Antialiasing — teoretický i praktický test vyhlazování hran | Kapitola 6
Seznam kapitol
Zubaté hrany trápí většinu hráčů her všech žánrů, a tak na potlačení „zubů“ zapínáme antialiasingové filtry. Málokdo však ví, jak aliasing vzniká, jak funguje antialiasingový filtr a jaké jsou jeho hardwarové nároky. Na to vše v dnešním článku odpovíme – a k tomu si ještě otestujeme osm grafických karet až do režimu 8× MSAA.
Testovací sestava
Metodika testování
Testovací hry jsem vybíral tak, aby bylo možné nastavit všechny režimy vyhlazování hran přímo v menu hry a nebylo nutné vyhlazování vynutit přes ovladače. Skladba testovacích karet pak byla vybrána s ohledem na celé portfolio karet od nejvýkonnějších modelů až po slabé karty, u nichž ještě má smysl vyhlazování hran s ohledem na jejich výkon uvažovat. Jako testovací rozlišení jsem zvolil 1680 × 1050 a dnes mezi hráči nejrozšířenější 1920 × 1080 px. Nízké rozlišení (1280 × 1024 px) a velmi vysoká (jako 2560 × 1400 px) jsem z důvodu jejich malé rozšířenosti a časových nároků vůbec netestoval.
Testovací hry
Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.
Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark a testoval na mapě Short Ranch. Nastavení detailů bylo maximální možné v DirectX 10 režimu.
DiRT 3 — Výkon v závodní hře DiRT 3 měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jeden rallycross závodu na zasněženém okruhu. Nastavení grafiky je nejvyšší možné v DirectX 11 režimu, vyhlazování hran zapínám v nastavení hry.
Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.
Portal 2 — Testuji pomocí vlastního cca minutového timedema natočeného v jedné z velkých místností hry. Framerate měřím pomocí programu FRAPS. Nastavení detailů je nejvyšší možné.
Serious Sam 3: BFE — K testování jsem vybral velké parkoviště v první úrovni, kde na vás znenadání vyběhne cca dvacet sebevražedných kamikaze. Výkon jsem během souboje s nimi měřil pomocí programu FRAPS.
Test Drive Unlimited 2 — Výkon měřím průjezdem městskou lokací na ostrově Ibiza, testovací okruh je přibližně minutu dlouhý. Nastavení detailů je maximální možné, počet renderovaných snímků za sekundu měřím pomocí programu FRAPS.