiérech a mají i velký vliv na výkon. Bohužel jsou k dispozici v podstatě buď možnost zapnuto – vypnuto, protože mezi ultra a vysokým nastavením není rozdíl, stejně jako mezi středním a nízkým. Všimněte si zrcadla na stěně, které je pokryto jakousi mapou s nízkým rozlišením. Odraz v zrcadle je tedy falešný a dokonce ani hráč se v něm nevidí. Ještě podivnější je, že se odráží pouze současně vybraná zbraň, což působí naprosto pitomě.
Když pak stojíte v posilovně s gigantickým zrcadlem přes polovinu zdi:
…a v zrcadle vidíte místo stojících mašin něco takového:
působí to už vysloveně jako sabotáž ze strany vývojářů. Ve hře je vůbec tolik lesklých ploch, skel a zrcadel, jako by prostředí bylo připravené na využití odrazů počítaných přes ray tracing, ale nakonec jej vývojáři ze hry vyhodili.
SSAO
Jde o prastarou a na dnešní dobu už nenáročnou metodu výpočtů ambient occlusion (zastínění okolím). Nemá na kvalitu také téměř vliv. Nejnižší nastavení přidá 3 fps.
Ještě jedno srovnání na světlých plochách.
Na dalším obrázku jsou ještě oba snímky proložené a je mezi nimi spočítaný rozdíl, aby bylo lépe vidět, kde efekt přidává stíny. Následně je ještě přes úrovně zvýrazněný, ve skutečnosti je to ztmavení o něco méně výrazné.
Kvalita stínování
také nemá význam snižovat. Obraz ani FPS se nezměnily. Má ale i jeden vedlejší efekt – na maximálním nastavení obraz více zrní, takže pokud vám to vadí, nespravíte to v nastavení post processingu (následného zpracování), ve kterém se obvykle filmové zrnění do obrazu přimíchává, ale u kvality stínování.
Níže je ještě srovnání nejnižšího a nejvyššího nastavení v interiéru.
A opět ještě oba snímky nad sebou s horní vrstvou v režimu rozdíl. V tomto případě už by byly bez zvýraznění přes úrovně rozdíly opravdu obtížně pozorovatelné až na stín u zrcadla v popředí.
Jak vidíte, měnit dílčí nastavení je ztráta času. Pokud máte problémy s výkonem, hoďte detaily na střední a je vymalováno. Vliv na kvalitu obrazu bude minimální, FPS poskočí výrazně vzhůru a v zápalu řežby si toho stejně nevšimnete.