Hlavní stránka Návody Základy: stavba PC Soutěž Happy New OverclocKing začíná...
Soutěž Happy New OverclocKing začíná...
autor: Redakce PCT , publikováno 25.12.2007
Seznam kapitol
1. OverclocKing
Soutěž Happy New OverclocKing začíná...

Štědrý den je za námi a před námi zbývají poslední dny roku 2007. Mráz a téměř nulová sněhová nadílka drží většinu z nás před svými "stroji", někteří zkoušejí přetaktovávat nové komponenty. V této situaci k Vám přicházíme se soutěží v přetaktování, přičemž pravidla jsou stanovené tak, že šanci mají všichni stejnou!


Dnešním dnem zahajujeme pravidelnou soutěž v přetaktování, kterou jsme nazvali příznačně PCtuning OverclocKing (tedy titul ve stylu "král přetaktování PCtuningu"). Každý díl soutěže bude věnovaný jinému typu přetaktování, soutěžní kritéria se budou lišit - díl od dílu. Tím dosáhneme toho, že šanci nebudou mít pouze největší profíci, ale mnohem širší skupina. Příkladem může být dnešní první díl série...

Soutěž Happy New OverclocKing začíná...

První kolo

Uzávěrka prvního kola soutěže je v neděli 6.1.2008. Do té doby můžete na adresu soutez@pctuninng.cz posílat výsledky svého přetaktování procesoru. A jaké jsou podmínky?

Vítězem prvního kola soutěže OverclocKing se stane ten, komu se podaří nejvíce přetaktovat procesor, přičemž nás nebude zajímat absolutní hodnota frekvence, ale míra přetaktování, tj. nárůst původní frekvence vyjádřený v procentech.

Podmínky soutěže:

  1. Můžete použít libovolný procesor (kompatibilní s instrukční sadou x86) na libovolné základní desce,
  2. způsob přetaktování je libovolný (změnou FSB, násobiče...)
  3. žádná část HW nesmí být upravená (změna el. obvodů, napájení, můstky, el. vodivý lak),
  4. nesmí být upravený ani operační systém (preferujeme Windows XP a vyšší),
  5. v tomto kole je chlazení procesoru omezené na chlazení vzduchem (odpadá vodní chlazení, peltiery a pochopitelně i chlazení tekutým dusíkem),
  6. výsledek musí být na požádání zopakovatelný (stabilitu systému je nutné prověřit alespoň 10 minutovým během zátěžového programu Orthos /Stress CPU/ - zip, rar), nemůže se jednat o ojedinělý výsledek,
  7. procenta se vypočítají jako dosažená frekvence / výchozí (tj. tovární) frekvence * 100, toto hodnota je pro umístění v tomto kole soutěže rozhodující,
  8. zodpovědnost za případně poškozený HW padá výlučně na vaše bedra, je pouze na vás, jak si svůj systém nastavíte (PCtuning za poškozený HW nenese odpovědnost).

Každá přihláška musí obsahovat (mimo osobních údajů jako jméno, adresa a kontaktů): screenshoty výchozí frekvence, dosažené frekvence a běžícího programu Orthos (nejlépe ve formě Fullscreen). Dosaženou hodnotu přetaktování (v %) uveďte v hlavičce emailu!

Soutěž Happy New OverclocKing začíná...

Po uzávěrce vybereme tři nejvyšší hodnoty a následně vyzveme vítěze k dohodě o způsobu předání ceny, v průběhu kterého provedeme i ověření dosažených výsledku (kontrolu provede některý z členů redakce). Pokud se nám nepodaří s vítězem spojit oslovíme dalšího v pořadí, etc.

Podmínky jsou stanovené tak, že větší šanci mají majitelé slabších a průměrných procesorů - hi-endové typy obvykle příliš (procentuálně) nepřetaktujete.

Při přetaktování postupujete s odpovídající opatrností a péči (zejména při nastavení napětí v BIOSu). Postupujte po malých krocích - přičemž stále monitorujte a sledujte teplotu a stabilitu systému!

Hlavní cena

Tentokrát jsme pro Vás připravili skutečnou "bombu" - kompletní sadu špičkového vodního chlazení. Vše je sestavené z amerických komponent, včetně luxusní Tygonové hadice!

Soutěž Happy New OverclocKing začíná...

Výherní set obsahuje:

Soutěž Happy New OverclocKing začíná...
Kvalitní radiátor -320-QP), se třemi regulovatelnými ventilátory Noctua.

Soutěž Happy New OverclocKing začíná...
Nejlepší vodní pumpa na trhu, výkonná Laing D5 (s regulací výkonu).

Soutěž Happy New OverclocKing začíná...
Expanzní nádoba od firmy Cape Coolpex 500ml.

Soutěž Happy New OverclocKing začíná...
High-end vodní blok, jeden z nejvýkonnějších bloku na trhu - Swiftech Apogee GTX!

Soutěž Happy New OverclocKing začíná...
Součástí výherního kitu bude dvojice bloků na čipset Swiftech MCW-30.

 

Soutěž Happy New OverclocKing začíná...
Na grafickou kartu dostanete univerzální blok MCW-60 opět od společnosti Swiftech.

Veškeré bloky budou vybaveny fitinkami a bude je možné ihned namontovat do sestavy podle vašeho uvážení. Bude jen na vašem rozhodnutí jestli si komplet smontujete doma sami nebo nám ho svěříte v rámci akce "Pimp my Computer".

Soutěž Happy New OverclocKing začíná...
Vše spojené průhlednou, luxusní Tygonovou hadicí s průměrem 11/16 mm...

Veškeré součásti budou v případě že necháte montáž na nás spojené čirou hadicí Tygon a vše pečlivě odzkoušené a otestované proti úniku vody.

Soutěž Happy New OverclocKing začíná...

Váš systém nakonec může vypadat podobně, jako je na obrázku. Chlazení procesoru, obou čipů čipsetu a grafické karty. Vše tiché a vhodné k nejbrutálnějšímu přetaktování, i čtyřjádrových čipů.

Výsledná cena celého kompletu se pohybuje kolem 10 000 korun, všechny díly dodala americká společnost Sidewinder Computers, která je zároveň sponzorem této akce.

Soutěž Happy New OverclocKing začíná...

Poznámka: společnost Sidewinder Computers je jednou z mála amerických obchodních firem, která objednané komponenty dodává i do České republiky.

Důležité - dosaženou hodnotu přetaktování (v %) uveďte v hlavičce "soutěžního" mailu, který zašlete na adresu soutez@pctuning.cz!



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.12.2007 16:57:48   88.100.180.xxx 4022
Musim rict ze takove pekne pochlazenicko bych chtel ale do OC se poustet nehodlam
3.1.2008 22:50:27   82.113.50.xxx 1414
Ahoj chlapi výborná soutěž a velmi hodnotná a užitečná výhra.Mám jednu prosbu, díky svátkům nebylo dost času na pořádný pokus a prosím o prodloužení termínu uzávěrky do středy 9.1:2008.Šlo by to?Předem moc děkuji a přeji do nového roku mraky čtenářů a pohodu v práci.
25.12.2007 17:01:17   89.103.80.xxx 2213
co se dostane z 333 MHz na 600 či více:-)
25.12.2007 17:06:48   87.197.47.xxx 2119
Myli by to obmedziť na soc. 775 a AM2/939 lebo to naozaj nie je fér keď niekto na takom shite zdvihne takt o 100%
25.12.2007 17:37:23   82.99.179.xxx 1849
Přesně. Jenom škoda, že už nemám sestavu Celerona, kterýho sem taktnul z 800MHz na 1200MHz a s tim bych to nejspíš vyhrál
25.12.2007 18:27:47   88.146.141.xxx 1414
no co taky sem zkousel taktnout svihoho semprona z 1,6 na 2,4Ghz
26.12.2007 09:48:17   195.122.205.xxx 1715
já mam Pentium 4 Northwood 1,6@3,2 bez zvyseni napeti teplota je minimalni problem pokud pujde zvysovat napeti tak budu bojovat s E2140 jiny procesory nemaj sanci padz celerony sice jdou taktovat hodne ale vychozi frekvence je uz tak vysoka ze vysledny procenta nejsou tak vysoky
25.12.2007 17:02:18   87.197.47.xxx 1514
Zaujímavé len škoda že nemám poriadnu dosku a zdroj. Na Asrocku toho veľa nedám iba nejakých 2300MHz z Penia E2140.
25.12.2007 17:04:46   88.100.180.xxx 1514
Ja mam desku od intelu ...p35 a bohuzel taktovani nepodporuje ... trefa mimo misu
25.12.2007 17:10:10   87.197.47.xxx 1515
načo si kupoval intel dosku tie na taktovanie veľmi niesu, alebo si vôbec neplánoval taktovať
25.12.2007 17:18:30   88.100.180.xxx 1813
deska me stala 1800,- a mam s ni dobre zkusenosti ... i bez taktovani jedu na slusnem vykonu takze si nestezuji ... myslel jsem to z pohledu teto souteze (jako ze si nezahraju) ..
25.12.2007 17:30:46   85.237.226.xxx 1412
No ja mam Procesor Intel Celeron 1100Mhz a velmi neriskujem ho taktovat pretože chcem aby mi vydržal do Maja(kvetna)kedy si už konečne kupim nečo lepšie a potom sa budeme mohli rozpravať a taktovaní
25.12.2007 17:38:00   217.197.144.xxx 2955
Předpokládám že to vyhraje někdo s Pentiem E2140 přetočeným nad 3GHz
25.12.2007 17:44:47   89.102.38.xxx 3230
Mužou se testu zucastnit i samotni redaktori PCT ? :-)
25.12.2007 18:31:03   213.175.63.xxx 1513
ty mas doma i vzduch?
25.12.2007 19:07:47   89.102.38.xxx 1512
haha jasne ... Vali se me tady na polici jeste jeden erarni Thermalrightek ))
25.12.2007 19:22:25   213.29.147.xxx 1414
Zůčastnit se mohou... ale v případě výhry dostanou jinou cenu (myš apod.).
25.12.2007 23:14:39   81.2.214.xxx 1512
samozřejmě se mohou zúčastnit, v případě výhry rozdělitelné mezi radaktory to ani jinak nejde
27.12.2007 14:05:46   89.102.38.xxx 1612
já se ucastnit nebudu, protoze by to bylo to trapny, jenom me to zajimalo:-)))
25.12.2007 17:53:27   81.90.161.xxx 1919
Jaka ma bejt okolni teplota? Muzu kompa vystrcit za okno do mrazu... :-D
25.12.2007 18:00:21   82.113.40.xxx 1614
proc ne ... pokud ten mraz na pozadani zopakujes ;)
25.12.2007 18:03:46   195.168.235.xxx 1832
No chlapci ja uz mam 200% overclock na BOXovom chladici tak sa drzte
25.12.2007 18:11:01   195.39.26.xxx 1918
je tam napsáno bez zvýšení napájení tak že to tak strašný rekordy nebudou.... já sem se zvýšením napětí taktnul muj AMD Athlon XP z 1666 na 2200MhZ podle toho výpočtu co chtěj 2200/1666*100 to je 132%
25.12.2007 19:17:23   213.29.147.xxx 1511
Napětí v BIOSu je možné změnit... zakázané jsou pouze HW modifikace.
25.12.2007 18:15:01   85.70.247.xxx 1317
Pánové - jdu vyhrabat P75
25.12.2007 18:19:15   81.91.217.xxx 1613
ja mám Semprona z 1900 na 2700Mhz = 142%
25.12.2007 18:19:19   195.168.235.xxx 1414
Ale za HW zasah sa pocita aj zmena v BIOSe ? Nieje to obmedzenie na V-mody dosiek, lakovanie CPU a podobne ?
25.12.2007 18:21:19   89.111.69.xxx 1513
Mel jsem doma XP-M 1800@2600mhz. Ted mam Winchestra 1800@az2700mhz ale mam vodu takze jsem out. Ale muzu vytahnout ze skrine P75 a hodit ji nahore do PC. A ze v nem je dobra deska na OC. Opravdu by to chtelo trochu omezit na soucasnejsi HW.
25.12.2007 18:24:06   85.92.56.xxx 1414
Du do sklepa pro starý comp nový si zhořet nenecham
25.12.2007 18:33:33   80.81.232.xxx 1519
Ja som moje pentium taktol z 3Ghz na 4.6Ghz .. podla vypoctu 153%. Myslim ze zvladne aj viac )
25.12.2007 18:35:20   213.29.1.xxx 1512
V lonske zime kdy jsem mel jeste vzduchove chlazeni a kdyz v mistnosti bylo 14 stupnu tak nebyl problem mit stabilne taktly sempron 1,6GHz na 2,8GHz. Ovsem sundavat vodnika kvuli tomu nebudu. Ted mi to tam s vodou jede taky.
25.12.2007 18:38:17   88.146.141.xxx 2415
a my linuxáci jsme mimo mísu? to jakože jenom proto že máme jiný os tak tak se nemůžeme zučastnit?

ale co je mi jasný že se svými 150% bych asi nevyhrál :-(

a stim starym hw. předtaktovat nějakou P1 na 200% dokaze cvičený šimpanz za 2 mrkve ;-)
26.12.2007 19:48:23   88.102.207.xxx 1614
Tak dej na P1 Xp-čka a pak orthos(stress)...rád se na to podivam
25.12.2007 18:38:58   213.29.1.xxx 1412
nicmene pro sirsi verejnost mi to zase neprijde. Jelikoz mam vodu tak jsem odepsany. Kdyz podobna soutez bezela drive a jinde tak byl limit pouze s754 939 am2 478 775 a ja mel tenkrat jeste socket A. Jsem zvedavy co bude priste pro jeste sirsi verejnost a cim budu ze souteze zase vyloucen :-)
25.12.2007 19:16:01   213.29.147.xxx 1612
Nebojte, uděláme speciální soutěž pro vodní chlazení! Mám několik spec. nápadů...
25.12.2007 18:51:48   80.242.33.xxx 1814
Myslim ze to vyhra nejaky majitel Opterona 144 alebo C2D (E6300/4500/a pod.)
25.12.2007 19:05:29   78.98.115.xxx 1613
Mam Pentium 4-M, socket 478, ktory ma nominalnu frekvenciu 1.8GHz, ale po osadeni do desktopovej dosky ide len 1.2GHz (ziadna s478 nema speedstep, teda neda sa prepnut nasobic). Aka zakladna frekvencia by sa mi potom pocitala?
25.12.2007 19:18:46   213.29.147.xxx 1413
Počítá se "tovární frekvence"... ne to, jak to na daném systému běží.
25.12.2007 19:14:03   85.207.248.xxx 1516
Kdepak Athlony a Pentia IV... Nejstabilnější overclock jsem měl na AMD K6-2 z 333 (66 x 5) na stabilních 515 (103 x 5), tzn. 155% - až na to že tohohle systému jsem se zbavil asi před pěti lety... Ta deska neměla ani AGP slot, takže jsem "pařil" QIIIa na PCI verzi TNT2 M64
25.12.2007 19:23:13   195.22.49.xxx 1414
sck. 478 - Intel Celeron z 2.4 na 3.2 stabilne .) mozna ze se zucastnim :p
25.12.2007 19:28:53   193.179.177.xxx 1513
já zase E2140 z 1,6GHz na 3GHz stabilně a zatím pod boxem,takže se určitě zúčastním
25.12.2007 19:54:14   88.100.45.xxx 1612
pokud si dobře vzpomínám, tak můj celeron šel taktnout z nějakých 466MHz na nějakých 950MHz, ale už ho jaksi nemám
25.12.2007 20:15:45   193.179.177.xxx 1513
vzpomínat můžeš,ale jak nemáš screen,tak to neplatí
25.12.2007 19:58:36   89.203.152.xxx 1613
Ja to pretocim z 1800mhz asi na 1900mhz, coz je 105%, takze se zucastnim take!
25.12.2007 20:16:51   193.179.177.xxx 1513
nechci ti nic říkat,ale to máš OC jen 5% a když si vypočítáš u mojeho E2140,tak to je oc 87,5% neboli 187,5% celkově
25.12.2007 20:53:43   89.203.152.xxx 1519
dosažená frekvence / výchozí (tj. tovární) frekvence * 100 = 1900/1800*100 = 105
Ale to je jedno, beztak to vyhraje nekdo jiny
25.12.2007 20:15:48   85.71.23.xxx 1714
Nemohli byste tam pak dát aji nějakou statistiku shořelých procesorů? Myslim že dost lidí to přežene, tak by mě zajímalo kolik, třeba vyhlašte aji soutěž o největší plameny
25.12.2007 20:18:11   193.179.177.xxx 1912
ty jsi cip spíš přehledy jaké oc vede atd...ať víme,jestli to má šanci pokračovat nebo ne
25.12.2007 20:19:26   213.192.31.xxx 1513
jo, za ty spalene CPU by mela byt cena utechy...
Ted sem zkousel svoje Pentium D805 na 4Ghz ale ta potvora nejede...ale na 3,84 Ghz stabilne
to je 144% nic moc
26.12.2007 01:42:58   217.168.208.xxx 1413
Intel Celeron... 1,6GHz -> 2,4GHz bez zvýšení napětí - TJ 150% a kdybych moh mít vodníka tak věřim že bych šel nad 3 GHz - brzděj špatný ramky a moc vysoká dělička (1,33) :-D
25.12.2007 20:41:27   62.240.163.xxx 1414
Mam Opteron 144 taktovany na 3GHz, tedy narust z 1,8GHz na nejakych 166.66% nevim co jeste zvladne ale asi uz moc ne.
25.12.2007 20:49:38   212.71.149.xxx 1813
Má cenu se účastnit ... jak váš tu vidím s těmi E2140/60. Tak si říkám, proč jsem si ho v létě nekoupil taky, ale ne ja musím mít pořád AMD. BTW mám 35% tak snad se umístím do první stovky
25.12.2007 21:14:57   213.29.146.xxx 1513
Myslim, ze ne, mam 3200+@2720MHz coz je 136%, tak uz jsem o procento pred Tebou;-)
25.12.2007 22:39:19   212.71.149.xxx 1511
Ještě jsem to malinko poladil, jede mi to 2723MHz a už jsem o 0,15% před tebou ;-) Ale vic ani ťuk
26.12.2007 18:30:10   213.29.146.xxx 1512
A safra, to jsem dostal na frak :-D Podle toho, jak vidim kolik E2140 se prodalo mezi lidi, tak budem radi za prvni dvoustovku;-)
2.1.2008 14:52:34   194.213.42.xxx 1513
Vy jste borci - škoda že nesjem nikde okolo vás - hned bych si s vama v tom řádu kiloherc zasoutěžil :-) To je mnohem akčnější než se přebíjet ty šmejdy s desítkama MHz navrch :-)

Myslím ale že s těma AMDčkama, obzvlášť s 3800+ EE by jste měli dát víc... Pohrát si s děličkama - tady se na výsledný výkon nehraje, a tak jsem si svoji 800Mhz pamět, která normálně jede na 960 schodil na 533, aby mě to určitě neomezovalo :-) stejně tak HT, to si klidně hoďte na 3x. Asi v tom bude mít prsty i deska - Já s tím stejným procesorem (3800+ X2 EE) na ASUS Crosshair dosáhl z 2GHz na 3060MHz, to je něco přes 50%.
25.12.2007 20:59:15   195.168.235.xxx 1643
Tak vam teda nasadzujem latku na 200% OC pri E2140 1600@3200 1,45V pri boxovom chladici, vacsie OC skusim zajtra...
26.12.2007 01:29:10   213.195.242.xxx 1512
by me zajimalo proc tu teda prudis.. takovy pretaktovani a mas boxovany chladis... chlape ty vodnika nepotrebujes.. :-) co tu delas?.. :-)
25.12.2007 21:15:21   88.102.116.xxx 1212
Některý E2140 jdou i přes 3,5GHz a protože základ má 1,6GHz tak to určitě vyhraje tento procesor.
25.12.2007 21:21:05   85.193.33.xxx 7182
Pokud umím číst tak se napětí nemá zvyšovat !
25.12.2007 21:24:26   88.102.116.xxx 1511
Neumíš.Napětí v biosu se zvedat může. Zakázaný jsou jenom HW úpravy.
25.12.2007 21:25:09   85.193.33.xxx 1511
to je na porotě
25.12.2007 23:22:54   83.208.2.xxx 1412
Je napsano "napajeni", coz je asi neco jineho nez zmena "napeti".
26.12.2007 09:36:47   213.29.147.xxx 4913
Jsou zakázané pouze HW mody... v BIOSu se napětí měnit může!
25.12.2007 21:33:00   78.98.226.xxx 1311
tak ja dam so svojou E6750 na doske asus p5kr max 3.84 Ghz co je 147 % s chladicom GeminII a na nom noctua..vac sa taktovat neda uz bol aj na to test...skoda dobra cena
25.12.2007 21:42:07   85.207.42.xxx 1611
Chápal bych soutěž o nejvyšší stabilní frekvenci při použití "vzduchu" a při nastaveních možných v BIOSu základovky -> procentuální poměr je s prominutím blbost, jelikož 200% z 50MHz je 100MHz.
25.12.2007 21:46:19   88.102.116.xxx 1312
Pak by zase něměl konkurenci Prescott...
25.12.2007 21:53:49   88.102.116.xxx 2713
Spravedlivý to prostě nebude nikdy. Stejně to vyhraje nějakej zazobanej ouvrklokr, kterej jenom vymění svoje highend cpu za E2140...
25.12.2007 21:57:48   85.248.106.xxx 1611
Podla mna by sutaz mala byt rozdelena pre kazdy socket zvlast
25.12.2007 22:13:14   85.132.253.xxx 1415
Pokud ma doma nekdo doma opterona 144 ty prvni revize tak to ma asi vyhrane ty sly z 1800 mhz i na 3100 a to je 172%.
25.12.2007 22:22:03   84.244.80.xxx 1712
Tak už jsem z toho jelen, Chtěl bych vědět od někoho z redakce zda je možno zvyšovat nepětí v BIOSU, či nikoli. Díky za odpověď. Jinak myslím, že nejsem sám kdo tuto informaci ocení.
25.12.2007 23:10:38   81.2.214.xxx 1412
určitě můžeš, jen to nepřežeň )
25.12.2007 22:23:15   85.207.200.xxx 10915
Taky se mi ty pravidla trošku nezdají, podle mě by se to mělo zařadit do skupin podle toho, kdo má jakou desku... 200% overclock umí na Hi-end desce za 7000Kč udělat taždá trubka, navíc, kdo má na Hi-end desku, tak má dost peněz i na toho vodníka, takže by ho mohli přenechat nám, co máme jen na mainstrem nedejbože Low-End....
26.12.2007 09:49:37   81.90.170.xxx 1414
Co to plácáš za kraviny?
26.12.2007 21:31:16   85.207.200.xxx 1411
nevim, co se ti na tom nezdá, je to pravda, zkus si nějakej hardcore overclocking na low-end desce... výsledek ti povím dopředu, žádnej hardcore se konat nebude...
27.12.2007 14:52:10   81.90.170.xxx 1512
ono to ale neni jen o té desce ale i o samotném procesoru. neříkej mi, že běžná deska nezvládne zvýšení fsb o 100%. Předpokládam totiž, že o takovouhle soutěž bude mít zájem jen někdo, kdo přetaktování aspoň trochu rozumí. Už vidím, jak si někdo přinese komp z OBI nebo Baumaxu a začne honit cpu aby tady vyhrál vodníka za deset litrů.
25.12.2007 22:47:33   86.49.63.xxx 14112
....stabilitu systému je nutné prověřit alespoň 10 minutovým během zátěžového programu Orthos...

No podle me je to blbost protoze 10ti minutova zatez toho moc nerekne. Chtelo by to minimalne hodinu a vice. Pretaktovat nestabilni procak umi kazdej. Napriklad ja muj procak E6420ku dam z 2,13 na 3,6 ale nestabilne (10minut orthos vydrzi ale hodinu uz ne). Coz je nejakych 170%.
25.12.2007 23:20:54   89.102.95.xxx 1413
No ja to zkusím na opteronu 170 2ghz v základu na 1,45V ael mě běží na 2*2,8ghz a pouze s 1,33V tak mu pridám a jde to taktnout až přes 3,3ghz tak uvidíme jak to zvládne muj miláček
26.12.2007 14:22:10   78.98.226.xxx 1312
nechcem ti kazit iluzie ale ja mam tiez Opteron 170 a idem momentalne na 3000Mhz na 1,325V ... a aj s max napätim nastavenym v biose nejde nad 3120Mhz (pochybujem ze svoj dostanes cez 3150Mhz)
26.12.2007 00:05:08   88.102.194.xxx 1918
jezisi co tu plasite s tema AMD? to jste tak naivni ze si verite s tema 150%? jiste ze to vyhraje nejake pomalobezne C2D s fsb 800 a vysokym nasobicem (celeron, P D-C, E4x00)
pokud nemate 200% tak se ani neozyvejte
jak uz padlo bych byl pro zverejneni momentalniho maxima at se clovek zbytecne nesnazi
takze zakladam rekord E6300@3,6GHz 193%
kdo ma lepsi odpovi na tento post s jeho OC a tim da jasne najevo pro koho uz nema cenu se dal snazit

(nedelam si nadeji ze vyhraju, jen zakladam)
26.12.2007 00:40:14   85.160.75.xxx 1611
E2160@3,6GHz=1,8GHz->3,6GHz

ráno asi vytáhnu druhej 12CM fan a jinej pasivek na čipset...... VALIDACE

jenom na fsbwall bude potřeba pneumatický kladivo......
26.12.2007 01:05:58   90.176.154.xxx 1415
ostatní nezoufejte ty co si tyhlety procíky koupily moc dobře vědí proč si je koupily, a v případě intelu ještě za pěkný peníz, takže fandím Vám a přeji vám to, natřete to těm C2D a Quadum za takovy nekřestanský peníze
26.12.2007 09:24:46   217.145.199.xxx 1311
pneumaticke kladivo na fsb wall uz je hw zasah
26.12.2007 12:07:52   82.114.197.xxx 1410
můj rekord
Intel Core 2 Duo E4300 1.800MHz @ 3744.13 MHz = 3744.13/1800*100= 208%

CPU-Z Validator Database
26.12.2007 12:15:37   82.114.197.xxx 1313
225%
CPU-Z
26.12.2007 23:03:19   195.168.235.xxx 1511
Tak to uz je celkom slusne, co to mas za dosku ked das 450FSB ? Ja mam na svojej gygabite P35-DS3L wall 420FSB, ale dam 460 aj keby som mal odpiect cely komp, co mimochodom stal menej ako hlavne cena
26.12.2007 00:14:59   213.192.31.xxx 6814
Opravdu, jak tady někteří píší, nebylo by od věci soutěž rozdělít do určitých kategorií..na jednu stranu je dobře že tato otevřená pravidla nevylučují se soutěže v podstatě nikoho, na druhou stranu je opravdu na míru stavěná starším procesorům které není problém na oněch 200% přetaktovat na jakékoli desce, nebo právě levnějším procesorům řady C2D s nízkou základní frekvencí...
Nezlobte se na mě, ale AMD je podle mě úplně mimo hru...ne že bych se ho zastával (sám mám intel), ale kdyby šla soutěž rozdělit aspoň na kategorie AMD a INTEL, nebylo by to vůbec špatné.
Samozřejmě ideální by bylo prozdělit soutěž pro každé jádro procesorů zvlášť, ale je mi jasné že je to vzhledem k případnému počtu cen a z toho plynoucí finanční zátěži pro PCT prakticky nemožné.
Proto prosím redakci PCT aby se ještě jednou zamyslela nad pravidly soutěže a popřípadě je pozměníla.
Závěrem svého sáhodlouhého příspěvku bych se chtěl omluvit uživatelům za čas který promarnili jeno čtením a PCT za užíraní místa na serveru
P.S.: kdyby si náhodou někdo myslel, že mám pravdu, pridejte se ke mě, možná redakci nakonec přesvědčíme o tom, že by mohla něco udělat ;) zdar lopata
26.12.2007 10:58:41   88.100.9.xxx 1711
omyl. ani legendární celeron 300A(šel cca na 500Mhz) ani žádný starší procesor se nikdy se vzduchem nedostávaly k hodnotě 200%. ze starších procesorů největší přetaktování může dosáhnout maximálně nějaký netburst celeron, jinak se vsadím, že vyhraje buď levný Celeron 420(z 1,4 GHz to s trochou štěstí jde dotáhnout přes 3 GHz - tzn >220%) případně Pentium E2140(ten mám já, ale je omezen FSB - na základním napětí a se stock chladičem jede @2.8GHz, ale více ani ránu - prostě nepovedený kousek).

Jinak souhlasím, že cokoliv od AMD je předem vyřazeno - tam nejpovedenější kousky byly asi opterony a i ty končily na cca 160%. To i já mám 175% a nahoře někdo postoval 200%(a ani to imho nemá šanci).

Ale to neznamená, že by se mělo cokoliv dělit - každý si mohl vybrat typ procesoru, který chtěl. Kdyby se to mělo dělit, tak by se nakonec muselo dělit na low-en, high-end, intel, amd, celerony, athlony,... až by nakonec jsme stejně přišli na to že jediné jakž-takž férové by bylo dělat každý model zvlášť a i to je z větší části o štěstí na dobrý kousek, než o nějakých schopnostech.
26.12.2007 01:18:47   213.195.242.xxx 1517
Je jasny jak to dopadne sice jste to chteli sprevedlive ale prece jenom..
mam C2D E6600 2,4GHz @ 3,4GHz, a vic to nedam mam na tom shoguna a to je tak dostacuji, s pretaktovanim je spotreba procesoru neco kolem 85W, netaktovany je 65W. to ze nekdo ma v zakladu Q6600 2,4GHz cily 4 jadro tak ma spotrebu 130W. a ted jak vime procesor nema zadny mechanicky pohyb tudiz skoro veskera energie se prevadi na teplo.
Co tim chci rict.
je sice pekny ze to chcete v procentech.. ale pokud to ma byt jen vzduchovymi chladici tak vzdycky na tom budou lepe procesory "usporne" oproti vykonejsim. Nechladi to! Ja svuj procesor klidne pretaktuju nekde tesne pod 4GHz ale to tam musim strcit sileny napeti tudiz teplota silene roste.. jo windows mi nabootuje.. ale jakmile zacnu vytezovat procesor neli oba dva tak muj vzduchovy chladic proste nestiha a PC se restartne... :-)
Co takhle do toho vzorce zapocitat Spotrebu ve watech. neco typu procentualni zvednuti * wataz .. to by bylo mnohem fer.. nekdo to proste nezvedne ne vys nez o 0.5GHz a je jeste rad ....;-)
26.12.2007 02:01:28   213.192.31.xxx 1511
no v podstatě máš pravdu...P4 dou i kolem 4,8Ghz ale je fakt že hodně žerou a potřebujou vysoké napětí...a kvůli tomu a 90nm procesu hodně topí, takže chladit je vzduchem je kumšt...
Ale myslím že na úpravu chladiču není v pravidlech žádné omezení, takže v tom se můžou někteří vyřádit (hlučnost taky není omezena)
26.12.2007 03:45:52   213.195.242.xxx 1314
no ja ti nevim.. rikam mam na tom shoguna.. a to je kus poradnyho kovu s heatpipepasem ten je poradne zahraty .. ale nestiha...bohuzel...co tam mam jeste delat?...
Hele doby kdy pocitac zabral cely sal a byly potreba dva letecke motory na chlazeni jsou uz daaavno pryc.. ;-)
26.12.2007 07:30:52   89.176.170.xxx 8047
- nesmí být upravený ani operační systém (preferujeme Windows XP a vyšší)

Co je tohle sakra za podmínku? Znamená to, že nemám windows=nesmím se zůčastnit?
26.12.2007 11:46:00   83.240.64.xxx 1313
Najdi si ve slovníku slovo "preferujeme". Pak snad poznáš, že to neznamená "podmínkou je" nebo "nic jiného být nesmí"...
26.12.2007 17:36:58   89.176.170.xxx 1713
Ty kašpare. Tak mi tady definuj, která verze GNU/Linux je tzv. neupravená. abych splňoval podmínku "nesmí být upraven OS"

Je ti to jasné, nebo ti to mám přeložit do čínštiny?
27.12.2007 06:15:38   194.228.18.xxx 1613
ano přeně tak, hotl svět windousáků a svět linuxáků, to je jako den a noc a v noci se má spát a né taktovat...
26.12.2007 07:41:42   89.102.80.xxx 1512
ja mam na mojim celeronu 347 65nm z 3,06Ghz na 4,5Ghz a ma jeste rezervu
26.12.2007 07:48:28   194.228.18.xxx 2017
Co třeba taky vyhlásit soutěž o co nejvyšší podtaktování. Vsadim se, že tam by se to nikomu o víc jak 100% nepovedlo :-)
6.1.2008 12:27:26   90.176.95.xxx 129
To by zase vyhrávali ti co mají absolutní high-end procesory od Intelu.
26.12.2007 08:55:15   90.183.114.xxx 11387
ac procentualnost pretaktovani je relativne objektivni a spravedliva tak to bouzel plati jen pro par procesoru... kazdymu kdo se OC trochu vic venuje uz ted je jasny ze smysl ucastnit se maji tak cca 4 procesory...ostatni sou proste out at je jejich vysledek sebezajimavejsi...

osobne mi ted v komplu vali Q6600(65nm) na 4GHz coz je na 4jadro na vzduchu imho uctihodnej OC tak v soutezi sem proste out protoze naporosto kazdej kus E21xx na jakymkoliv prknu i v rukou laika da vic %

nebyt soutez zasazena tak "ne"stastne do svatku urcite bych si poridil E2140 jen abych mohl taky soutezit...

reseni by mohlo byt treba v podobe koeficientu pro urcity sockety a rady procesoru a pres ne vypocitat urcity OC rating, akorad by to bylo krapet slozitejsi na promysleni...
26.12.2007 09:07:43   81.201.60.xxx 1411
To zas bude photoshopovych umelcu
26.12.2007 09:15:11   217.197.158.xxx 1510
S athlonem 3000+ i kdybych tam dal ty letecké motory a extra super OC pameti, tak proti novym intelum NEMAM VUBEC ZADNOU SANCI, ani s jakýmkoliv jiným současným AMD CPU. Jak uz bylo psáno výše CHCE TO NEJAK ROZDELIT!
26.12.2007 09:30:01   89.102.95.xxx 1311
Tak zatím mám cpu z 2*2ghz na 2*2,8ghz ale se sníženým napetím na 1,3V zkusím to zvednout tedy a ted ted odtaz odkud pocítáte ty šílené procenta v overlocku a jak je počítáte? Díky za odpověd muj mail dobrodinec@centrum.cz
26.12.2007 09:41:39   84.42.176.xxx 149
Plne se pridavam k puvodnim nazorum. Soutez je to krasna to se musi nechat, cena nadherna. Chci pochvalit autora. Bohuzel vsak opravdu nema cenu se pro 95% lidi zapojivat uz jen proto ze maji kus lepsiho hw, nebo amd nemaji proste sanci, tot vse. Takze to jde uplne mimo me. SAtisfakci by mohlo byt alespon naveky veku ukazani zde najek tabulky vysledku zucastnenych, alespon 100 prvnich. To by pro mne mohl byt duvod se alespon zucastnit. Zkuste o tom popremyslet.
26.12.2007 09:49:37   82.100.39.xxx 1212
do haje kde je konec mymu starymu 100Mhz pentiu
26.12.2007 09:59:00   81.90.170.xxx 1712
Tady se fakt nikdo člověku nezavděčí! Redakce sežene sponzora, kterej někomu koupí vodníka za deset litrů a všichni, co máte doma kdovíco, hned řvete, že jsou pravidla naCENZURA.
26.12.2007 10:03:06   85.207.155.xxx 1313
Chtěl bych upozornit na to že každý nemá tolik financí aby měl X38 DQ6 od Gigybyte a Chlazení GeminII, já mám základovku P35 DS3 a AC Freezer7 a dám svoje E6600 na 3,5GHz stabilně, víc ani ťuk. Rádbych aby se zohlednila i deska a chlazení, případně i modely procesorů, že kdo bude mít Athlona 64 tak aby byl mírně ve výhodě.S OC nemůže konkurovat dnešním CPU!
Zezačátku jsem se těšil že si zasoutěžím, nicméně po přečtení pravidel a diskuze mé nadšení opadlo...
26.12.2007 12:21:42   90.176.154.xxx 149
tak to je pekna kravina co tady pises, kazdej nema tolik financi? dit ten co ma E21xx je pravdepodobny vitez a dal za svej komp polovic financi jako ty raci si precti o cem se nahore pise a pak reaguj
26.12.2007 10:35:58   84.47.57.xxx 1211
Pocita sa k HW upravam aj vymena chladica? S mojim Athlonom X2 6000+ nemam sancu (ma 3 GHz od vyroby a na 4,5-5 ho so standardnym chladicom nedostanem), ale este mam Athlon 3000+ a keby som vratil na dosku ten, ale s chladicom zo sucasneho, myslim ze by sa s tym nieco spravit dalo (navyse ak ho odpalim tak sa nic nestane lebo ho uz nepouzivam)
26.12.2007 12:27:18   213.192.31.xxx 1311
nechcu ti do toho kecat, ale 6000+ de na vzduchu při dobrém kousku max na 3,4 Ghz
S AMDčkem nemá nikdo šanci těch 200% dosáhnout, teda alespoň ne na vzduchu...doufám že se tu objeví někdo z redakce a zkusí se k tomu vyjádřit...
26.12.2007 10:39:10   78.98.174.xxx 2310
poďme to všetci rovno zabaliť.
najprv som si myslel že mám šancu, nakoľko včera som dal svoju E4300vku na 3.43@1.5V, čo je 190%, no pozerám že niekto si to dá s boxom na 200% v pohode.
podľa mňa by sa to malo spraviť takto:
vyhrajú 3 procáky že?
tak nech je každý iný, lebo asi vyhrajú 3 E2140..
nech sa medzi sebou pobijú tí, čo majú rovnaké CPU a vysoké takty...nieže vyhrá 3x 1 typ cpu.
tu sa má ukázať, kto je majster, nie kto si kúpi naj, cpu na percentuálny OC a basta.
tak nech sa zo všetkých rovnakých typov CPU vyberie fakt ten, ktorý má najvyšší takt.
26.12.2007 10:49:43   212.111.18.xxx 1311
Myslim ze prizvnivci AMD maj tady trosku vetsi nevyhodu ...Ty amdecka jdou prumerne o 600Mhz vys ze zakladniho taktu .. a to jeste kdyz se cloveku dari .. No nic muj milly Athlone dostanes 1.6V s Air chladicem a ja se budu za tebe modlit abys to prezil ...
26.12.2007 14:29:11   78.98.226.xxx 1212
tjn ... ja som sa dostal s Opteronom170 na 3120Mhz (bezne pouzivam 3100Mhz) ... cize som zvysil takt o 1120Mhz a aj tak nemam sancu (je to iba 156%) ))
26.12.2007 11:27:59   213.151.239.xxx 1210
vase problemy... hehe...
26.12.2007 11:32:17   88.101.30.xxx 2611
souhlasim taky bych dal žena prvnich třech mistech bude pokažde jiný procesor například 1. core2duo,2. pentium4,3. a nejaký amd... jinak to fakt nema cenu je jasný že vyhrajou c2d.
26.12.2007 11:43:26   85.160.4.xxx 1212
Nevíte kde by se daly koupit věcičky od Sidewinder Computers? docela se mi líbí ta výherný sestavička :-)
26.12.2007 12:04:09   217.196.213.xxx 1610
Je to lež!Půl roku čekám na soutěž o toho vodnika,a když přijde,tak v minutě zjistim že není pro mě!(protože mám E6750...) Tuto soutěž vyhraje obchodník,kterému projde rukama spousta cpu a ma vybraný nej kousek.

Myslím,že spravedlivé by bylo pro max oc nějakou prémii,ale hlavní cena losovaná...
null
26.12.2007 17:59:39   89.190.48.xxx 1710
Tak stím co píšeš můžu jedině souhlasit, taky jsem se na tuhle soutěž těšil a stejně jako ty jsem z ní vypadl (díky tomu že jsem si poctivě našetřil na E6750)...
Jediný spravedlivý způsob by byla soutěž s pár otázkama a losováním + nějaký bonus nebo druhá cena za vysoké OC.
Tohle vyhraje člověk který do své high-end desky nacpe kvůli soutěži E21x0, nebo prodejce který si cpu může přebrat.

Je to prostě soutěž o super cenu ve které 90% lidí nemá šanci vyhrát...
27.12.2007 09:36:37   62.209.192.xxx 1311
jo presne tak, mam doma Pentium D 950 a mam na nem vodnika, kdyby sem tam dal vzduch a nataktoval tak to asi neuchladim :oP, njn soutez jen pro setrilky (anebo pro toho kdo si muze dovolit lowend CPU, aby mohl na max. taktit)
26.12.2007 12:26:40   90.176.154.xxx 1313
podle mne je tohle prima soutez , co byste chteli? rozdeleni dle socketu? rozdeleni podle stari procesoru, podle chlazeni , podle milionu jinych veci.. to by pc tuning musel rozdat ceny za 100 tisic abyste vsichni vyhraly, nechcete si rovnou kazdej sam urcit pravidla pro svuj procik? jak je videt kazdej by menil pravidla aby vyhral prave on
26.12.2007 12:44:54   213.192.31.xxx 2011
ale tak pokud vim přetaktování vzniklo kvůli úspoře pěnez, pořízením levnějšího kousku ze stejné řady a přetaktováním se základní frekvence na úroveň nejvyššího v dané řadě (nebo i výš). Nakonec tuto soutěž vyhraje nějaký zazobanec, který si koupí třeba E2140, vymění ho za svůj čtyřjádrový skvost a na nějaké highendové desce ho trochu potrápí (může do něho rvát jakékoli VCore, ptž když ho spálí, tak mu to vadit nebude). Navím jestli by nebylo pro takové lidi jednoduší pořídit si ten komplet vodního chlazení rovnou (nemuseli by aspoň dvakrát do obchodu). Vsadím se že v druhém díle soutěže si zase někdo takový vymění svoji ninju na procesoru na thermalright XWB-1....jenom aby vyhrál.
Takže dle mého tato soutěž záleží zas a jenom na finančních možnostech...a to se vůbec k přetaktování nehodí...
26.12.2007 13:00:11   90.176.154.xxx 1211
naprosto souhlasim ale jen blazen by si kupoval procik za 2 tisice a trapil ho do spaleni jen aby vyhral kor kdyz ty E21xx jsou taktovat i na levnych deskach takze to jeste nezarucuje jasnou vyhru
26.12.2007 13:49:41   213.192.31.xxx 1312
no s těma levnýma deskama bych to tak jasně neviděl...u těchto procáků je problém s vysokým FSB protože mají celkem nízký násobič...
třeba E2140 má zákl. takt 1,6 Ghz, fsb 266, takže násobič je 6x...no a když ten procesor potřebuju přetaktit na 3,2 Ghz (těch 200%), tak je to 533mhz FSB, a to jen nějaká deska nezvládne...
26.12.2007 19:57:36   193.86.244.xxx 1112
Nesmíš se na CPU-Z dívat když se procák fláká, pak ti vyjde špatně násobič a FSB !
26.12.2007 14:01:55   213.192.31.xxx 1310
sorry sorry, kecám.....E2180 má vlastně jenom 800 FSB, tak to se omluvám
26.12.2007 15:12:22   81.90.170.xxx 1311
aha. takže přetaktování je pro socky co na nic nemají?
26.12.2007 16:09:30   213.192.31.xxx 1311
jo jo, přesně pro ty socky! Zato ty si asi arijské rasy ne? ale ti mají diskuzi jinde...
na tebe je škoda nadávat ty cype
27.12.2007 14:46:08   81.90.170.xxx 1212
mam doma x2 3800+@2850 a rozhodně si nepotřebuju honit péro nad 200% přetaktem a už vůbec nebudu brečet, že někdo neudělal soutěž s takovýma pravidlama, abych vyhrál zrovna já.
6.1.2008 12:43:12   90.176.95.xxx 128
njn, je to jen pro socky se 775 sockety! :o)
26.12.2007 12:48:53   213.192.31.xxx 1311
Je fakt že pořád píšu jenom nějaké připomínky, takže chci redakci PCT za tuto soutěž určitě pochválit, asi je to jediná soutěž svého druhu v ČR, ač ne uplně dokonalá, ale velké díky aspoň za ni....
26.12.2007 12:49:54   89.102.95.xxx 1210
Dojel mi test naprosto stabilne mám opr170 2*2ghz v základu a ted mi jede na 2*2,8ghz ale pozor se sníženým napětím s 1,45 na 1,33 naprosto stabilně
26.12.2007 13:04:12   90.176.154.xxx 1311
spocitej si vysledek.. 2800/2200*100 = 140 to je zalostne malo abys mel vubec nejakou sanci tak bys musel pretocit toho opterunka aspon na 4 Ghz abys mel aspon 200% jinak neni sance na vyhru a raci ten procik netrap
26.12.2007 14:42:39   78.98.226.xxx 1310
jj ... uz sa tu opakujem ale napisem to znovu ... mne ide opteron 170 na 3000Mhz na 1,325V ale viac ako 3120Mhz jednoducho neda (co je iba 156%) a myslim ze nik s amd K8 procesorom sa nedostane nad 170%
26.12.2007 13:09:59   194.228.18.xxx 1310
soutěž je to dobrá
jinak mě se procák nepovedlo nataktit ani o jeden MHz, ale zato se mi povedlo přemalovat v photoshopu trojku na osmičku a tak mi teď jede pc místo na 3GHz na 8GHz a to už je docela slušný :-)))))))))))))
26.12.2007 13:37:42   217.197.158.xxx 1510
No jo kdo nema C2D přesněji E21xx, tak je pro něj photoshop jediná šance. :-)
26.12.2007 13:30:24   90.176.42.xxx 1213
Už pár měsíců čekám,kdy se tato soutěž objeví.Ale tohle jsem teda opravdu nečekal.Tady nemá šanci uspět žádné C2D nebo Quad apod..
Toto je vyloženě soutěž jen pro E21xx kde to jde zvednout více jak o 200%ve srovnání třeba s mým C2D E6600 2400@3700 1,5V a větrák na 100% aprocái má dost.

