Risen — náročný nástupce Gothic 3
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Risen — náročný nástupce Gothic 3

Risen — náročný nástupce Gothic 3 | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

12. 10. 2009 03:00 41

Seznam kapitol

1. Přepracovaný engine z Gothicu 3 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Vliv procesoru na hru
5. Vliv nastavení na hru I 6. Vliv nastavení na hru II 7. Závěr

Pokud patříte mezi fandy RPG počítačových her, jistě jste zaregistrovali příchod nástupce populárního německého RPG Gothic 3. V našem testu se jako obvykle zaměříme na engine a hardwarové nároky Risenu. A že bylo co testovat, protože hra má podobně jako třetí Gothic velmi vysoké hardwarové nároky.

Reklama
Risen — náročný nástupce Gothic 3
i Zdroj: PCTuning.cz

Jak jsem již psal, z důvodu multiplatformního vývoje nemá hra nijak velké množství nastavení detailů. Nicméně nároky hry jsou poměrně vysoké a je proto pravděpodobné, že mnoho z vás bude muset snižovat detaiy. Já osobně jsem se hru pokoušel rozjet na GeForce GTS 250 512 MB v rozlišení 1920 × 1200 px.

Texture Quality

 Texture Qualiity High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Qualiity High/Low

Prvním nastavení grafiky je Texture Quality alias klasické rozlišení textur. Rozdíly jsou vidět všude (na skále, barelu, zemi i oblečení hrdiny), avšak rozdíl ve výkonu jsem nezaznamenal.

Shadows Details

 Shadow Details High/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadow Details High/Off

Snížením nastavení Shadows na minimum úplně vypnete všechny stíny ve hře. Tím o velký kus degradujete grafiku hry, na druhou stranu mi vyletěl framerate hry z 35 na 52 snímků za sekundu.

Vegetation Details

 Vegetation Details High/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Vegetation Details High/Off

Snížením nastavením vegetace můžete až úplně vypnout zobrazování menších porostů ve hře. Vliv na plynulost jsem naměřil malý, pouze dva framy za sekundu.

Effects Quality

 Effects Quality High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Effects Quality High/Low

Rozdílů v nastavení Effects Quality jsem si nevšiml a stejně tak se nepohnul ani údaj s fps.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama