Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
Seznam kapitol
Nové Call of Duty s podtitulem Ghosts je i tentokrát postavené na zastarávajícím enginu IW, který má svůj původ v Quake III Arena. Protože však hra vychází i na novou generaci konzolí, byla grafika přece jen vylepšena a rozdíly jsou znát. Nároky na výkon počítače závisí na nastavení detailů, po jejich snížení si plynule zahrají i majitelé slabších strojů.
Vydávání nového dílu série Call of Duty každý rok v listopadu se již stalo koloritem herního světa. Představení Call of Duty: Ghosts proto nikoho nepřekvapilo, stejně jako fakt, že za hrou stojí vývojářské studio Infinity Ward (řada Call of Duty: Modern Warfare). To má na starost přípravu nových dílů v liché roky. Aktuální Call of Duty: Ghost má mimochodem pořadové číslo deset, což je vzhledem k tomu, že první díl vyšel v roce 2003, skutečně úctyhodné.
Každý rok si v rozborech hardwarových nároků Call of Duty stěžuji, že je hra postavena na zastarávajícím enginu Infinity Wards, který používalo už první Call of Duty před deseti lety, přičemž ani tehdy nebyla technologie zcela nová. Původem jde o modifikovaný id Tech engine 3, na kterém v roce 1999 (!) běžel legendární Quake III Arena.
Protože Ghosts jako první hra série vychází také na nové herní konzole Xbox One a Playstation 4, mnozí hráči doufali, že by se letos mohlo konečně něco změnit. Náznaky k tomu dávali i sami vývojáři, když v květnu tohoto roku oznámili, že Ghosts poběží na novém enginu a v multiplayeru po vzoru série Battlefield nabídne i zničitelné prostředí. Naděje se však nakonec ukázaly jako liché a dle vývojářů lze jako nový engine označit i ten starý s několika vylepšeními. Call of Duty: Ghosts tedy jinými slovy opět používá starý engine, tentokrát jeho šestou generaci.
Z výše uvedeného je zřejmé, že Ghosts nebude po vizuální stránce moci konkurovat nejlépe vypadajícím hrám současnosti, jako je Crysis 3 nebo Metro: Last Light. Osobně jsem byl ke grafice hry ještě před jejím vyzkoušením velmi skeptický a očekával podobnou hru jako byl Modern Warfare 3 a Black Ops II.
Po spuštění jsem však byl příjemně překvapen, grafika Ghosts se skutečně o něco posunula dopředu a rozdíly proti předchůdcům jsou znát na první pohled. Zlepšilo se rozlišení textur, detailnost modelů a především použité efekty jako kouř, stíny a osvětlení. Ty byly největší slabinou předchozích dílů a grafiku Ghosts díky těmto vylepšením hodnotím jako lehce nadprůměrnou.