Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3

Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3 | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 3. 2013 03:00 21

Seznam kapitol

1. Jak zpackaný vývoj zničil nadějnou hru 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Počítačových her s vetřelci v hlavní roli už vyšly desítky, hráče však stále baví. Nejnovějším počinem v tomto žánru je Aliens: Colonial Marines. Ačkoliv měla hra všechny předpoklady stát se jednou z nejlepších tohoto typu, výsledek je velkým zklamáním. Platí to i pro technické zpracování, možnosti Unreal enginu 3 zůstaly téměř nevyužity.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Dual Core 2 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8500/ATI Radeon HD 2600
OS: Windows XP/Vista/7/8

Doporučená sestava
Procesor: Intel Quad Core 2,3 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 560/ATI Radeon HD 5850
OS: Windows XP/Vista/7/8

Minimální hardwarové nároky Aliens: Colonial Marines jsou téměř nulové a hru rozběhají i majitelé starších sestav nebo slabých notebooků. Abyste hru plynule rozběhali, měl by stačit počítač s dvoujádrovým procesorem s frekvencí okolo 2 GHz, 2 GB operační paměti a grafickou kartou na úrovni pět let staré střední třídy. Jinými slovy bohatě postačí i dnešní lowendové karty včetně integrovaných grafických čipů. Stejně tak by ani u starších počítačů neměl nastat problém s operačním systémem, podporované jsou totiž i letité Windows XP.

Testovací sestava

Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 660. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 314.07 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.1. V obou případech jde o nejnovější WHQL certifikované ovladače.

Metodika testování

Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz

Aliens: Colonial Marines nemá vestavěný benchmark pro měření výkonu, testovat jsem proto musel při vlastním hraní hry. K měření jsem vybral jednu z větších lokací v první části hry s velkým točícím se strojem při přestřelce s vetřelci. Ten má na sobě několik zdrojů světla, která vrhají dynamické stíny. Testovací scéna byla přibližně minutu dlouhá, framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Nastavení hry

Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení všech detailů bylo během testování na maximální možné úrovni, pouze zorné pole bylo středně vysoké (ideální proporce obrazu na monitoru s poměrem stran 16:9, nastavení Field of View nemá dopad na výkon). Jako obvykle jsem testoval v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Plnohodnotné vyhlazování hran hra bohužel nepodporuje, výkon jsem proto testoval bez a se zapnutým efektem post processing vyhlazování FXAA.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama