Splinter Cell: Blacklist — tichý zabiják v DirectX 11 | Kapitola 2
Seznam kapitol
Pokračování Splinter Cell s podtitulem Blacklist se na obrazovky vrací po třech letech. Ačkoliv hra stejně jako předchůdce Conviction běží na starší technologii Unreal engine 2.5, vypadá její grafika díky množství vylepšení skvěle. Odpovídají tomu však i hardwarové nároky, pro „vše na maximum“ je potřeba skutečně výkonný počítač.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo 2,2 GHz/AMD Athlon 64 X2 4800+
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8800/ATI Radeon HD 4850
— OS: Windows XP/Vista/7/8
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core 2 Quad 2,4 GHz/AMD Phenom II X4 2,6 GHz
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 260/ATI Radeon HD 4870
— OS: Windows 7/8
Oficiální hardwarové nároky Splinter Cell: Blacklist nejsou nijak vysoké. Abyste hru rozběhali, měli byste mít v počítači alespoň starší dvoujádrový procesor, 2 GB operační paměti a grafickou kartu starou tři až čtyři generace. Na takové sestavě Blacklist skutečně rozběháte, počítejte však s nejnižším nastavením detailů a pravděpodobně i sníženém rozlišení.
Doporučená sestava by měla výt osazena alespoň čtyřjádrovým procesorem, 4 GB operační paměti a grafickou výkonnější kartou starou tři generace. Na takto výkonném počítači Splinter Cell: Blacklist plynule poběží při středním nastavení detailů a středních rozlišení. Pro naprosto plynulé hraní při vysokých detailech je potřeba nejvýkonnější hardware současnosti.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 780. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 326.80, pro AMD Radeony pak Catalyst 13.8 Beta.
Metodika testování
Blacklist bohužel nemá vestavěný benchmark, výkon jsem proto měřil při vlastním hraní hry. K testování jsem zvolil misi v Kazachstánu, ve které jsem vždy odehrál její přibližně minutový úvodní úsek. Framerate jsem měřil programem Fraps.
Nastavení hry
nejvyšší nastavení detailů v režimu DirectX 11
Vzhledem k vysokým nárokům hry jsem výkon měřil sníženém a nejvyšším nastavení detailů. Ve sníženém režimu jsem měl nastaven režim renderování na DirectX 9, vypnuté efekty parallax occlusion mapping a teselaci, zapnutý běžný režim ambientní okluze, úroveň stínů a textur sníženou na High a vyhlazování typu FXAA. Při nejvyšším nastavení detailů jsem měl všechny efekty zapnuté na nejvyšší úrovni, režim renderování DirectX 11 a testoval jsem s vyhlazováním FXAA a 4× MSAA. Ve všech režimech jsem měřil výkon v trojici rozlišení 1600 × 900, 1920 × 1080 a 2560 × 1440 px.