Risen — náročný nástupce Gothic 3 | Kapitola 6
Seznam kapitol
Pokud patříte mezi fandy RPG počítačových her, jistě jste zaregistrovali příchod nástupce populárního německého RPG Gothic 3. V našem testu se jako obvykle zaměříme na engine a hardwarové nároky Risenu. A že bylo co testovat, protože hra má podobně jako třetí Gothic velmi vysoké hardwarové nároky.
Range of Sight
Snížením nastavení Range of Sight si snížíte dohlednose, rozdíly jsou však velmi malé. Také počet fps se o mnoho nepohne, naměřil jsem rozdíl jedno snímku za sekundu.
Depth of Field
Vypnutím Depth of Field vypnete rozmazávání vzdálených objektů, rozdíl v plynulosti jsem nezaznamenal.
Shader Quality
Shader quality sníží úroveň některých efektů, po snížení nastavení se zvýšila plynulost hry o cca tři snímky za sekundu.
Maximální x minimální nastavení
Ačkoliv většina nastavení grafiky hry (kromě stínů) má jen malý vliv na výkon hry, po globálním snížení nastavení všeho se rozdíly nasčítají a výsledný efekt je velký. A to jak pro vizuální stránku hry, tak také na plnulost. U horní dvojice obrázků byl rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky 27/69 fps, u spodní dvojice pak 35/85 fps.