Tato soutěž je vcelku nesmyslná a je určená spíš jen pro uzkou škálu lidí,defakto jen pro pár typů CPU.

Je to jako kdyby byla soutěž mezi grafikami,která má více bodů v 3D Marku 2006. Je jasné že v single kartách by to vyhrála 8800ultra a v SLI zase 8800GT/GTS a ostatní prostě utřou a sbohem....
26.12.2007 14:16:41   89.102.9.xxx 1212
Bohužel musím souhlasit. Mám MB Asus Commando a zkoušel jsem 3 CPU:
C2Q6600 z 2,4 na 3,5
C2D6320 z 1,86 na 3,5
E2160 z 1,8 na 3,6 !
Takže kdo nemá E21xx, tak asi nepochodí.
A jde jenom o to, kdo to E-čko víc vytočí. Mě to výš nejde
A nechápu, jak tu někdo píše, že C2Q6600 vytočí na vzduchovým chladiči na 4GHz. Podle mě je to blbost.
26.12.2007 14:18:31   213.160.170.xxx 139
mozno by to bolo aspon trosku spravodlivejsie, keby bolo pravidlo o tom, ze stale musi byt nastaveny defaultny nasobic, lebo s odomknutym si to kazdy lamer hodi minimalne na 150% pri povodnej FSB, a niekto ako napr. ja a dalsich X ludi sa moze trapit so zvysovanim FSB po 1MHz len aby mali co najlepsi vysledok. Tot moj skromny nazor. Ale aj tak sa zapojim aj ked viem ze so svojimi 154% na E6300 mozem ist akurat tak do p...
26.12.2007 14:39:43   85.207.247.xxx 1412
Co kdyz mam treba 4 4jadrovy procesory, tj. 16 CPU, v tom pripade by se vysledek jednoho mel nasobit 16ti, ze. Takze treba z 1.6 udelam 3.0 tj. tak 90 procent * 16. Protoze jen 90 procent by bylo spatne, ze!
26.12.2007 15:05:33   213.192.31.xxx 1212
tak to je teda pěkná pičovina to je jako kdybys jel závod šestnácti autama...připadáš mi jako někteří, kteří počítají frekvenci procesoru podle toho kolik ma jader takže takové C2D 6750 má dvě jádra, takže pracuje na frekvenci 5,32 Ghz...dost dobrý
26.12.2007 15:03:57   82.113.50.xxx 1612
Pro výsledek použijte dva faktory:navýšení frekvence,která se určí jak bylo výše popsáno a výkonnost,pro kterou se to vlastně dělá.Použijte třeba CPU_mark,který nebere dvou a čtyřjádra jako systém a výsledky budou rovnocenné s jednojádry.Pak to jen odstupňovat podle dosažených bodů a sprůměrovat s frekvencí.
26.12.2007 15:07:31   213.192.31.xxx 1310
přesně tak...to je ono
Měl by se počítat procentuální nárust bodů třeba v 3DMarku 03
27.12.2007 10:28:22   83.240.68.xxx 149
Souhlasím, v tom testu chybí absolutní výkon - bohužel si nejsem jistej, jestli by se měl brát výkon před OC (což by zrušilo brutálního výhodu ultra-low-end CPU) na druhou stranu jde o výkon po OC ... což ale nic nezmění na současné situaci, protože výkon Intelů se škáluje skoro přesně podle frekvence.
Jo a CPU mark nebrat, brát Cinebench, 1-core/multi-core.
26.12.2007 15:35:00   85.119.88.xxx 1211
proč takovýhle sady neprodávaj někde v obchodech jako je třeba Czechcomputer. Je mi jasný, že mi řeknete že si to můžu postavit, ale lidi co tomu tolik nerozuměj by byli radši kdyby si to takle už mohli koupit a byli si jistý, že jim to bude fungovat. Hned bych do nějaký takový šel.
26.12.2007 17:29:42   91.127.97.xxx 149
ahoj chcel by som sa opytat co by sa stalo kebyze na doske (asus m2n-e sli) nechtiac odthrnem jeden kondenzator? kto vie nech mi odpovie dakujem.undefined
26.12.2007 18:04:41   213.29.14.xxx 1411
Když OT, tak OT!
Odpovím ti hádankou: Vísí to na zdi (mure) a dělá to tik-tak-tik-tak a když to spadne, tak jsou pentlovky v prdeli. Co je to ?
26.12.2007 17:55:43   78.98.115.xxx 1212
Berte to tak, ze je to prvykrat, co sa nieco take organizuje, takze v dalsich kolach (ak budu) sa moze kadeco zlepsit....
26.12.2007 18:23:55   213.29.14.xxx 1311
Já jsem ze hry ven, protože moje 2180 nejde přes 3,15 GHz, ale chci se vyjádřit k pravidlům.
Asi určitě nejde zohlednit všechny připomínky, ale mě tohle nepřijde jako SOUTĚŽ. Já si pod tímto pojmem představuju, že si soutěžící musí výhru zasloužit a v tomto připadě je vliv soutěžícího na výsledek ztěží 25%.
Zkuste třeba stanovit pevné podmínky: Defaultní násobič, def. napětí a hodnotit dosažené FSB. Prostě ještě nad těma podmínkama zabedněte, ať neodradíte 99% registrovanejch.
OC je o štěstí na kus a dobrý kousek má někdo na koho se usmálo nebo někdo, kdo montuje kompy a projde mu těch kousků pod rukama mnohem více. Jasně, že takovej kus zasunu do svého PC a zákazníkovi vybalím další.
Který s těchto dvou lidí má štěstí na kus s větší pravděpodobností?

Jinak je prima, že se redakci podařilo sehnat hodnotné ceny.
26.12.2007 21:02:03   89.190.48.xxx 1510
Taky mi tahle akce nepřijde jako férová soutěž, přidělat na chladič pořádnej větrák a taktovat už dneska není žádný umění.
Celé je to o tom kdo měl při koupy větší štěstí a padl mu pod ruku lepší procesor...
Ne že bych byl nepřející člověk ale jen proto že měl někdo štěstí při koupy cpu si přece nezaslouží vodní chlazení, tahle "soutěž" pro mě jen obrovské zklamání.
26.12.2007 18:32:24   213.29.146.xxx 1410
No jen skoda, ze nejsou povolene ty Vmody viz stary celer 700:
vysledek
deska
26.12.2007 19:09:54   78.98.115.xxx 1112
Tak ten Celeron je dost dobry, ale to asi nie je tvoje dielo....ci?

Ja sa orientujem prave tymto smerom, mam v zalohe par starych CPU, dve ABIT dosky (PGA370, Slot1), dnes som zbuchal dake chladenie, zajtra sa ide experimentovat
26.12.2007 19:19:08   213.29.146.xxx 1411
Ne, to bohuzel ne.. na takove bastleni neni cas ani znalosti, je to vytazene z nejakeho fora..
Stejne jako tahle 486 OC o 748% (33MHz@247MHz)
odkaz, kliknete na start..

Jinak preju hodne stesti, ja sve stare Mendocino kdysi poslal z 333MHz jen na 417MHz na BX chipsetu, ale co jsem tak videl, tak u starych celeronu je i s dobrou deskou bez Vmodu strop kolem 190-200%..coz je na E2140 malo :-(
26.12.2007 18:34:24   90.176.42.xxx 200195
Všechno to jde do sraček....
26.12.2007 18:42:07   88.102.67.xxx 1510
Myslim, ze nikdo z AMDckaru se snazit nemusi. Dostat z neho pres 200% je nemozne (se vzduchem). Ja momentalne jedu na Sepmrponu64 2800+ >> 1600MHz@2700MHz, coz je nejakych 168,75%, na 10 minut zvladne i 2800MHz (175%), ale na Intel to stejne nema. Byl bych pro rozdeleni aspon AMD/Intel. Rozdelovat kategorie jeste podle patice by uz imho nemelo smysl, jak tady nekdo navrhoval.
26.12.2007 19:45:26   212.96.177.xxx 1312
Holá pravda, Mám Athlon 64(Newcastle 130nm) z 1800 na 2200 při napětí 1.6 a dál se s ním bojím.
No ale kdybych se mermomoci chtěl přiblížit vyhře zajdu za kámošem, má P1 z 60 na 200MHz.
Návrh dělit Intel/AMD není špatný, já bych ale dělit dle jader. Je pravde že by to ale zrujnovalo sponzory.
27.12.2007 02:42:59   90.176.214.xxx 1311
no ja mam na techpowerup.com evidovaneho semprona 2800+ na 2999MHz =) ...ale do souteze bych s nim asi nesel
26.12.2007 19:35:52   193.86.172.xxx 1411
tak muj vysledek z E2140 je zatim oc 180% ... skusim přidat víc větráku ale nevim nevim .. mam tam box chladič takže si myslim ze přes 200% se asi nedostanu ... desku mam P31-DS3L
26.12.2007 20:06:45   85.207.42.xxx 1410
nevíte jak je na tom s přetaktováním atari800? nebo pentium 1čka ?
26.12.2007 23:13:51   213.226.208.xxx 1212
Taky mne docela prekvapuje, jak si kazdej mysli, ze vyhraje nejaky C2D. Si pamatuju, ze jsem mel taky Pentium pretaktovany pres 200 MHz a s chlazenim rozhodne problemy nebyly K6 sly taky pekne nahoru a kdo vi, jak jsou na tom procaky treba od Via, NextGen, Cyrixu…
26.12.2007 20:11:23   88.102.111.xxx 1410
Myslite ze to ma cenu jit s timhle:
AMD Duron 1200mhz
MB : Biostar M7VIP
26.12.2007 23:07:04   62.240.180.xxx 1310
jádro morgan, to dáš max na 1500 Mhz
26.12.2007 20:11:37   193.86.244.xxx 1311
Do háje s Intelem a jeho zasr... FSB Wallem, nedostanu se s E2140 přes FSB 375 MHZ, tj. přes 3000 MHz... Počítám, že jinak by šel určitě přes 3300 MHz, neb 3 GHz zvládne i podvoltovaný. Nevíte, co kde zapájet aby se zvedl násobič ?
26.12.2007 20:14:34   62.177.109.xxx 1212
Dobrý den,
mám Q6600 @ 3,6 Ghz (Noctua UH-12F, 4x větrák noctua, Thermaltake Armor). Procentuálně asi nemám šanci vyhrát, ale zajímalo by mě jak je to s testem... Musím orthos pustit dvakrát abych využíl všechny jádra nebo stačí jen jednou?
26.12.2007 20:38:07   78.98.244.xxx 1211
pusti orthos a stlac ctrl+alt+del a uvidis ci idu vsetky 4 jadra na 100% ;)
27.12.2007 17:58:20   82.113.50.xxx 1311
jedou jen dve jádra 1 a 2,3a4 se nudí
26.12.2007 20:21:09   78.98.244.xxx 1810
Neplanujem sem hadzat zavratne OC hodnoty mojho Opterona 165 (ktory na C2D architekturu jednoducho NEma) ale chcem sa len podelit o moj, takpovediac prakticky OC na ktorom fungujem uz od jari 2007.
CPU ma def VCore a je pretaktovany 1800 => 2700 teda rovnych +50% lenze mam aj zapnuty Cool'n'Quiet, takze Idle CPU zere len okolo 60W a pri hrani hier to je 180W+ Je stabilny na 100% bezi ako domaci server, teda tak 18-20 hodin denne. Chladim pasivne vzduchom Noctua NH-U12F vetrak sa zapina len pri hrach a cez 60 sa jadra nedostanu ani pri stress teste. V tomto ja vidim zmysel OC: vyssi vykon ked treba, energeticku usporu ked ho naopak netreba ;) Dakujem za pozornost, snad som vas neunudil
PS: uz som ho pretocil aj na 3.3GHz ale musel som dvihnut VCore
26.12.2007 21:16:42   82.100.39.xxx 1211
musim souhlasit s rousinim...tohle je jen o tom kdo pri kupovani PC mel/nemel penize a stesti,pac neni zadny umeni vytaktit slabsi CPU s dobrym chlazenim na 200%
ale nerikam ze soutez je spatna,naopak si nedokazu predstavit OC soutez ktera by byla nejakym zpusobem spravedliva,je to jen o tom kdo ma jake CPU a stigro na nej,ale clovek to nemuze nejak vyrazne ovlivnit (bud je idiot a posere to,nebo idiot neni ale nemuze to vylepsit)
26.12.2007 21:22:14   91.127.49.xxx 149
len nie je dobre premyslena. kazdy ucastnik tam chce mat svoje pravidla. zobudte sa, spravodlivost vo svete neexistuje. skoro kazdy ucastnik tohto fora vie jasno ze ktore procaky maju na vyhru. Len ja by som este navrhoval sutaz v taktovani grafickych kariet (GPU)
26.12.2007 21:42:43   85.207.200.xxx 1210
no, a budeme tam, kde jsme byli, vyhajou to HD3870, který jdou s novám biosem i přes 900MHz, takže není co řešit...
prostě bych dal určitý kritéria, který musíš splnit, např přetakt o 170% a výš(pro AMD jinou hodnotu) a pak klasická losovačka...
27.12.2007 02:59:09   90.176.214.xxx 1311
To jako proc? Nejde o nejvyssi frekvenci, pretaktovat hd3870 ze 777 na 900 neni ani 15%, vim o cem mluvim protoze mam hd3870... treba r9550 z 250MHz na 500Mhz to je jiny kafe =)
26.12.2007 21:51:04   89.190.48.xxx 2012
Jo soutěž v taktování gpu, pak bych dal soutěž o to kdo bude mít největší štěstí a koupí si rohlík na kterym bude víc máku.
A na závěr opravdu kvalitní a korektní soutěž, která prověří umění každého soutěžícího na samotný okraj jeho možností: Kdo si zvládne koupit nejvíc naplněnýho lahváče! A výhra může bejt třeba zlatý otvírák...
26.12.2007 23:04:46   193.165.152.xxx 1322
právě jsem se dvěma kámošema co máme stejnej Hardware přetaktovaly svá pentia o 236% tak kdo má víc? než my myslím že nikdo tak to máme aspoň všici 3 nový vodní chlazení.
27.12.2007 02:55:02   90.176.214.xxx 1310
Bingo =) ...1,8GHz@3,62Ghz a vic ani ko**t, 1MHz na fsb navic a uz to neni stable
27.12.2007 08:51:53   213.211.45.xxx 1311
nullMe by zajimalo jestli je Lapovane CPU v soutezi povazovano za HW upravu nebo ne bo se to v pravidlech nepise.
27.12.2007 10:07:51   193.85.162.xxx 1712
Myslím, že majitele AMD procesorů tahle soutěž nemusí trápit, protože mají lepší poměr cena/výkon. Vyhráli už při koupi.
27.12.2007 10:50:55   217.196.213.xxx 1421
musím souhlasit s tím,že by to mělo být rozděleno podle toho,jestli to je mainstream nebo high-end deska,protože třeba na asus p5k by se dal s e2140 větší takt než třeba na p31-ds3l
27.12.2007 12:54:30   83.208.61.xxx 13711
Daleko užitečnější by bylo srovnání kdo nejrychlejc spočítá 32MB v superPI.
Soutěž je to hezká protože vyhraje nejlepší poměr cena/výkon.
27.12.2007 13:12:47   193.86.172.xxx 1111
přesně jak říká blue storm , melo by se to rozdělit podle základních desek .. je jasny že ten kdo ma c2q a třeba asus striker si koupí za 1500kč E2140 a řek bych že není problém ho vyhnat na 3,2Ghz a víc .. proste by se to melo rozdelit podle desek .. každý nemá super desku za 5000kč. 1misto třeba highend , 2místo mainstream 3.misto low end ...a bylo by
27.12.2007 13:32:11   195.168.235.xxx 1310
No jo si myslim ze na low/mid end doskach sa urcite neda dat to co na High ende. Napriklad ja mam FSB wall 420Mhz a viac ani prd... nepomaha ani brutal 1,6V na CPU A taktiez som zatial nevidel nikoho kto by na podobnej doske(gigabyte P35-DS3L)dal podobne, alebo viac :-/
27.12.2007 13:53:18   193.85.162.xxx 1313
Já si myslím, že by se měly udělat kategorie pro každý procesor, desku, chladič, bednu a možná i okres a věk.
28.12.2007 10:20:16   193.85.162.xxx 1312
Našli se 2 lidi co nepochopili vtip
27.12.2007 13:54:21   91.127.219.xxx 1311
ahoj chci se zeptat kdyz mam amd athlon x2 5600+ (2800mhz) a chci to dat aspon na 3300mhz kolik musim mit napeti na procesoru
27.12.2007 14:00:10   78.98.226.xxx 1411
A myslite si ze keby to bolo rozdelene na viac kategorii bola by taka cena aka je ? ako bolo by dobre ze pre kazdu kategoriu jeden taky cely set aby myslim ze jeden je dost drahy a ne este dalsich 20 !
27.12.2007 17:47:25   82.113.50.xxx 1611
Tak Vás musím vyvést z omylu,není to o high-end komponentech ,ale čistě o štěstí na kus.Mám STRIKERA a jen pro zvědavost sem do něj strčil E2140 a víc jak 3GHz nedá,posunu-li o 1MHz FSB už nende.Pokud budete mít normální desku a výběrový kousek(utek mi minulý týden3,8GHz!)není s ním problém atakovat tuto soutěž a věřím ,že ještě někdo překvapí s nějakým hodně výběhovým kouskem co má kus historie za sebou.Na druhou stranu tady brečí spousta lidí,že to vyhraje právě ten kdo to s high-end nemá dostat!A co tedy s tou super vodní sestavou chcete chladit,CELERONA!?
27.12.2007 19:32:25   89.239.62.xxx 139
Tato soutez je dle meho tezce nedomyslena, vyhraje to chlapek se starym CPU,napr. zde zminenym P1 ktery z 60MHz pretaktuje na 200MHz nebo i vic.Kdo z vas ma 233 respk. 133% .) malokdo.
27.12.2007 19:51:34   82.100.39.xxx 1212
blby je ze ja svuj 100mhz P1 nekomu dal
jedno pc co nasel bratranec na skladce obsahovalo taky nejaky staricky P1 cpu ale kde je mu konec
ale sousedovi se u monitoru vali na ozdobu nejaka starozitnost
27.12.2007 20:27:41   89.176.127.xxx 1410
čaues lidi mám 2,8GHz celerona a de mi na max. 3,82GHz to by mohlo stačit na tuhle soutěž a to jedu na socetu 478 a na desce ASUS p4p800se
27.12.2007 20:55:58   89.239.62.xxx 149
Nebude to je pretaktovani o 32% a to je velmi malo , ale kdybys ho zkusil jeste trosku popohnat,alespon na 6GHz, pak by melo smysl se alespon zapsat.
27.12.2007 21:23:47   82.100.39.xxx 1511
ja sem jasny vitez panove
P4 3ghz@3.5ghz,vic to stabilne nejde
k certu s touhle 'soutezi'
jakoby clovek uz tak nemel z prde.. stesti kdyz ma CPU tak skvele taktovatelny,dobry pameti a desku,ale, aby toho nebylo malo, musi jeste nafasovat vodnika za deset tacu...
jak psal Raoul Duke,na taktovani neni nic tezkyho a nic k soutezeni,de jen o to koupene CPU
to OC nijak neovlivnis,leda ruznymi chladicimi vychytavkami, ale s dobrym chladicem uz pak stejne zalezi jen na stesti na kousek prociku a nad tim muzes akorat stat a kricet
27.12.2007 21:52:41   88.102.54.xxx 1211
"aby toho nebylo malo, musi jeste nafasovat vodnika za deset tacu..." :-D :-D :-D to se ti povedlo - trefně napsáno.
No jinak můj starý megastroj ze sklepa: Celerona 633 Mhz @ 954 Mhz. Fičel jsem na něm cca 2 roky. Čili 151% = asi nuda co, jak tak koukám :-)
27.12.2007 22:11:37   78.108.154.xxx 3129
Já bych vytvořil doplnkovou cenu pro největšího ubrečence v komentářích a že jich tu není málo aspon bude z čeho vybírat:-D, jako že to není trapné jak tady všichni píšou jak je ta soutěž nespravedlivá a že mají udělat pravidla podle nich aby zrovna vyhráli oni protože si našetřili na výkonější cpu v základu takže ho nemůžou přetočit o tolik procent jako cvičená opice E2140 za 2 banány. Budte rádi že tu vůbec najaká taková soutěž je a že jsou slíbená další kola ve kterých budou jiná kritéria. Podle mě je tohle jenom takové zahřívací kolo kde nejde moc o um v přetaktování ale jenom o štěstí protože zvednout FSB umějí snad všichni kteří navštěvují tyto stránky, takže šance pro uplakance příjde možná v dalších dílech:-)
28.12.2007 10:23:47   193.85.162.xxx 1213
Nenapsal bych to lépe
27.12.2007 22:36:51   81.30.248.xxx 1310
Hele lidičky chtěl bych se zeptat jak je to s chlazením VapoChill LightSpeed vlastním E6600 a na desce Asus Striker Extreme, který běží na 4320 MHz vím že to není přes 200% ale kdybych koupil E2140 a dostal ji na 4 GHz tz. 250% jestli by byl tanto výsledek uznatelný.
27.12.2007 23:36:19   82.114.197.xxx 1210
251%!
CPU-Z
27.12.2007 23:43:02   78.108.154.xxx 1310
tak to je maras:-D co tam rveš za napětí a čím to chladíš? Jestli to teda není výrobní tajemství:-)
28.12.2007 00:08:43   90.176.214.xxx 1311
no vzduch to nebude, pokud to nedela na balkone... ja se s otevrenym oknem taky dostanu o 200MHz vys =) a jeste bych chtel videt co na to rika orthos =)
28.12.2007 00:24:51   88.102.194.xxx 1311
nice job
ta asuska umi HW vypnout jedno jadro? pameti taky vklidu na 1200MHz? nizsi delicka by nepomohla? jaky to ma Vcore a chlazeni?
hooodne velky stesti na kusek;) ale je videt dost iniciativy, imho jsi horky favorit na vodnika...
28.12.2007 10:18:56   90.176.214.xxx 1215
nemyslim ze je horky favorit... ba dokonce tvrdim, ze to bude mimoradna drzost pokud se s timhle prihlasi, protoze takoveho vysledku s timhle cpu jde dosahnout jen modifikaci hw - konkretne zasahem primo na cpu, takze proti pravidlum souteze.
Predpokladam, ze si to poradatel ohlida a zkontroluje =)
30.12.2007 21:11:05   88.146.141.xxx 1311
zatim sem nestihl otestovat stabilitu, amd k5-75@200 coz je nejakych 266% :-D a kdo rikal ze amd nejdou taktovat! jeste musim naistalovat os a otestovat stabilitu ;-)
1.1.2008 03:33:33   81.30.248.xxx 1211
Celkem šikovný podvod.
Ale máš tady pár chybiček:
1) Na zatím žádné desce firmy Asus nejde vypnout některá jádra. Zkoušel jsem to mám obchod s PC ani Formula ani Extreme nedokáže vypínat jádra.
2) Když vypneš jádro tak se vypne i jeho paměť Cache tak proč máš 2×32 kB?

