Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů
Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 17.11.2016
Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Přesně po roce tu opět máme další díl ze série Call of Duty: Infinite Warfare. O kvalitách samotné hry (nebo celé série) si dnes povídat nebudeme a podíváme se na technickou stránku hry. Ta opravdu nemile překvapila. Dnešní rozbor vám opravdu přijde vhod, neboť nároky hry na paměť jsou otřesné.


Úvod – bez 4GB grafiky do boje nelez!

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Sérii Call of Duty na naše PC i konzole přináší vydavatel Activision. O vývoj dílu Infinite Warfare se tentokrát postarali vývojáři ze studia Infinity Ward. Tento tým vytvořil například předchozí díly jako Ghosts a sérii Modern Warfare. Předchozí díl Black Ops 3 měl na svědomí tým Treyarch, který naopak má na starosti sérii Black Ops a starý dobrý World at War.

Poslední „next-gen“ díly nepříjemně překvapují svými nároky na paměť. A tak se nabízí otázka hned na začátek: Stačí 16 GB RAM pro chod Infinite Warfare v plných detailech? V posledních Call of Duty: Black Ops 3 byl i na 16 GB RAM problém, pokud byl deaktivovaný anebo příliš malý swap soubor – 16 GB paměti prostě místy nestačilo! Rovnou vám prozradím, že to samé platí i o Infinite Warfare. Jako bonus se ale rozlučte s 2GB grafickou kartou. Na té hra vypadá totiž opravdu otřesně – o tom si povíme dále v rozboru!

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Hra je dostupná na PC přes službu Steam a vyžaduje šílených 75 GB prostoru na disku (složka se hrou). Už opravdu odpočítávám měsíce do doby, než nějaká hra překoná hranici 100 GB. Nároky Call of Duty série stále stoupají výš a výš. Odpovídá tomu ale i kvalita?

Po prvé jsem hru spustil tentokrát na sestavě Intel s grafickou kartou GTX 960, Tu jsem měl v PC osazenou z předchozího testování. Call of Duty série nikdy nevyžadovala výkonný GPU, tak jsem zbytečně nepřehazoval grafickou kartu za 980 Ti a předpokládal jsem, že při hraní rovnou začnu testovat i detaily. To byla velká chyba! Hra má vysoké nároky na VRAM a automaticky omezuje detaily, pokud by mělo dojít k přetečení VRAM. Hra se tedy hýbala pěkně svižně, ale vypadala naprosto tragicky – textury byly rozmazané. 2GB GTX 960 jsem tedy z testu musel vyřadit (ponechal jsem jí pouze v testu rozlišení).

Vzhledem k vysokým nárokům na paměť jsem z testu vynechal i AMD sestavu s 8 GB RAM a grafickou kartu ASUS Radeon R9 290 přesunul do Intel sestavy. Na 4GB grafické kartě se již hra chovala celkem normálně a textury vykazovaly normální rozlišení. Občas sice některé ještě doskakovaly do horší/lepší kvality, ale k rozboru by se využít dala, nebýt vysoké nestability hry. Hra velmi často padala do nějakého DirectX erroru. Ani tato konfigurace tedy nenabídla dobrou hratelnost – pomohla až deaktivace Filmic SMAA vyhlazování hran.

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů

Až s grafickou kartou GeForce GTX 980 Ti (6 GB VRAM) a 32 GB operační paměti se hra chovala normálně a stabilně. Textury byly ostré, hra plynulá a ani jednou nespadla. Ale podle měření nároků bylo jasně vidět, že i 6GB VRAM nemusí být konečná stanice – 6 GB VRAM bylo obsazeno defakto neustále (nějakou rezervu si ovladače nechávají vždy). A co nároky na RAM? Ty jsou přibližně stejné jako u předchozího dílu Black Ops 3 – pokud vypnete swap soubor na 16 GB RAM, hra vám bude padat kvůli nedostatku paměti!

Je tedy zřejmé, že hra opět vykazuje „skvělou“ optimalizaci. Díky tomu, že předtím jsem testoval vynikající Battlefield 1, mohu hned před samotným testováním detailů tvrdit, že hra je opravdu mizerně optimalizovaná. Hned ze začátku hra překvapí úchvatnou podívanou – přistání na měsíci Europa. Po této scéně jsem čekal, že nové Call of Duty překvapí nějakým skokem v grafické kvalitě. Bohužel! Zbytek mise už předváděl průměrnou grafiku.

Řekl bych, že celkově je i kvalita grafiky slabší než u dílu Black Ops 3. Některé scény ze hry vypadají pěkně a level design není úplně nejhorší, ale samotný engine očividně už nestíhá a akorát zvyšuje své krvavé nároky s každým novým dílem Call of Duty. Pojďme se tedy podívat na samotné nastavení detailů – jak ovlivní kvalitu grafiky a kolik výkonu ušetříte jejich snížením.

Call of Duty: Infinite Warfare – rozbor hry a nastavení detailů



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
28 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.