Hlavní stránka Hardware Grafické karty MSI GTX 1080 Ti Gaming X: Když se drak urve z řetězu
MSI GTX 1080 Ti Gaming X: Když se drak urve z řetězu
autor: Adam Vágner , publikováno 20.4.2017
MSI GTX 1080 Ti Gaming X: Když se drak urve z řetězu

Po testu GTX 1080 Ti Founders Edition s přiškrceným čipem GP102 se podíváme, co se stane, když na nejvýkonnější herní čip posadí výrobce pořádný chladič a může do karty pustit víc „šťávy“. Výsledkem je karta, která si stabilněji drží vyšší takty, je výrazně výkonnější a přitom tišší. To vše za překvapivě příznivou cenu.


Aliens vs. Predator Benchmark

Benchmark Aliens vs. Predator je veterán, přesto je spousta dobrých důvodů, proč jej pro testování stále využívat. Jde o jeden z prvních titulů s podporou DirectX 11. Jde o standardizovaný a dlouhodobě používaný test, takže s jeho pomocí snadno porovnáte výkon novějších karet s grafikami testovanými už třeba před čtyřmi lety (i když kvůli vlivu testovací platformy spíše orientačně).

Další výhodou je, že i po těch letech stále skvěle škáluje a grafické karty při testování nebrzdí procesor. Grafický čip karty zatěžuje o malinko více než většina her, takže se na něm dá dobře ověřit, zda má automatické řízení taktů grafické karty rezervu (pro přetaktování či naopak proti podtaktování) a jak velkou.

A konečně, ale to je už spíš jen věc pohodlí recenzenta – dá se vytvořit dávkový soubor, který bez další obsluhy prožene kartu sadou testů s různým nastavením. K testování využívám právě dávkový soubor se dvěma nastaveními (nízké detaily pro nejlevnější karty a vysoké pro karty střední třídy i nejvýkonnější modely), obě se testují v rozlišení 1920 × 1080 a 2560 × 1440 bodů. Do průměrů se zahrnuje náročnější nastavení, výsledky měření na nižších detailech slouží pro srovnání levnějších karet v případě, že by vysoké detaily na testované kartě už nebyly hratelné.

V konfiguračních souborech jsou následující nastavení detailů:

nízké detaily (1920 × 1080, 2560 × 1440)

  • Texture Quality: 3
  • Shadow Quality: 3
  • Anisotropic Filtering: 16
  • SSAO: ON
  • Vertical Sync: OFF
  • DX11 Tessellation: OFF
  • DX11 Advanced Shadows: OFF
  • DX11 MSAA Samples: 1

vysoké detaily (1920 × 1080, 2560 × 1440)

  • Texture Quality: 3
  • Shadow Quality: 3
  • Anisotropic Filtering: 16
  • SSAO: ON
  • Vertical Sync: OFF
  • DX11 Tessellation: ON
  • DX11 Advanced Shadows: ON
  • DX11 MSAA Samples: 4


 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
46 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 19.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.