Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

12. 11. 2013 03:00 44

Seznam kapitol

1. Nový engine? Ale kdeže 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK při nízkém nastavení detailů 4. Výsledky GK při vysokém nastavení detailů 5. Výsledky GK při nejvyšším nastavení detailů 6. Vliv procesoru na hru
7. Vliv nastavení na hru I 8. Vliv nastavení na hru II 9. Vliv nastavení na hru III 10. Vliv nastavení na hru IV 11. Galerie in game screenshotů 12. Závěr

Nové Call of Duty s podtitulem Ghosts je i tentokrát postavené na zastarávajícím enginu IW, který má svůj původ v Quake III Arena. Protože však hra vychází i na novou generaci konzolí, byla grafika přece jen vylepšena a rozdíly jsou znát. Nároky na výkon počítače závisí na nastavení detailů, po jejich snížení si plynule zahrají i majitelé slabších strojů.

Reklama
Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Vydávání nového dílu série Call of Duty každý rok v listopadu se již stalo koloritem herního světa. Představení Call of Duty: Ghosts proto nikoho nepřekvapilo, stejně jako fakt, že za hrou stojí vývojářské studio Infinity Ward (řada Call of Duty: Modern Warfare). To má na starost přípravu nových dílů v liché roky. Aktuální Call of Duty: Ghost má mimochodem pořadové číslo deset, což je vzhledem k tomu, že první díl vyšel v roce 2003, skutečně úctyhodné.

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Každý rok si v rozborech hardwarových nároků Call of Duty stěžuji, že je hra postavena na zastarávajícím enginu Infinity Wards, který používalo už první Call of Duty před deseti lety, přičemž ani tehdy nebyla technologie zcela nová. Původem jde o modifikovaný id Tech engine 3, na kterém v roce 1999 (!) běžel legendární Quake III Arena.

Protože Ghosts jako první hra série vychází také na nové herní konzole Xbox One a Playstation 4, mnozí hráči doufali, že by se letos mohlo konečně něco změnit. Náznaky k tomu dávali i sami vývojáři, když v květnu tohoto roku oznámili, že Ghosts poběží na novém enginu a v multiplayeru po vzoru série Battlefield nabídne i zničitelné prostředí. Naděje se však nakonec ukázaly jako liché a dle vývojářů lze jako nový engine označit i ten starý s několika vylepšeními. Call of Duty: Ghosts tedy jinými slovy opět používá starý engine, tentokrát jeho šestou generaci.

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Z výše uvedeného je zřejmé, že Ghosts nebude po vizuální stránce moci konkurovat nejlépe vypadajícím hrám současnosti, jako je Crysis 3 nebo Metro: Last Light. Osobně jsem byl ke grafice hry ještě před jejím vyzkoušením velmi skeptický a očekával podobnou hru jako byl Modern Warfare 3 a Black Ops II.

Po spuštění jsem však byl příjemně překvapen, grafika Ghosts se skutečně o něco posunula dopředu a rozdíly proti předchůdcům jsou znát na první pohled. Zlepšilo se rozlišení textur, detailnost modelů a především použité efekty jako kouř, stíny a osvětlení. Ty byly největší slabinou předchozích dílů a grafiku Ghosts díky těmto vylepšením hodnotím jako lehce nadprůměrnou.

Call of Duty: Ghosts — test nároků překvapivě pěkné hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama