Transport Fever – Tentokrát i po vodě a vzduchem | Kapitola 3
Seznam kapitol
Pozor, pozor! Na první kolej přijelo pokračování dopravního tycoonu Train Fever z roku 2014. Transport Fever přináší kromě vlaků a automobilů také lodní a leteckou dopravu, díky čemuž někomu může připomenout Transport Tycoon. Dokáže legendu sesadit z trůnu? Odpověď hledejte v recenzi.
Ačkoliv se tvůrci na svém webu pyšní rozsáhlými zkušenostmi v oblasti programování a designu, uživatelské rozraní Transport Fever proklamované zkušenosti zrovna dvakrát nedokazuje. Čtvero základních ikonek pro čtyři základní druhy dopravy jsou asi nejsrozumitelnější. Rozdělení na osobní a nákladní dopravu lze také pochopit. Líbil se mi dokonce i způsob, jakým se vytváří nové trasy, který je viditelně převzatý z Cities in Motion 2. Jenže rozmístění a způsob ovládání všech ostatních prvků je minimálně krkolomný.
Problém jsem měla jmenovitě třeba se stahováním vlaků do depa. K tomuto účelu existuje v menu vlaku vlastní ikonka. Ta vám ale bude fungovat pouze v případě, že vlak zrovna nejede od kolejí napojených do depa, nebo se nenachází za hranou kolejí do depa, které vedou jiným směrem. V takové situaci máte smůlu, se svoláním musíte počkat, dokud vlak nepřejede pomyslnou hranici, odkud návrat považuje za nemožný.
Rozumím, že se tvůrci snažili o autentičnost. Jenže toto je spíš důkaz toho, že hra nefunguje. Zvlášť když se pak vlak před vašima očima bez problémů otočí ve stanici s jedinou kolejí. V tomto úhlu pohledu je stejně rušivým prvkem otáčení vlaků o 90 stupňů na jedné kostičce ze starých tycoonovek, protože žijeme v 21. století, kdy vlaky dokážou do depa bez problémů dojet i bez řidiče, ať už by od něj byly jakkoliv vzdálené.
Další nepříjemností je zobrazování informací. Grafy jsou nepřehledné a často nemají zrovna moc vypovídací hodnotu. A když je rozkliknete, tak se stejně nic moc nedozvíte, protože vám prozradí třeba jenom příjmy a výdaje. Kvůli neschopnosti přehledně zobrazovat všechny informace, abyste si z toho mohli dělat potřebné závěry, potom přicházíte o peníze, nebo rovnou o celé rozehrání.
Často se mi třeba stávalo, že jsem vystavěla trasu a poslala na ní vlak. Vlak mi po deseti minutách cesty zastavil v nádraží s tím, že nemá kudy jet. Tak jsem začala hledat zdroj problému, až jsem přišla na to, že se mi někde špatně spojily koleje. V té době byl ale vlak už zpátky v mateřské stanici, nehledě na to, že měl za sebou pořádný lán cesty a tedy i pořádné náklady.
Jednou jsem se do finančních problémů dostala kvůli tomu, že mi k nádraží nevedla silnice. Hra mi to sice oznámila, jenže já jsem to nějak odklikla a potom na to zapomněla. A hra evidentně taky, protože vlak vesele jezdil snad dvě hodiny a naprázdno. Nad přerušenou cestou, ani nad nefungujícím nádražím přitom neblikal žádný výstražný vykřičník. A o klasickém upozornění, které by mi problém zopakovalo, asi ani nemusím mluvit.