PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí? | Kapitola 7
Seznam kapitol
V noci se středy na čtvrtek byla v hrubých rysech představena nová konzole Sony PlayStation 4. Názory se rozcházejí, někdo je nadšený z hardwarové specifikace, jiný je jí naopak zklamaný. Někdo byl nadšený z herních dem, jiný je považoval za nudné. Možná proto si také někdo stačil všimnout, že mezi předvádějícími nebyla jediná žena.
Nechápejte mě špatně, miluji inteligentní herní videa, která ukazují speed gameplay, triky, vychytávky sestavené vynálezci v Minecraftu a podobně. Zatím je ale pro vytváření podobného obsahu nutná jistá elementární dávka inteligence a technické erudovanosti, když to půjde samo a automaticky, můžeme být zaplaveni horou obsahu generovaného „YOLO & SWAG“ částí internetové populace. A toho se trochu bojím. Třeba zbytečně, ale stále mám nepříjemný pocit, že nám všem budou tak nějak ubírat propustnost internetu. Možná je příliš brzy, na záplavu takových dat by nebyl připraven ani informační pirát Tlamsa z povídek Stanislava Lema. Buď jak buď – tohle bude velká věc a nějakým způsobem to změní podobu hraní.
Budoucnost nebo fake? (fake samozřejmě)
PS4 možná znamená obrovskou revoluci v hraní. Místo „always connected“ hraní přináší „always social“. Možná je to tak, že jádrem hraní bude hráč sám – a hry samotné. Možná to tak není. Pamatujme: Sony nás jen rámcově seznámila s tím, co má přijít. Neukázala vlastní zařízení. Neřekla, kolik to celé bude stát. Nesdělili ani přesná release data, jenom obecně oznámili, kdy se nová konzole čeká. V podstatě to bylo jenom prohlášení typu „Nespíme, pracujeme, budeme mít do roka něco velkého.“ Mohlo to být i volání mířené na vývojáře: „Chlapi, máme revoluční platformu, umíme streamované hraní – jo a mimochodem, zapomeňte na Cell, máme už normální procesor, se kterým to umíte.“
Ano, možná jádrem celé té prezentace nebylo ani tak nalákat hráče, ale spíš nalákat vývojáře. Ukázat, že nehodlají jen „předchozí design vynásobit čtyřmi“, ale stále mají jak sílu, tak odhodlání zahájit novou revoluci, chuť vkročit do nových vod. Možná proto místo oslňující a úderné prezentace prototypu prošli diváci torturou dalších a dalších ukázek, třeba šlo o to přesvědčit vývojáře, že ostatní už na vývoji tvrdě pracují. No, já rozhodně zaujatý jsem. Těším se na to, až se objeví finální verze konzole, až si ji vyzkouším a uvidím, co vlastně umí a co nám nově pojaté hry přinášejí. Myslím, že nás čekají docela zajímavé časy...