Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3 | Kapitola 2
Seznam kapitol
Počítačových her s vetřelci v hlavní roli už vyšly desítky, hráče však stále baví. Nejnovějším počinem v tomto žánru je Aliens: Colonial Marines. Ačkoliv měla hra všechny předpoklady stát se jednou z nejlepších tohoto typu, výsledek je velkým zklamáním. Platí to i pro technické zpracování, možnosti Unreal enginu 3 zůstaly téměř nevyužity.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Dual Core 2 GHz
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8500/ATI Radeon HD 2600
— OS: Windows XP/Vista/7/8
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Quad Core 2,3 GHz
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 560/ATI Radeon HD 5850
— OS: Windows XP/Vista/7/8
Minimální hardwarové nároky Aliens: Colonial Marines jsou téměř nulové a hru rozběhají i majitelé starších sestav nebo slabých notebooků. Abyste hru plynule rozběhali, měl by stačit počítač s dvoujádrovým procesorem s frekvencí okolo 2 GHz, 2 GB operační paměti a grafickou kartou na úrovni pět let staré střední třídy. Jinými slovy bohatě postačí i dnešní lowendové karty včetně integrovaných grafických čipů. Stejně tak by ani u starších počítačů neměl nastat problém s operačním systémem, podporované jsou totiž i letité Windows XP.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 660. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 314.07 pro AMD Radeony pak Catalyst 13.1. V obou případech jde o nejnovější WHQL certifikované ovladače.
Metodika testování
Aliens: Colonial Marines nemá vestavěný benchmark pro měření výkonu, testovat jsem proto musel při vlastním hraní hry. K měření jsem vybral jednu z větších lokací v první části hry s velkým točícím se strojem při přestřelce s vetřelci. Ten má na sobě několik zdrojů světla, která vrhají dynamické stíny. Testovací scéna byla přibližně minutu dlouhá, framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Nastavení hry
Nastavení všech detailů bylo během testování na maximální možné úrovni, pouze zorné pole bylo středně vysoké (ideální proporce obrazu na monitoru s poměrem stran 16:9, nastavení Field of View nemá dopad na výkon). Jako obvykle jsem testoval v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Plnohodnotné vyhlazování hran hra bohužel nepodporuje, výkon jsem proto testoval bez a se zapnutým efektem post processing vyhlazování FXAA.