Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava The Wall Street Journal Gate: PewDiePie a pád tradičních médií
The Wall Street Journal Gate: PewDiePie a pád tradičních médií
autor: Michal Rybka , publikováno 24.2.2017
The Wall Street Journal Gate: PewDiePie a pád tradičních médií

Poslední týden se řeší tak zvaná kauza kolem youtubera PewDiePie. Tři stateční novináři z The Wall Street Journalu prošli jeho videa a odhalili, že blonďatý švédský komik je ve skutečnosti antisemita a nacista. Kvůli tomu přišel o vlastní pořad na YouTube a Disney s ním ukončil spolupráci. Skandál ale není na jeho straně, ale na straně WSJ.


Reakci The Walt Disney Company se nedivím. Walt Disney byl salónní antisemita a do začátku Druhé světové války sympatizoval s Německem podobně jako Henry Ford. Nevím, kde se jejich postoje vzaly, jestli šlo o předsudky anebo měli nějaké negativní zkušenosti například s židovskými bankéři, ale na přelomu 19. a 20. století byl salónní antisemitismus poměrně rozšířený.

To ale neznamená, že by byť jeden z jich souhlasil s vražděním – Hitlerův praktický antisemitismus byl na míle vzdálený tomu salónnímu. Navíc poté, co se ukázalo, co je vlastně Herr Hitler zač, si jak Ford, tak i Disney svoje priority rychle přerovnali – a zatímco Ford se pustil do výroby tanků, Disney začal zásobovat spoluobčany protinacistickou komedií, jako je „Der Fuehrer's Face“ (1943)

anebo ještě mnohem explicitnějším filmem „Education for Death“ (1943), který z tohoto linku ale neuvidíme, protože Disney na něj má copyright a nechce, abychom se na něj zadarmo dívali, ačkoliv je to opravdu hodně ostrá parodie na nacismus.

Video můžete vidět na tomto linku, který Disney ještě nenašel – ale perfektně ukazuje, o co jde v celé kauze s antisemitismem a nacismem:

Ano, firmě The Walt Disney Company nejde o nacismus anebo antisemitismus, ale o prachy. Disney se nezbavil PewDiePie proto, že by komik byl antisemita anebo že by připomínal temné kapitoly z minulosti zakladatele, ale proto, že Disney chce pouze výnosné a nekonfliktní značky. Další díl Trona nevznikne proto, že by byl jakkoliv kontroverzní, ale proto, že druhý Tron nevynesl dost. Disney je takový McDonalds moderní kultury: Vše, co produkuje, musí být měkké, musí se to dobře žvýkat, nesmí to být nic proti ničemu a musí to vynášet hodně peněz. Jak tím prošel Star Wars Rogue One (2016), provedením téměř surově válečný film, trochu nechápu. A, počkat, je to druhý nejvýnosnější film roku 2016 v USA, to dává smysl!



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
186 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 80.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.