Risen — náročný nástupce Gothic 3 | Kapitola 5
Seznam kapitol
Pokud patříte mezi fandy RPG počítačových her, jistě jste zaregistrovali příchod nástupce populárního německého RPG Gothic 3. V našem testu se jako obvykle zaměříme na engine a hardwarové nároky Risenu. A že bylo co testovat, protože hra má podobně jako třetí Gothic velmi vysoké hardwarové nároky.
Jak jsem již psal, z důvodu multiplatformního vývoje nemá hra nijak velké množství nastavení detailů. Nicméně nároky hry jsou poměrně vysoké a je proto pravděpodobné, že mnoho z vás bude muset snižovat detaiy. Já osobně jsem se hru pokoušel rozjet na GeForce GTS 250 512 MB v rozlišení 1920 × 1200 px.
Texture Quality
Prvním nastavení grafiky je Texture Quality alias klasické rozlišení textur. Rozdíly jsou vidět všude (na skále, barelu, zemi i oblečení hrdiny), avšak rozdíl ve výkonu jsem nezaznamenal.
Shadows Details
Snížením nastavení Shadows na minimum úplně vypnete všechny stíny ve hře. Tím o velký kus degradujete grafiku hry, na druhou stranu mi vyletěl framerate hry z 35 na 52 snímků za sekundu.
Vegetation Details
Snížením nastavením vegetace můžete až úplně vypnout zobrazování menších porostů ve hře. Vliv na plynulost jsem naměřil malý, pouze dva framy za sekundu.
Effects Quality
Rozdílů v nastavení Effects Quality jsem si nevšiml a stejně tak se nepohnul ani údaj s fps.