Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky | Kapitola 2
Seznam kapitol
Akční adventura Remember Me hráče dělí na dvě poloviny. Zatímco jedněm se líbí, druzí ukazují spíše na její nedostatky. Technicky je hra postavená na osvědčeném Unreal enginu třetí generace. Grafika je na dnešní dobu průměrná, výhodou jsou naopak nízké hardwarové nároky. Ovšem pouze do chvíle, než zapnete supersampling.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz/AMD Athlon X2 2,8 GHz
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GTS/ATI Radeon HD 3850
— OS: Windows XP/Vista/7/8
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core 2 Quad 2,7 GHz/AMD Phenom II X4 3,0 GHz
— Operační paměť: 4 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce GTX 560
— OS: Windows Vista/7/8
Abyste Remember Me vůbec rozběhali, měl by vám dle vývojářů stačit i několik let starý počítač. Minimem jsou dvoujádrový procesor generace Intel Core 2 Duo nebo AMD Athlon X2, 2 GB operační paměti a šest let stará grafická karta. Postačí také starší operační systém Windows XP, podpora DirectX 10 není vyžadovaná.
Jako doporučenou sestavu pak vývojáři uvádějí počítač se starším čtyřjádrovým procesorem (Core 2 Quad/Phenom II X4), 4 GB operační paměti a grafickou kartou nVidia GeForce GTX 560.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 680. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 320.18, pro AMD Radeony pak Catalyst 13.6 Beta.
Metodika testování
Remember Me nemá vestavěný benchmark pro měření výkonu, testovat jsem proto musel při vlastním hraní. K měření výkonu jsem zvolil jednu z otevřenějších lokací v první části hry, konkrétně jsem výkon testoval při přibližně minutovém průchodu okolo vody. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Nastavení hry
Nastavení detailů (jsou jen dvě) bylo během testování na nejvyšší možné úrovni. Hra dále nabízí dva nezávislé režimy vyhlazování hran. Méně náročný a méně kvalitní je režim post processing vyhlazování pojmenovaný Antialasing. Plnohodnotný režim vyhlazování celého obrazu (hran i textur) se jmenuje Supersampling. Výkon jsem v režimech bez zapnutého vyhlazování, se zapnutým post processing vyhlazováním a včetně zapnutého supersamplingu. Testoval jsem v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px.