P.S. VapoChill je nejvýkonější chlazení se kterým jsem se kdy setkal. Nevím jestli může být kompresorové, ale je také vzduchvé.
28.12.2007 08:05:43   213.211.45.xxx 1310
Ono to mate tezky v kazdy takovy soutezi vyhraje clovek kterej to nejmin potrebuje protoze aby dosahl vitezstvi tak musi mit celkem balik penez na HW takze si toho vodnika muze klidne koupit me by spis zajimalo jaky je sem knam do CR postovny z USA bo kdyz jsem chtel posilat neco do UK tak to byly skoro 2K coz je dost sileny ma nekdo skusenosti?
28.12.2007 08:52:57   89.102.9.xxx 1212
USPS Flatrate shiping.
Z východního pobřeží cca 7 dnů a 20 - 25 USD.
Ze západního cca 10 dní a 25 - 40 USD.
Cena podle váhy balíčku a chamtivosti odesilatele
28.12.2007 09:27:19   82.202.91.xxx 1421
TED SEM SI PORIDYL NOVEJ PROCÍK OD INTELU A REKNU VAM Z 3 Ghz SEM TO TAKTNUL NA 4,7 Ghz
28.12.2007 12:01:37   80.242.33.xxx 1310
je to kus nespravodlive voci nam AMDckarom. mam opteron 144 pretaktovany na 2,9stabilne ale oproti 2140kam mozeme mi AMDckary ist dop...
28.12.2007 13:23:39   82.100.39.xxx 1210
Lexxi ja nerikam ze se maji udelat pravidla podle me,predtim sem naopak psal ze OC soutez prakticky nejde udelat spravedlive leda neco na zpusob ze se zapisou lidi s OC x%+ a pak losovacka
ale dostat vodnika za to ze si mel stesti na CPU je az moc vyhod najednou xD
to bucifal:co je to za procik?ja se se svym P4 daleko nedostanu a o kamosovi s 3.2ghz celeronem ani nemluvim
28.12.2007 13:26:54   82.100.39.xxx 1211
ale lexx ma v necem pravdu,a to ze my co ted knourame si pridem nejspis na svy pozdeji
28.12.2007 14:19:51   80.242.33.xxx 1410
nemyslim.inak nejako som sa nedocital, do sutaze sa mozu zapojit aj slovaci? ci len cisto cesky narod
28.12.2007 21:20:06   90.176.214.xxx 1311
btw a co cpu oc na 200%, ale s napetim nizsim o 0,05v nez je default? to taky ujde ne? =)
28.12.2007 21:43:52   91.127.112.xxx 1212
no ja som sa este pred skoro 2 rokmi ked som si kupil opterona 144 a dosku dfi dostal na hranicu 3159(9*351) a to bol moj rekord ale udrzal som ho stabilny len asi 6 minut chladil som ho vzduchom na chladici thermalright xp 120 ale takmer hned po starte win mal teplotu skoro 50° pri zatazi sa dostal na 71 a padol.... ale to som do neho pustal nieco cez 1,9v a to je myslim masaker nato ze ma zakla 1,45 a bol to len vzduch. cize som sa dostal na 175,5% ale ne stabilne.... stabilne som ho udrzal na 3078(342*9, 1,7.
28.12.2007 22:24:16   213.192.31.xxx 1410
pentium D 805 2,66 Ghz stock
@3,90 Ghz 1,4 VCore
podle mě na vzduch celkem slušný OC, možná by to šlo s větším napětím výš, ale stejně nemám nárok, tak nebudu riskovat
28.12.2007 22:36:15   195.168.235.xxx 1311
Podla mna by bolo fer taktovat cele PC, a pocitat % prinos v 3DMarku...
28.12.2007 22:48:32   213.192.31.xxx 1410
njn máš v podstatě pravdu, ale s tím nikdo už nic v tomto kole asi dělat nebude...snad se něco změní v příštím kole ;)
29.12.2007 00:55:00   82.114.197.xxx 1324
tak vydim ze zatim to vedu s pretaktem 251% nebo ne? ...
...nebo jste nekdo lepsi? pokud se nekdo nevytasi s nakym srotem..tesim se na dalsi OC soutez..
29.12.2007 14:37:53   78.98.125.xxx 1510
doma už po nociach ani nespíš čo? len stále sedíš za kompom a neustále refreshuješ túto stránku, či NÁHODOU niekto nedal viac...
už ma dosť serieš chlape.
niesi nejaký namyslený?, ten nadpis ma dostal.
bodaj by ti ten procesor do hodiny zhorel aj s celým pc.
a dať výhru nejakému normálnemu overclockerovi, ktorý si o sebe nemyslí že je king.
29.12.2007 15:58:48   82.114.197.xxx 1313
jeste neco?
29.12.2007 18:40:52   82.100.11.xxx 1310
Dotaz: výrobní proces neuvažujete mam takoví dojem že 65 topí min než 90nm
Tip na chlazení: domluvte si polarium to de zopakovat na pozadani ( pak si to platí porota )
31.12.2007 16:16:56   82.113.50.xxx 1212
Jen malinkej problém ten procesor se provozuje v základu 3,5x66 a takto se prodával,takže si tu napsal vlastně základní takt.
29.12.2007 15:03:59   89.239.62.xxx 1310
Tak to by ses mel vic snazit, muj Cyrix MII z 66MHz na 260MHz )
29.12.2007 16:00:14   82.114.197.xxx 149
tak dej post na CPU-Z a ja zamakam...
31.12.2007 13:59:34   82.113.50.xxx 1311
TAK TO JE 393,9% ,přesně takhle sem to předpokládal.Historie zatočí se současností hehe,jak si na tom ale se systémem a orthosem?Jinak fandím.
9.1.2008 18:32:01   89.176.99.xxx 109
never mu, nejpomalejsi MII jela na 200MHz :-) jestli si nespletl default s FSB, na CPU totiz nic jineho neni :-DDD http://www.cpu-world.com/CPUs/MII/TYPE-MII.html
29.12.2007 22:25:16   80.242.33.xxx 139
bodaj by niekto hoodil vysledok 300% pretoze uz len preto akym namyslenym sposobom tu vystupujes, by som ti vyhru nedal. zavist za tym nehladaj.
29.12.2007 07:48:17   89.31.40.xxx 1210
E6600 z 2,4GHz na 4GHz. Jestli mu dam jeste vic tak mi vyzkoci casu.
29.12.2007 09:49:14   78.98.115.xxx 1311
AMD ma len malo CPU, s ktorymi by mohlo vyhrat, napr. AMD GeodeNX 1250+ 667MHz s jadrom Thoroughbred, ale neviem, ci o nom niekto niekedy pocul
30.12.2007 13:45:13   88.146.126.xxx 1311
Jj tohle nebude soutez pro AMDckare, chtelo by to rozdelit na platformy :p
Ale az se tu objevi soutez o nejnizsi latence, tam to bude o necem jinym ;)
29.12.2007 19:00:04   85.93.190.xxx 1310
Pořídil sem si takový tichý počítač s celeronem 420 1.6ghz na internet no vidím že ho zkusím osolit:-)
29.12.2007 19:44:26   195.168.235.xxx 1311
To by si ho musel osolit nad 4Ghz aby si mal nejaku sancu
29.12.2007 21:52:03   84.42.238.xxx 149
co rikate na P4 631 CedarMill 3.0Ghz
oc 15 X 295mhz = 4.4ghz stabilne max.64C s NINJA SCYTHE + 2 x 12cm ventilator
30.12.2007 18:48:49   82.99.170.xxx 1112
Co na to říct? Na E2140 to nestačí, to by ses s ním musel dostat přeš 6GHz. Mám taky jeden kousek doma, mě se podařil přetočit na 5GHz, ale to je furt málo:-(
30.12.2007 11:06:05   193.165.152.xxx 1312
Doma jsem měl komp kde je procesor 110Mhz. Tak jsem si řekl že ho taktnu a šlo to až na 360Mhz. Furt tomu nemůžu uvěři. Akorát byl problém s chlazením tak jsem doma vzal stolní větrák kterej má průměr 30.cm postavil před otevřenou case a problém je vyřešenej+jsem tam dal ještě 5 12Cm větráčků!A s větráčkem procesoru kde byl snad 4cm jsem dal větší pasiv a na to jsem dal 12cm větráček.
30.12.2007 12:35:43   84.47.32.xxx 1311
Ja mam asi tucet P1, ale ani jedno nejde cez 250MHz.....lucky boy Najvacsiu nadej som vkladal do P1 100MHz, ale nenabehol na konfiguracii 3x100
30.12.2007 15:19:14   77.48.143.xxx 139
V této soutěži jde o co nejvyšší OC.
Proto si musíte pořídit HW co je v tom nejlepší.
A tak je to všude.
Nebo vy dokážete předjet Amstronga na ukrajině.
31.12.2007 00:03:43   62.240.180.xxx 1212
vyhraje to majitel pentia Dual Core nebo Celeronu (Conroe-L), nejlíp kousky s 1,6 GHz žádnej starší,starej ani nejstarší procesor nejde tolik přetaktovat jako tyhle kousky. Samozřejmě je nutný mít desku, která zvládne FSB nad 400 MHz. Zas na druhou stranu kdo si koupí k Celeronu za 800 desku za 5000.
31.12.2007 08:29:17   213.211.45.xxx 1311
Mate opravdu zajimavej vzorec pro pocitani procent pretaktovani protoze tahle vychazeji nesmyslne vysoky hodnoty protoze treba moje C2D E6000 z 2400 na 3600 je jen 50% pretaktovani ale podle vaseho vypoctu to je dokonce 150% coz je zavadejici protoze na 150% by musela bejt frekvence 6000 Mhz chtelo by to trochu upravit hned by to vypadalo serioznejc.
31.12.2007 12:24:43   77.48.21.xxx 1512
jeyis lidi vy ste vazne fakt tak blby ? jak jste mohli udelat matiku na zakladni skole ? no jiste ze to neni oc o 150% ale NA 150% ja nevim jako toto napadne petilety decko bude ste opravdu tak dementni nebo jen slovickarite a delate ze sebe blbce
31.12.2007 10:10:29   82.100.39.xxx 1410
No ja teda nevim ale me ten vzorec pride regulerni
akorat nesmis rikat oc O 150%
ale oc NA 150%
31.12.2007 11:51:31   83.240.85.xxx 1314
mám desku jetway V400ADBL ale s blbým (4 roky) starým biosem a AthlonemXP 1400 1,6@1,8 a to jek kvůli tomu že nejde nastavit násobič. Myslíte si že to má cenu riskovat flashování biosu? (ten novej je strej 1,5roku) Má s tímhle někdo zkušenosti?
31.12.2007 22:47:32   213.29.147.xxx 1210
Mam e6300 desku gigabyte 965P-S3 jake napeti potrebuju abych to dal aspon na 2,5ghz diky

1.1.2008 12:01:29   213.192.8.xxx 1410
to neni stanoveny,co procesor to jiny kus.. to se proste musi zkusit..ja mam treba 6320 1,8 @ 3,4Ghz a mam 1,408V.. ale myslim si ze bez zvyseni napeti to das na 2,5 uplne v poho, ja to dam na 2,8 bez zvysovani..
1.1.2008 10:23:06   88.102.138.xxx 1113
fakt super hlody chlapi, s tim taktnout P200+ win XP a se zopakovanim podminek letosni zimy (sem se dlouho takle nezasmal) naposledy kdyz mi kvuli tehle soutezi kdyz mi vyhorel E2140, ale uz sem byl na 3,5GHz a ted je cpu v panu" OC zdar
1.1.2008 13:08:30   91.127.147.xxx 1211
ako overia tie vysledky ked som az zo slovenska ? to dufam nebudu chciet potom po mne aby som im doniesol PC do redakcie PCTuningu ... ako to je ludia ...
1.1.2008 15:53:55   88.102.67.xxx 1311
Toho semprona myslis urcite toho: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=141643
Ja jsem jeho majitelem... xD . Ted uz musis vedet...
1.1.2008 21:04:36   84.47.38.xxx 1311
hm a nikto sa tu nepozastavil nad tym ako chce redakcia overovat ze bolo skutocne pouzite vzdusne chladenie.....bo ked citam niektore vysledky nechce sa my verit...)))
1.1.2008 22:41:19   91.127.147.xxx 1212
ja som sa uz nad niecim podobnym pozastavil .... ale tak uveris mi ked ti poviem ze mam 24°C a E2160 pretocene teraz len na 3GHz ?
2.1.2008 17:53:22   88.102.155.xxx 1311
zdravim mam pentium4 2,4GHz A a chtel by sem si ho taktnout bohužel kdyz v biosu nastavim jen o 1MHz vyssi frekvenci uz mi nanabehne win, jenom do nouzovyho režimu ale i tam to po chvili proste zamrzne voltaz jsem zkousel nastavit na 1,4V vejs se mi nechce. zkousel jsem taktovat i o vic zkousel jsem s nim jit i niz ale porad se to sekne na stejnym miste cet sem mnoho ruznejch clanku ale nic mi nepomohlo mam smulu na spatnej kousek ? nebo neco delam spatne? desku mam ASUS P4P800-X ma docela velky moznosti toho pretaktovani... Diky za rady
2.1.2008 22:36:06   193.86.172.xxx 1310
čau chlapáci , tak jsem dneska osolil mému Pentiu DC E2140 a dívejte http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=291061
a to je z box chladicem . Pockejte az me zitra prijde Sytche Ninja doufam ze tak 3,2 -3,4Ghz dam

desku mam Gigabyte P31-DS3L
3.1.2008 00:02:21   195.168.235.xxx 1310
Nedas... Je to shit doska. Ja mam P35-DS3L a nieje tam delicka FSB strap-u a bez toho sa cez 400FSB neprehupneme. BTW ja chladim boxom v pohode extrene OC, cize ten chladic ti nepomoze moc.
7.1.2008 22:54:04   193.84.36.xxx 98
Jo tak shitka deska...no kdyz myslis:-D 182% nic moc, ale lepci jak pumpickou pres pindika:-) Ozkouseno Orthosem. Enjoy...http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=294035
8.1.2008 16:47:59   195.168.229.xxx 117
No ja som dal nieco cez 200% na mojej a beriem to ako failure :-/
2.1.2008 23:24:53   213.192.3.xxx 1211
IMHO je opravdu spatne nedat omezeni - E21x0 to maji vyhrane, je to jen o male nahode.

Skoda ze nemam poradou socket 7 desku - jedno moje P I 133MHz jde na 200MHz bez zvyseni napeti a to to mam na HP desce s 66MHz SIMM pametma.. Kdyby ta deska umela 100MHz FSB a vyssi nasobice a zvysit napeti, mel bych vyhrano..

A co takovy dve P II 266 @ 350 bez zvyseni napeti, fungujici najednou..
3.1.2008 18:00:38   91.127.147.xxx 1110
mohol by mi uz niekto konecne vysvetlit ako to presne overia ? ako chapem tam tomu vsetkemu ze urobim screen a tak ... ale nepochopil som celkom jednej veci a to je tato, citujem: "...o způsobu předání ceny, v průběhu kterého provedeme i ověření dosažených výsledku (kontrolu provede některý z členů redakce)." Ako sa prevedia ta kontrola ? Keby som nahodou vyhral nerad by som PC niekam posielal. Prosim odpovedzte mi uz. Dakujem
3.1.2008 22:39:48   82.113.50.xxx 1210
Ty bys pro to nejel,když vyhraješ papírově!? Milíčova 16
702 00 Ostrava 1
4.1.2008 22:24:20   87.244.199.xxx 108
neviem ci sa tu uz taky napad nepisal, ak ano tak sa ospravedlnujem ale je tu fakt vela komentarov a citat to vsetko by zabralo vela casu. Ale teraz k veci:

podla mna by to malo byt riesene sposobom, ze by boli jednotlive procesory rozdelene do niekolkych kategorii, hlavne AMD/Intel, Socket a este model procesora, (zalezalo by na pocte obdobnych procesorov). A vitazom by sa stal jednoducho ten clovek, ktoreho percento pretaktovania by bolo v porovnani s druhym v poradi percentualne najvyssie.Podmienkou by tam mohlo byt ze musi byt v danej kategorii dajme tomu minimalne 20 procesorov. Cize jedna cena pre vsetky kategorie a podla mna aj najobjektivnejsia sutaz a hlavne urcena pre uplne vsektych.
5.1.2008 19:19:03   81.201.58.xxx 139
co takhle radsi udelat soutez v podtaktovani
6.1.2008 13:49:19   90.176.95.xxx 108
Proč jsem sakra prodával staré PC, kde jsem dostal z P2 200MHz na 450MHz?!Čili o 125% (pro lamy 225%)
9.1.2008 18:37:48   89.176.99.xxx 99
mamtak, nejpomalejsi PII bylo na 233MHz, tam jsou ty procenta uz jinde. Navic ty prvni nesly nad 300MHz, vejs sly az ty od 300MHz, ty davaly zminovanych 450MHz
6.1.2008 14:05:13   90.176.95.xxx 108
Asi si pořídím desku MB ASUS P5E3 2GB DLX, procák Intel Pentium Dual Core E2140 1,6GHz, chaldič THERMALRIGHT Ultra-120 eXtreme, paměti snížené na 133MHz, půlmetrový domácí ventilátor k otevřené skříni + alespoň 10 dvanácticentimetrových kolem, a pojedu s tim všim na dovolenou na Sibiř. FSB vyleze až kdovíkam a všechny co mají 66MHz, že ani zy XPéčka nerozchodějí pošlu někam! :o) Dokud se nedostanu aspoň na 4,5Ghz tak tam na té Sibiři vzteky zmrznu!
6.1.2008 14:07:22   90.176.95.xxx 108
A je to v ři.. Dnes je uzávěrka a letadlo už dnes neletí. sakra!
7.1.2008 09:57:13   82.142.120.xxx 108
Jeeej takovou peknou dovcu,flakani,a prijdu do prace juknu na net a takova nadherna soutez...a ja si ji nechal utect
Snad bych mel sanci se svimi 171% at zijou mobilni pentia kdybych se sem juknul jenom driv
7.1.2008 20:59:40   217.145.199.xxx 108
Kedy budu nejake vysledky?
8.1.2008 16:25:39   81.90.168.xxx 12109
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.1.2008 19:10:24   86.49.126.xxx 2958
a Nemuzes nam aspon prozradit kolik % dosahl clovek s nejvyssim OC?:-)
Bude i nejaky zebricek? Treba 10-15 nejlepsich taktovacu?:-)
11.1.2008 19:01:29   91.127.219.xxx 98
ahoj chci se zeptat proc mi nejde zvysit napeti na procesore vic nez 1.3v mam dosku asus m2n-e sli neni to niak malo? pak nejde nic taktnut
12.1.2008 12:55:01   147.229.196.xxx 20748
Stejně jde hlavně o železo,co kdo máte ve svém stroji, každý,kdo umí číst a narazí na šlušný návod, který se vleze na A5 ze svého CPU dostane maximum (pokud základní deska a paměti dovolí)...ještě,že cenu vyhrává vlastně PC pro sebe)) ale overclocKING jako titul pro vítěze...lol,myslím že nastavit pár položek biosu,restartovat PC(nebo nedej bože za použití tweak utilit) a 2xpoklepat na ikonku Orthose zvládá každý, takže blahopřeji VŠEM ZŮČASTŇENÝM,protože tento titul by měl patřit jim všem,jelikož jejich osobní výkon byl stejný jako výkon výherce;-)
2.3.2008 23:25:07   85.160.70.xxx 75
Nějak jsem nepostřehl kdo tuhle soutěž s intelovskýma procesorama vyhrál?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

142 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 56.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.