Assassin's Creed Syndicate - rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 3
Seznam kapitol
Po roce na naše PC přichází pokračování série Assassin's Creed – Syndicate. Je hra stejně náročná a trpí stejnými technickými problémy jako předchozí díl Unity? Na vše se podíváme v dnešním rozboru. Ukážeme si, jaké detaily se vyplatí snížit při nedostatku výkonu a jak ještě hru vylepšit pomocí ovladačů grafické karty.
Jas
Posuvník pro nastavení světlosti obrazu – doporučuji nechat na základní nastavení. Zvyšování jasu zde spíše zabíjí kontrast a hloubku obrazu. Jas si měňte na monitoru.
Režim okna
Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku dobře známých režimů: v okně, v bezrámečkovém okně anebo přes celou obrazovku.
Rozlišení obrazovky
Pro test vlivu rozlišení jsem vybral náročnější scénu – běh parkem až k nábřeží řeky Temže. Ten jsem z pochopitelných důvodů vzdal v případě GTX 670 při rozlišení 3325 × 1871 a opsal jsem jen aktuální ukazatel fps.
Na GTX 670 i při snížených detailech (referenční nastavení) byl problém s nedostatkem paměti VRAM, a tak s rostoucím rozlišením padal výkon rychleji, než je běžné. Hra na toto nastavení je na hranici plynulosti i v klasickém rozlišení 1920 × 1080. Na GTX 670 tedy musíte detaily snížit ještě více, aby Full HD bylo hratelné. V tomto případě rozlišení textur a stínů sníží nároky na VRAM – hlavní limit GTX 670 2GB verze.
Na AMD sestavě si můžete všimnout, že kolem 60 fps se už naráželo na limit procesoru, ale jinak ve Full HD hra běžela celkem plynule. I rozlišení 2560 × 1440 běželo na použitelném výkonu. A až „3K“ rozlišení bylo za hranicí možností Radeonu R9 290X. I tak ale hra v tomto rozlišení díky 4 GB VRAM běžela mnohonásobně plynuleji než na GTX 670.
Zbývá se ještě podívat na výkon GeForce GTX 980 Ti, včetně 4K rozlišení. Test jako vždy provedu v maximálních detailech – něco co od grafické karty této kategorie očekáváte.
Jak vidíte, hru Assassin's Creed Syndicate si na GeForce GTX 980 Ti na maximální detaily nezahrajete pořádně ani ve Full HD. Takový tragický výsledek je opravdu neskutečná ostuda vývojářů. Na jakou grafickou kartu jsou optimalizovány maximální detaily? Tentokrát by výkon nezachránilo ani přetaktování (testujeme referenční GTX 980 Ti s frekvencí boost přibližně 1100MHz).
Aby pro majitele GeForce GTX 980 Ti měl tento test nějakou vypovídající hodnotu, podíváme se tedy výjimečně i na test ve sníženém referenčním nastavení detailů, zda při něm bude možné hrát ve 4K.
Snižování detailů sice není něco, co by majitel GTX 980 Ti chtěl vidět, ale u „dobře optimalizovaných“ her jiné cesty není, ale jak vidíte, tak hratelnosti to výrazně pomůže. Bohužel ani takto očesané detaily nestačí na plynulé hraní ve 4K rozlišení. Něco určitě přidá přetaktování, ale vidím to ještě na další snížení detailů. Taková je daň v této hře za „luxus“ v podobě 4K.
Aktivní Monitor
Zde si při zapojení více monitorů volíte, na jakém monitoru se hra bude zobrazovat. Pěkné je, že hra zobrazuje názvy monitorů a ne jen čísla.
Poměr Stran
Volba poměru stran monitoru. Při nastavení Auto budou k dispozici všechny režimy rozlišení - i ty s nevhodným poměrem stran k vašemu monitoru.
Obnovovací frekvence
Nastavení obnovovací frekvence monitoru. Většina z vás zde bude mít pouze volbu 60Hz.
VSync
Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.
Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.