technika-3d-pixel-shadery-i-pro-bezne-uzivatele
Hardware Článek Technika 3D: Pixel shadery i pro běžné uživatele

Technika 3D: Pixel shadery i pro běžné uživatele | Kapitola 2

Vrtal David

Vrtal David

28. 4. 2003 00:00 35

Seznam kapitol

1. Úvod 2. První sada příkladů 3. Druhá sada příkladů 4. Závěrečné zhodnocení

Úkolem tohoto článku je osvětlit pojem pixel shader i běžným uživatelům, kteří nemají žádné znalosti z oblasti grafických karet. V článku je obsažena sada příkladů doplněná obrázky, která by měla tento pojem dostatečně vysvětlit. P.S. Článek obsahuje i popis několika příkladů.

Reklama

V předchozích dvou kapitolách jsme si snad dostatečně přesně vysvětlil co je to vlastně pixel shader. Účelem této části je předvést vám na několika komentovaných příkladech co vlastně takový pixel shader dovede.

První příklad je scéna renderovaná s použitím pixel shaderů integrovaných v grafické kartě Matrox Parhelia. Scéna předvádí obrovské možnosti pixel shaderů pro renderování trojrozměrných scén, které zobrazují okamžiky z reálného života. Scéna zobrazuje mořské ryby v jejich přirozeném prostředí. Na rybě, která se nachází v popředí scény jsou dobře vidět realistické světelné efekty. Dále je zde vidět velice pěkně vymodelovaný model kusu skály, na kterém jsou vidět jednak světelné efekty a také hra stínu. Tento typ efektů je velice dobře použitelný v jakémkoliv typu her. Umožňuje vytvářet realistické virtuální světy do kterých se potom budou umisťovat postavy a objekty, jež ve hře figurují.

Technika 3D: Pixel shadery i pro běžné uživatele
i Zdroj: PCTuning.cz

 
Podmořská scéna renderovaná pomocí pixel shaderů

Druhý příklad -pro tento příklad jsem si opět vypůjčil obrázek vygenerovaný pomocí pixel shaderů obsažených v grafické kartě Matrox Parhelia. Na schématu pipeline grafické karty, které jsem uváděl v kapitole II, vidíte její jednotlivé části. Většina novějších grafických karet však nemá takovouto pipeline pouze jednu, ale má jich několik. Následující obrázek uvádí příklad, kdy by jsme nevystačili pouze s jednou pipeline. Je na něm zobrazena mořská ryba, jejíž realistický povrch je vytvořen spojením informací vytvořených jednotlivými pipeline. V následujícím seznamu jsou vysvětleny jednotlivé aplikované efekty:

  • Normal -normální povrch

  • Caustic -povrch s leptaným efektem

  • Decal -povrch s obtiskovýn efektem

  • Specular -povrch se zrcadlovým efektem

  • Quad-textured rendering -renderování scény s použitím kombinace čtyřech různých textur

Technika 3D: Pixel shadery i pro běžné uživatele
i Zdroj: PCTuning.cz

 
Scéna renderovaná spojením čtyřech druhů textur

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama